Γιάννης Ντάσιος: «Η δημιουργία του “Project Μέδουσα” είχε συναισθηματικά φορτισμένες στιγμές, πάντα είχα την υποστήριξη όλης της ομάδας»

Ο «Βυσσινόκηπος» στο Θέατρο Θησείον
21 Νοεμβρίου 2023
«Παράφορα: ακροβατώντας στο Λεμονοδάσος του Κοσμά Πολίτη» από τους bijoux de kant
22 Νοεμβρίου 2023
Ο «Βυσσινόκηπος» στο Θέατρο Θησείον
21 Νοεμβρίου 2023
«Παράφορα: ακροβατώντας στο Λεμονοδάσος του Κοσμά Πολίτη» από τους bijoux de kant
22 Νοεμβρίου 2023

Ο Γιάννης Ντάσιος στην παράσταση «Project Μέδουσα» που σκηνοθετεί η Ειρήνη Καπελώνη.

 

Συνέντευξη στη Μαριλένα Θεοδωράκου

 

Θα τον δούμε σε έναν δύσκολο και απαιτητικό ρόλο στην παράσταση «Project Μέδουσα». Ο Γιάννης Ντάσιος μιλάει στο theatermag για το ρόλο του θύτη που καλείται να ερμηνεύσει στο θέατρο Ροές στις 25 Νοεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Κατά Της Βίας Ενάντια Στις Γυναίκες. Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Ειρήνη Καπελώνη, ενώ οι μουσικοί επί σκηνής είναι ο Αντώνης Κακοσούρης και ο Σταύρος Παργινός.

Το θέμα της παράστασης είναι μια αληθινή μαρτυρία για τη βία που υπέστη μια γυναίκα και η κόρη της από τον σύζυγό της. Ο Γιάννης Ντάσιος, ως γυναικοκτόνος μιλάει από το κελί της φυλακής και μας παρουσιάζει τα γεγονότα και τους λόγους που τον οδήγησαν σε αυτή την αποτρόπαια πράξη.

 

 

 

«Project Μέδουσα». Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για τη συμμετοχή σας σε αυτή την θεατρική παράσταση;

Με τη σκηνοθέτιδα Ειρήνη Καπελώνη γνωριζόμαστε χρόνια ως φίλοι και συνεργάτες. Την πρώτη φορά που μιλήσαμε με την Ειρήνη για το «Project Μέδουσα» δεν υπήρξαν δεύτερες σκέψεις από μένα, παρ’ όλο που είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα. Είναι μια αρκετά απαιτητική παράσταση με έναν δύσκολα διαχειρίσιμο ρόλο. Ένας σκληρός μονόλογος από έναν κακοποιητή, για τους λόγους που συμπεριφερόταν στην οικογένειά του με αυτόν τον τρόπο. Ωστόσο, με τη βοήθεια της Ειρήνης και της Ομάδας, τον Αντώνη Κακοσούρη (Kρουστά) και τον Σταύρο Παργινό (Τσέλο), τους δύο υπέροχους μουσικούς μας, που μου δημιουργούν εξαιρετική ασφάλεια και υποστήριξη από τις πρόβες, βρήκα τα πατήματά μου και τον τρόπο να προσεγγίσω σωστά τον χαρακτήρα.

 

 

Πρόκειται για αληθινή μαρτυρία για τη βία που υπέστη μια γυναίκα και η κόρη της από τον σύζυγό της. Για πρώτη φορά βλέπουμε την ιστορία από τη μεριά του θύτη και όχι του θύματος. Θα θέλατε να μας μιλήσετε για το ρόλο σας;

Ο ρόλος αυτός είναι ένας άνθρωπος με ιδέες βαθιά ριζωμένες στην πατριαρχεία, τον φασισμό, τον ρατσισμό. Πιστεύει πάντα ότι το δίκιο είναι με το μέρος του και το εκφράζει με κάθε τρόπο. Ζηλεύει παθολογικά τα πάντα και τους πάντες. Θεωρεί ότι η γυναίκα του και η κόρη του είναι κτήματά του, που δεν λειτουργούν ηθικά και με την βίαιη συμπεριφορα του απέναντί τους, τις νουθετεί και τις βάζει στο σωστό δρόμο, με βάση τις κοινωνικές αξίες που εκείνος θεωρεί σωστές. Πιστεύει πως κάνει ό,τι καλύτερο για την οικογένειά του, ενώ στην πραγματικότητα προκαλεί λεκτική, ψυχική
και σωματική βία, δημιουργεί τραύματα, γίνεται ο ορισμός του φόβου.

 

Κατά τη γνώμη σας, τι συμβαίνει με τις γυναικοκτονίες στη σύγχρονη κοινωνία;

Η Μέδουσα δεν ήταν πάντα ένα τέρας με βλέμμα που σε «πέτρωνε», αλλά θύμα του Ποσειδώνα, ο οποίος την καταδίωξε και την βίασε στο ναό της Αθηνάς. Δυστυχώς, στην κοινωνία μας τα κορίτσια που μιλάνε, τα μετατρέπουμε σε Μέδουσες-τέρατα. Η θυματοποίηση του θύτη είναι ένα φαινόμενο που παρατηρείται ακόμα και σήμερα. ΚΑΜΙΑ κακοποιημένη γυναίκα δεν είναι υπεύθυνη για την κακοποίησή της. Η ανοχή δεν έχει θέση σε τέτοιου είδους παραβάσεις.

Αν κάποιος αναρωτήθηκε γιατί η γυναίκα που ντύθηκε προκλητικά βιάστηκε, η γυναίκα που φοβήθηκε να μιλήσει επειδή η ίδια η κοινωνία θα την δίκαζε, αν κάποιος σκέφτηκε έστω μια στιγμή πως εκείνη η γυναίκα άξιζε ή προκάλεσε ό,τι της συνέβη, δυστυχώς είναι μέρος του προβλήματος. Eπιβάλλεται να σκεφτούμε γιατί ο θύτης παραβίασε κάθε είδους ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Ίσως τότε να καταφέρουμε να θέσουμε τις βάσεις για την επίλυση του προβλήματος. Σαν άνθρωπος, σαν άντρας, ειλικρινά δεν ξέρω γιατί και πώς μπορούν να υπάρχουν τέτοιες συμπεριφορές.

Όλο αυτό το συμπεριφορικό μοτίβο είναι εκ διαμέτρου αντίθετο από τον τρόπο που μεγάλωσα και με έμαθαν οι γονείς μου να συμπεριφέρομαι στην κοινωνία. Ήμουν στην ηλικία των 10-11 χρονών και από τις πρώτες συμβουλές του πατέρα μου ήταν: «Δεν θα χτυπήσεις ποτέ γυναίκα, ούτε με ένα τριαντάφυλλο, ακόμα κι αν νιώθεις ότι έχεις δίκιο, ακόμα κι αν νιώθεις ότι πνίγεσαι, δεν θα φωνάξεις, δεν θα βρίσεις, θα μιλήσεις ήρεμα. Δεν θα χτυπήσεις ποτέ γυναίκα».

 

 

Πώς δουλέψατε με τη σκηνοθέτιδα Ειρήνη Καπελώνη;

Η Ειρήνη έκανε μια εξαιρετική έρευνα και δημιούργησε ένα άκρως ρεαλιστικό κείμενο. Mπήκαμε σε ένα δύσκολο εγχείρημα με πολύ λεπτές γραμμές και ισορροπίες. Νιώθω πολύ τυχέρος για την εμπιστοσύνη που μου έδειξε, να ερμηνεύσω αυτόν το ρόλο. Θα ακουστεί κοινότυπο, αλλά είναι ευλογία να συνεργάζεσαι με τους φίλους σου. Mε την Ειρήνη έχουμε συνεργαστεί σε πολλά θεατρικά projects, έχουμε αποκτήσει έναν κοινό κώδικα επικοινωνίας. Δίνει μεγάλη ελευθερία στους συνεργάτες της και τους σέβεται. Kάθε φορά που κάνουμε κάτι μαζί, είναι μια διαφορετική εμπειρία. Η δημιουργία του “Project Μέδουσα” είχε πολλές έντονες, συναισθηματικά φορτισμένες στιγμές και δυσκολίες για μένα, πάντα όμως, είχα την υποστήριξη όλης της ομάδας. Eίμαι πολύ τυχερός που έχω τέτοιους συνεργάτες και φίλους στη ζωή μου.

 

Πώς λειτουργεί η μουσική στην παράσταση;

Οι δύο εξαιρετικοί μουσικοί που βρίσκονται επί σκηνής ο Αντώνης Κακοσούρης (Kρουστά) και ο Σταύρος Παργινός (Τσέλο) λειτουργούν ως ξεχωριστοί ρόλοι μέσα στην παράσταση, τη μία στιγμή τονίζουν την συναισθηματική κατάσταση του χαρακτήρα και την επόμενη αποκόπτονται, διαμαρτύρονται -μέσω της μουσικής- για αυτά που ακούνε. Είναι δύο ξεχωριστές οντότητες που εναρμονίζονται με το περιβάλλον και μετά δημιουργούν ρωγμές σε αυτόν τον κόσμο.

 

 

 

Θέλετε να μας περιγράψετε μια σκηνή της παράστασης που ξεχωρίζετε;

Η σκηνή που ξεχωρίζω είναι η σκηνή που διαδραματίζεται στο τέλος της παράστασης, ωστόσο δεν μπορώ να την «μαρτυρήσω» και θα σας πω τη δεύτερη σκηνή που ξεχωρίζω από το έργο. Σ’ ένα σημείο ο χαρακτήρας που ερμηνεύω, εξαπολύει χαρακτηρισμούς και λεκτικές επιθέσεις στην κόρη του. Σε αυτές τις 10 γραμμές βρίσκεται όλη η σαθρή πραγματικότητα της παλαιάς και σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας από το «Τι θα πει ο κόσμος και η γειτονιά» μέχρι το απειλητικό «Τι νομίζεις, ότι θα μου κρυφτείς;». 10 γραμμές συμπυκνωμένης βιαιότητας και κοινωνικού καθωσπρεπισμού.

 

Η ομάδα της παράστασης «Project Μέδουσα» που σκηνοθετεί η Ειρήνη Καπελώνη,

 

Πληροφορίες για την παράσταση «Project Μέδουσα»

Σκηνοθεσία: Ειρήνη Καπελώνη
Βοηθός: Μάριος Τσουμάρης
Φωτογραφίες: Απόστολος Δελάλης
Φωνή: Κωνσταντίνος Βάρελης
Μουσικοί επί σκηνής: Αντώνης Κακοσούρης & Σταύρος Παργινός
Επικοινωνία: Αντζυ Νομικού
Παραγωγή: ΑΜΚΕ ΗΧΟΔΡΑΣΗ

Ερμηνεύει: Γιάννης Ντάσιος

Η παράσταση είναι κατάλληλη για άνω των 16 ετών

 

Πού: Θέατρο Ροές, Ιάκχου 16, Αθήνα 118 54, τηλ. 211 4189950

Πότε: Σάββατο 25 Νοεμβρίου 2023, στις 21.00

Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ (γενική είσοδος) και 10 ευρώ (μειωμένο)

Διάρκεια παράστασης: 70 λεπτά χωρίς διάλειμμα

Ηλεκτρονική προπώληση εισιτηρίων: https://www.ticketmaster.gr/showEventInformation.html?idEvent=2006462

 

Μέρος των εσόδων από την παράσταση θα δοθούν στο ίδρυμα Ξενώνας για την Κακοποιημένη Γυναίκα και το Παιδί https://kakopoiisi.gr/