Νίκος Γιαλελής: «Νιώθω πως συχνά είναι σαν να δίνουμε κάθε μέρα έναν αγώνα “όλων εναντίων όλων”, με τον καθένα μας υπόλογο αποκλειστικά στον εαυτό μας»

O Δημήτρης Παπαϊωάννου με το «Ink» στο Μέγαρο Μουσικής
8 Φεβρουαρίου 2024
Η Νατάσα Παπανδρέου στο μονόλογο «Ιώ – Εκείνη»
9 Φεβρουαρίου 2024
O Δημήτρης Παπαϊωάννου με το «Ink» στο Μέγαρο Μουσικής
8 Φεβρουαρίου 2024
Η Νατάσα Παπανδρέου στο μονόλογο «Ιώ – Εκείνη»
9 Φεβρουαρίου 2024

Ο Νίκος Γιαλελής ερμηνεύει στην παράσταση «Μαύρη Μαγεία ή Άσε τους νεκρούς να πεθάνουν», η οποία ανεβαίνει στο Θέατρο Μπέλλος.

 

 

Συνέντευξη στη Μαριλένα Θεοδωράκου

 

 

Ερμηνεύει έναν ξεχασμένο τηλεοπτικό σταρ μιας οικογενειακής σειράς του 1990. Ο ηθοποιός Νίκος Γιαλελής μιλάει στο theatermag για την παράσταση «Μαύρη Μαγεία ή Άσε τους νεκρούς να πεθάνουν», η οποία παρουσιάζεται στο Θέατρο Μπέλλος σε σκηνοθεσία Γιάννη Αποσκίτη.

 

 

Τι συμβαίνει στην παράσταση «Μαύρη Μαγεία ή Άσε τους νεκρούς να πεθάνουν», ποιο είναι το θέμα του έργου που υπογράφει ο Γιάννης Αποσκίτης;

Συμβαίνουν πολλά και, κάποια από αυτά, ελπίζω, απροσδόκητα. Θα μείνω στο ότι η προσπάθεια να σωθούν από την μάλλον προδιαγεγραμμένη τροχιά «αποτυχίας» τους, οδηγεί έναν μεσήλικα που δεν ενηλικιώθηκε ποτέ και τρεις δημοσιογράφους που πιστεύουν ακράδαντα ότι εκείνοι ενηλικιώθηκαν, σε μια σύγκρουση των σχεδίων επιβίωσης τους. Και (τι σπάνιο!), κάθε πλευρά πιστεύει πως είναι εξυπνότερη από την άλλη. Το έργο αγγίζει αρκετές θεματικές, εκείνη που θα έλεγα ότι συγκινεί εμένα είναι η σύγκρουση μεταξύ της «μοναδικότητάς» μας, όπως φτάνουμε να την πιστεύουμε μέσα από το χάδι του στενού περιβάλλοντός μας, οικογενειακού ή όποιου άλλου, και του οδοστρωτήρα της κοινωνικής πραγματικότητας της Ελλάδας του τέλους της Μεταπολίτευσης, με τα media σε θέση-κλειδί για την αναπαράσταση και, ίσως εν πολλοίς, τη δημιουργία της.

 

Ο Κωνσταντίνος Πλεμμένος και ο Νίκος Γιαλελής. (Φωτογραφίες: Γιώργος Καλφαμανώλης).

 

Θα θέλατε να μας μιλήσετε για το ρόλο που ερμηνεύετε;

Είμαι ο ένας «πόλος» της σύγκρουσης που προανέφερα: ο Κωνσταντίνος Χελιδόνης, ένα πρώην παιδί-σταρ μιας κωμικής σειράς της εποχής των πρώτων βημάτων της ιδιωτικής τηλεόρασης, μιας σειράς που σήμερα είναι πετυχημένη μέσα από τις επαναλήψεις της, που προσπαθεί ως ενήλικας να κάνει το… come back του, και πιστεύει ότι έχει βρει τον τρόπο να χρησιμοποιήσει τα Μέσα για να το πετύχει.

 

Κατά τη γνώμη σας ποιες είναι οι παθογένειες στη «ρίζα του κακού» της χώρας μας: στην απέθαντη ελληνική οικογένεια και πώς προβάλλονται μέσω της παράστασης;

Χωρίς καθόλου να εξαιρώ τον εαυτό μου, μια που εντός της απέθαντης ελληνικής – έστω μεσογειακής – οικογένειας μεγάλωσα, έχω την αίσθηση ότι κάπου, κάποιος μας δημιουργεί την εντύπωση ότι είμαστε ο καθένας, αφενός απόλυτα μόνος και ταυτόχρονα ξεχωριστά μοναδικός, αλλά με την πλέον στρεβλή έννοια των όρων, εκείνην που μας εμποδίζει πολλές φορές να μας αντιληφθούμε ως μέρη μιας μεγαλύτερης εικόνας, ενός όποιου συνόλου. Νιώθω πως συχνά είναι σαν να δίνουμε κάθε μέρα έναν αγώνα «όλων εναντίων όλων», με τον καθένα μας υπόλογο αποκλειστικά στον εαυτό μας, τον οποίον αντιλαμβανόμαστε άλλοτε αποκλειστικά ως «απόλυτα μόνο» κι άλλοτε ως «ξεχωριστά μοναδικό», με την πιθανότητα συνύπαρξης και συνδημιουργίας με ίσους – όσο γίνεται, τελοσπάντων – όρους να γίνεται ανόητα και άσκοπα δύσκολη.

 

 

Πώς δουλέψατε με τους υπόλοιπους ηθοποιούς της παράστασης, καθώς και με τον σκηνοθέτη Γιάννη Αποσκίτη;

Πολύ δημιουργικά, και χαίρομαι πολύ γι’ αυτό. Θεωρητικά υποτίθεται ότι είμαι ο πιο «έμπειρος» απ’ όλους κι εγώ νιώθω πως πήρα πάρα πολλά, αν όχι τα πιο πολλά! Ελένη, Γιάννη, Τζούλιο, Κωνσταντίνε, ευχαριστώ!

 

Μπορείτε να μας πείτε μια ατάκα ή μια σκηνή με την οποία ταυτίζεστε περισσότερο;

Με κάθε στιγμή στην παράσταση που ως Κωνσταντίνος Χελιδόνης ζητώ «συγγνώμη». Και είναι αρκετές. Γελάω όταν το σκέφτομαι, γιατί δεν είναι και πολύ… ευχάριστη η διαπίστωση για το άτομό μου, ομολογώ, αλλά τι να γίνει, ο καθένας μας έχει να κατέβει από τον δικό του σταυρό, όπως λέγεται και στο έργο.

 

Ο Νίκος Γιαλελής και η Ελένη Κουλογιάννη. (Φωτογραφίες: Γιώργος Καλφαμανώλης).

 

Θα θέλατε να μας δώσετε μια εικόνα από τα σκηνικά, τα κοστούμια, τους φωτισμούς και τη μουσική της παράστασης;

Δε θα σας δώσω, περιμένω να έρθετε να τα ανακαλύψετε!

 

 

Πληροφορίες για την παράσταση «Μαύρη Μαγεία ή Άσε τους νεκρούς να πεθάνουν»

Κείμενο – Σκηνοθεσία: Γιάννης Αποσκίτης
Συν. Δραματουργός – Video: Πέτρος Καλφαμανώλης
Πρωτότυπη Μουσική Σύνθεση: ΝΕΚΡΟΤΣΟΥΛΗΘΡΑ
Σκηνογραφία: Νίκος Κατσαμπάνης – Καλύδημη Μούρτζη
Ενδυματολογία: Όλγα Ευαγγελίδου
Σχεδιασμός Φωτισμού: Σωτήρης Ρουμελιώτης
Επιμέλεια Κίνησης: Μαίρη Γιαννούλα
Βοηθός Σκηνοθέτη: Θέλμα Χασάπη
Διεύθυνση Παραγωγής: Κωνσταντίνος Αποσκίτης
Παραγωγή: IZVERIBAD Theatre Company
Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Μαριάννα Ράντου
Παίζουν: Νίκος Γιαλελής, Γιώργος Κατσής, Ελένη Κουλογιάννη, Κωνσταντίνος Πλεμμένος

 

Πού: Θέατρο Μπέλλος, Κέκροπος 1, Πλάκα, 10558 Αθήνα, τηλ. 210 32 29 889

Πότε: από 5 Φεβρουαρίου 2024 και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00

Τιμές εισιτηρίων: από 12 ευρώ

*Πληροφορίες-Κρατήσεις: 6986 614274

Ηλεκτρονική αγορά εισιτηρίων: ΜΑΥΡΗ ΜΑΓΕΙΑ ή Άσε τους Νεκρούς να πεθάνουν | Εισιτήρια online! | More.com