
«Big in Japan» της Κατερίνας Λούβαρη Φασόη στο ΚΘΒΕ
16 Μαρτίου 2023
Χρήστος Παπαδημητρίου: «Ίσως το θέμα του έργου “Το Θείο Τραγί” να καταλήγει να είναι αυτό που ερεθίζει τον μεσάζοντα περισσότερο»
17 Μαρτίου 2023
Συνέντευξη στη Μαριλένα Θεοδωράκου
Υπογράφει το κείμενο και τη σκηνοθεσία της παράστασης «Σουλτάνα». Ο Πέτρος Λενούδιας μιλάει στο theatermag.gr για την ομότιτλη παράσταση που ανεβαίνει στο θέατρο Παραμυθίας, με τους ηθοποιούς Έλενα Ελευθερίου, Δέσποινα Ιεραπετριτάκη, Παναγιώτης Σαριδάκης, Murad Kandilcioğlu και τον ίδιο.
Πώς ξεκινήσατε να γράφετε το έργο «Σουλτάνα» και γιατί δώσατε αυτόν τον τίτλο;
Ξεκίνησε στα πλαίσια μαθήματος στη σχολή μου, αρχικά σαν κινηματογραφικό σενάριο 3 τρίλεπτων σκηνών. Θυμάμαι ακόμα εκείνη τη νύχτα που γεννήθηκε η Σουλτάνα. Είχα κάτσει στον υπολογιστή, έγραφα και γελούσα μόνος μου, πρέπει να είχε φτάσει ξημέρωμα όταν ξεκίνούσα την τρίτη και τελευταία σκηνή και δεν μπορούσα να πληκτρολογήσω από τα γέλια… Μετά βέβαια έμεινε στο συρτάρι για πολύ καιρό, πριν πάρω την απόφαση με την παρότρυνση όλων όσων την διάβασαν, να την ολοκληρώσω ως θεατρικό έργο 1,5 ώρας!
Γιατί την είπα Σουλτάνα; Ειλικρινά, όταν το ξεκίνησα δεν είχα δώσει κάποιο τίτλο, όταν όμως το διάβασα, δεν είχα άλλη επιλογή καθώς μπροστά μου εμφανίστηκε η ίδια η Σουλτάνα! Μη με ρωτάτε γιατί, δεν ξέρω…είναι η Σουλτάνα, αυτό μόνο ξέρω. Τους ρόλους, τους εμπνεύστηκα από υπαρκτά πρόσωπα, από ανθρώπους που συνάντησα κάποια στιγμή στη ζωή μου. Μάλιστα κάποιοι από αυτούς δεν είναι πια μαζί μας, αλλά κράτησα τα λόγια τους, την ιδιοσυγκρασία τους, το εκτόπισμα τους, το αποτύπωμά τους, το χρώμα τους και τους έκανα ρόλους στη «Σουλτάνα».
Ποια είναι τα θέματα του έργου και πόσο μας αγγίζουν σήμερα;
Τα θέματα του έργου είναι οι καθημερινές σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων που περιέχουν ένταση, ίντριγκα, αγάπη, μίσος, ψέμα, απογοήτευση από λάθος επιλογές, και τελικά λύτρωση… Γενικά, η «Σουλτάνα» αγγίζει επίκαιρα θέματα που βιώνουμε όλοι μας στην καθημερινότητά μας, τα οποία όμως κάτι έχουν να μας πουν, να μας χτυπήσουν ένα καμπανάκι, να μας αφυπνίσουν και τελικά να μας αφήσουν το αποτύπωμά τους. Το έργο άλλωστε, είναι τοποθετημένο στο σήμερα, συνεπώς αγγίζει πολύ πιο έντονα και με πολλούς τρόπους τον καθένα μας. Σαν κάθε γνήσια φαρσοκωμωδία που σέβεται τον εαυτό της, σου περνάει πάρα πολλά μηνύματα χωρίς να το καταλάβεις, αναίμακτα, χωρίς να σου κουνάει το δάχτυλο, κάτω από το χαλί.
Θα θέλατε να μας μιλήσετε για τη συνεργασία σας με τους ηθοποιούς της παράστασης;
Σας παρακαλώ…Δεν θα θέλα…Μου έχουν φάει τη ζωή…με έχουν τρελάνει, ζω ένα δράμα σε κάθε πρόβα μαζί τους, η απόγνωση είναι ζωγραφισμένη στο πρόσωπό μου κάθε φορά που τους συναντώ, αναζητώ απεγνωσμένα βοήθεια.. ας είναι καλά τα Lexotanil…Όποιος δουλεύει με ηθοποιούς με καταλαβαίνει….το ξέρω…
Φυσικά κάνω πλάκα, τους ευχαριστώ μέσα από την ψυχή μου που γνώρισαν την τρέλα μου, την αγάπησαν και τελικά την κάνανε παράσταση… Είμαστε μία ομάδα που δημιουργήθηκε από ευτυχείς συγκυρίες και κατά έναν περίεργο συμπαντικό τρόπο, έχουμε δέσει σε τέτοιο σημείο, που η συνεργασία μας γίνεται με μεράκι, όρεξη και αγάπη για αυτό που κάνουμε. Πραγματικά νιώθουμε πολύ τυχεροί που καταφέραμε και φτιάξαμε μία τόσο ισχυρή και δημιουργική σχέση, πράγμα που αποτυπώνεται και στην παράσταση.
Πώς ήταν η ανταπόκριση του κοινού έως τώρα;
Το κοινό προς μεγάλη μας ευχαρίστηση, μας αγκάλιασε και μας έδειξε τεράστια ανταπόκριση και μάλιστα άμεσα. Λαμβάνουμε υπόψη όλα τα σχόλια που γίνονται για την παράστασή μας και φροντίζουμε να βελτιωνόμαστε από αυτά. Εντύπωση μας έκανε το γεγονός, ότι υπήρξαν πολλοί θεατές που βρήκαν βιωματικά στοιχεία και ταυτίστηκαν με πρόσωπα ή καταστάσεις. Μάλιστα, σε όλες τις παραστάσεις τους ακούμε από κάτω να λένε, «αυτό είμαι εγώ» ή «Αυτό ακριβώς σκεφτόμουν τώρα». Υπήρξαν και άνθρωποι που συγκινήθηκαν, γιατί τους θυμήσαμε προσωπικά τους βιώματα και αναμνήσεις από αγαπημένα τους πρόσωπα. Για μένα, αυτό είναι η μεγαλύτερη επιτυχία μια θεατρικής παράστασης, να οδηγεί τους θεατές με τέτοιο τρόπο ώστε να μπαίνουν μέσα της, να γίνονται σιγά σιγά κομμάτι της, ένα μαζί της, να αναγνωρίζουν προσωπικά τους στοιχεία πάνω στη σκηνή και τελικά να τους παίρνει μαζί της.
Θα θέλατε να μας περιγράψετε μια σκηνή της παράστασης;
Μία σκηνή που θεωρώ αξιοσημείωτη και συνήθως αγγίζει βιωματικά τον κόσμο, είναι ο τελευταίος μονόλογος της Σουλτάνας στον οποίο αποκαλύπτεται, βγάζει τον πραγματικό της εαυτό, όλες τις σκέψεις της, όλη της την ουσία, όλη της την μαυρίλα ίσως και κατά τη γνώμη μου, δικαιολογείται κατά κάποιο τρόπο για όλες τις επιλογές της. Στην ουσία είναι μια αυτοκάθαρση, πολύ σημαντική φυσικά για την ίδια την Σουλτάνα, αλλά και για τους θεατές που μπορούν πλέον να δουν κατάματα την πραγματική υπόσταση και ταυτότητα της Σουλτάνας, να την καταλάβουν, να την συμπονέσουν και τελικά «ίσως» να την δικαιολογήσουν και να την συγχωρέσουν.
Πληροφορίες για την παράσταση «Σουλτάνα»
Κείμενο, σκηνοθεσία: Πέτρος Λενούδιας
Βοηθός σκηνοθέτη: Γεωργία Γιατράκου
Stage manager: Χριστίνα Κούρα
Επιμέλεια κίνησης: Γεωργία Γιατράκου – Έλενα Ελευθερίου
Ενδυματολογική επιμέλεια: Ομάδα ‘Βούκτηνος’
Σχεδιασμός Φωτισμών: Πέτρος Λενούδιας-Γεωργία Γιατράκου
Χειριστής Ήχου-Φώτων: Λευτέρης Κούνε
Φωτογραφία: Darva photography, Μάκης Πελεκάνος
Σχεδιασμός αφίσας/ γραφιστικά: Βασίλης Νικολόπουλος
Promo trailer: Διονύσης Λυκιαρδόπουλος
Βιντεοσκόπηση παράστασης: Darva photography
Διεύθυνση/ οργάνωση παραγωγής: Πέτρος Λενούδιας
Εκτέλεση παραγωγής: Θεατροσκόπιο
Παίζουν: Έλενα Ελευθερίου, Δέσποινα Ιεραπετριτάκη, Πέτρος Λενούδιας, Παναγιώτης Σαριδάκης, Murad Kandilcioğlu
Πού: Θέατρο Παραμυθίας, Παραμυθίας 27, Κεραμεικός, τηλ. 6944 468567, 6948 203047, 6972 452837, 6951 959657 (μετά τις 12.00).
Πότε: από 13 Φεβρουαρίου 2023
Παράταση παραστάσεων
Δευτέρα 13/03/2023, στις 20.30
Κυριακή 19/03/2023 στις 20.30
Κυριακή 26/03/2023 στις 20.30
Κυριακή 02/04/2023 στις 20.30
Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ (κανονικό), 8 ευρώ (Μειωμένο: Αμεα, ανεργίας, φοιτητικό), 5 ευρώ (Ατέλεια)
Ηλεκτρονική προπώληση εισιτηρίων: ΣΟΥΛΤΑΝΑ, του Πέτρου Λενούδια :: Υπηρεσία Εισιτηρίων – TicketServices.gr
Προπώληση εισιτηρίων: από τo ταμείο του θεάτρου