Τάσος Μπεκιάρης: «Στις “Βάκχες” θίγονται κεφαλαιώδη ζητήματα φιλοσοφικής φύσεως, με αποτέλεσμα ένα εσωτερικό ταρακούνημα»

Η παράσταση «Rebel» από την ολλανδική ομάδα Zid Theater στον Τεχνοχώρο Φάμπρικα
8 Φεβρουαρίου 2023
«Homeward» του Φάνη Σακελλαρίου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
9 Φεβρουαρίου 2023
Η παράσταση «Rebel» από την ολλανδική ομάδα Zid Theater στον Τεχνοχώρο Φάμπρικα
8 Φεβρουαρίου 2023
«Homeward» του Φάνη Σακελλαρίου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
9 Φεβρουαρίου 2023

Ο Τάσος Μπεκιάρης υπογράφει τις χορογραφίες στην παράσταση «Βάκχες» .

 

Συνέντευξη στη Μαριλένα Θεοδωράκου

 

Χορογραφεί τους σπουδαστές και τους απόφοιτους της Δραματικής Σχολής Τράγκα στην παράσταση «Βάκχες». Ο Τάσος Μπεκιάρης μιλάει στο theatermag για το έργο του Ευριπίδη και για την παράσταση που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Θάνου Περιστέρη, με ελεύθερη είσοδο στην Ανώτερη Δραματική Σχολή Τράγκα.

 

 

Ποια είναι η επαφή σας με τις «Βάκχες» του Ευριπίδη; Ποιος είναι ο αντίκτυπος που έχει αυτό το κείμενο στην επαγγελματική σας καριέρα;

Για μένα είναι η πρώτη φορά που ασχολούμαι με αρχαίο δράμα και δεν σας κρύβω ότι μέσα μου γεννήθηκε μια «αρχή». Στις «Βάκχες» θίγονται κεφαλαιώδη ζητήματα φιλοσοφικής φύσεως, με αποτέλεσμα ένα εσωτερικό ταρακούνημα, το οποίο αποτελεί για μένα πηγή έμπνευσης για τη μετέπειτα πορεία μου στις παραστατικές τέχνες.

 

Θα θέλατε να μας μιλήσετε για το θέμα του έργου και για το τι συμβαίνει ανάμεσα στους ήρωες;

Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής η άποψή μου είναι ότι σε κάθε παράσταση αυτός που τη βλέπει, «πρέπει» να ανακαλύψει ο ίδιος το θέμα που τον ταυτοποιεί ή προβληματίζει μαζί της. Αλλιώς δεν έχει νόημα, ας πάρει να διαβάσει την ανάλυση του έργου, αν είναι και διαβαστερός θα λατρέψει το ταξίδι αυτό στον κόσμο των «Βακχών», γιατί υπάρχει άπειρη βιβλιογραφία. Για μένα, αυτό που διαφαίνεται είναι η αρνητική χροιά της λέξης εξουσία, η οποία ξεμπροστιάζεται, απογυμνώνεται μπροστά στο λαό και στο τέλος καταλήγει νεκρή/ανύπαρκτη.

 

 

 

Πώς δουλέψατε με τους σπουδαστές και τους απόφοιτους της Δραματικής Σχολής Τράγκα;

Με την καθοδήγηση του Θάνου Περιστέρη, περπάτησα σ’ ένα άλλο μονοπάτι, όσον αφορά τη προσέγγιση του έργου, μιας και ο ίδιος είχε δει κάτι πολύ «φρέσκο», ως προς την υλοποίηση του οράματός του. Στη δική μου ανάγνωση του κειμένου, η λατρευτική, ποιητική χροιά των λέξεων, μου έφεραν εικόνες για μια διαφορετική σωματική απεικόνιση. Σώματα που πάσχουν και λατρεύουν ψυχεδελικά, εικόνες που θυμίζουν πίνακες υπό την τεχνική του κιαροσκούρο, μουσική απόκοσμη (που υπογράφει ο Αλέξανδρος Μητρός) και δημιουργημένη από φωνές λατρείας και ηδονής. Δεν είναι αναμενόμενο ανέβασμα. Ιδιαίτερα για μια δραματική σχολή. Αυτή τη στιγμή πιστεύω ότι ο Θάνος ανέβασε πολύ ψηλά τον πήχη παραστάσεων στα εκπαιδευτικά πλαίσια δραματικών σχολών και όχι μόνο…

 

Πώς ξεκίνησε η ιδέα για αυτή την παράσταση, η οποία έχει ελεύθερη είσοδο για το κοινό;

Η εμπειρία αυτή ήταν εκ διαμέτρου αντίθετη με τη μέχρι τώρα πορεία μου. Τα παιδιά που σπουδάζουν υποκριτική, έχουν άλλα αντανακλαστικά και άλλα εργαλεία εξωτερίκευσης των συναισθημάτων τους. Όμως είχαν ένα πλεονέκτημα που δύσκολα βρίσκεις, ήταν ορθάνοιχτα εγκεφαλικά και σωματικά παρόλο το άγνωστο, για εκείνα, πεδίο δράσης. Αυτό καθιστούσε έμενα υπεύθυνο να τους μεταλαμπαδεύσω, με τρόπο κατανοητό για τους ίδιους, τη δική μου γλώσσα επικοινωνίας που είναι το σώμα. Έτσι προσπάθησα με τον τρόπο τους (όσο μπορούσα) να τους βάλω στη κίνηση, αλλά και στη δραματουργία της. Χρησιμοποιώντας διάφορες συνθήκες που έκαναν εκείνες να απελευθερώνονται υποκριτικά (όσον αφορά τη κίνηση) και στη συνέχεια έκανα τη δική μου βηματολογική και χορογραφική καταγραφή.

 

 

Πώς έχετε προσεγγίσει το κείμενο του Ευριπίδη; Θα δούμε ένα κλασικό ανέβασμα ή κάτι άλλο;

Η ιδέα ήταν του Θάνου, ο οποίος νομίζω έβραζε για να το κάνει, αφού πριν καν μπούμε στην πρώτη πρόβα, το είχε 100% έτοιμο σαν όραμα στο μυαλό του. Είναι πολύ όμορφο να γίνονται τέτοιες παραστάσεις και κινήσεις στο πλαίσιο της εκπαίδευσης συμμετεχόντων, αλλά και κοινού λόγω πρωτοποριακών ιδεών.

 

 

Πληροφορίες για την παράσταση «Βάκχες»

Μετάφραση: Κ. Χ. Μύρης
Σκηνοθεσία: Θάνος Περιστέρης
Χορογραφίες: Τάσος Μπεκιάρης
Πρωτότυπη Μουσική: Αλέξανδρος Μήτρος
Φωνητική Διδασκαλία: Γεωργία Αχιλλεοπούλου (JoSoul)
Κοστούμια: Βάσω Καρανίκα
Ακροβατικές Χορογραφίες: Αναστασία Δέλτα
Επικοινωνία: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου | Art Ensemble

Παίζουν:
Πενθέας: Σταύρος Ζαχόπουλος
Αγαύη: Δανάη Φώτη / Μαρία Κουϊμτσίδη
Διόνυσος: Βασιλική Δάβου
Κάδμος: Γιώργος Τζουβελέκης
Τειρεσίας: Ευριπίδης Κοσμάς
Θεράπων: Νίκολας Σπυρίδης
Άγγελος α’ : Γιάννης Κωστάκης
Άγγελος β’: Απόστολος Οικονόμου, Νίκολας Σπυρίδης
Χορός: Θεοδώρα Βαλομάνδρα, Μικαέλα Κόντρα, Μαρία Κουϊμτσίδη, Αθανασία Τζουνίδου, Μιγκένα Τσάρκου, Μαρίτσα Φωτιάδου, Δανάη Φώτη, Μαρία-Ελπίδα Χαρίση
Μαινάδες: Νίκη Παπαδάκη, Σοφία Ακασοπούλου / Εύα Θεολόγη

 

Πού: Ανώτερη Δραματική Σχολή Τράγκα, Δεληγιάννη 19, Εξάρχεια, 106 82

Πότε: από 28 Ιανουαρίου 2023 και κάθε Σάββατο στις 20.00

Εισιτήρια: Ελεύθερη Είσοδος

Τηλέφωνο κρατήσεων: 6945 777570 (ωράριο λειτουργίας: 17.00 – 20.00)

Διάρκεια παράστασης: 2 ώρες (χωρίς διάλειμμα)

Κατάλληλο άνω των 16 ετών