Είδαμε την παράσταση «Μια μέρα όταν ήμασταν νέοι» από τη Θεατρική Oμάδα Kouinta Theatre Productions 

Κωνσταντίνος Ασπιώτης: «Με αυτό το έργο, ο Καμπανέλλης προσπαθεί να δείξει ότι ο άνθρωπος αλλάζει με τον πόλεμο και ότι ο πόλεμος μαθαίνεται»
3 Δεκεμβρίου 2022
Γιώργος Καφετζόπουλος: «Όταν παίρνουμε ένα ρίσκο, σημαίνει ότι αφήνουμε πίσω τον όποιο φόβο ή αναστολή και μπαίνουμε σε κάτι, ακόμα και αν ενδέχεται να την πατήσουμε»
5 Δεκεμβρίου 2022

Sharing is caring!

Γράφει η Θεατρολόγος Μαρία Μαρή

 

Η παράσταση του έργου «Μια μέρα όταν ήμασταν νέοι» του Νικ Πέιν, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, σε σκηνοθεσία και μετάφραση Λεωνίδα Παπαδόπουλου. Το έργο ανέβηκε σε πανελλήνια πρώτη, τον Φεβρουάριο του 2022 στην Καβάλα, στο Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου σε συμπαραγωγή με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καβάλας και επιστρέφει για μια ακόμα παράσταση την Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2022, στις 21.00.

 

Η Θεατρική Oμάδα Kouinta Theatre Productions

Η Kouinta Theatre Productions, έχει έδρα στην Καβάλα και ιδρύθηκε το 2020 από την ηθοποιό-θεατρολόγο Ναταλία Άννα Βασιλέκα και τον ηθοποιό Παύλο Σταυρόπουλο. Μετά από πολλά χρόνια συνεργασίας, αγάπης για το θέατρο, πίστης και καθώς φαίνεται κοινών οραμάτων για τη θεατρική σκηνή, η ομάδα αποφάσισε να δημιουργήσει κάτι εντελώς δικό της, σε συνδυασμό με το νέο της χώρο «Kouinta Pocket Theatre» στην Καβάλα, που θα είναι έτοιμος πολύ σύντομα και όπου οι συντελεστές, έχουν την πρόθεση να παρουσιάσουν στο κοινό παραστάσεις υψηλού επιπέδου.

Η πρώτη δουλειά που παρουσίασαν ήταν «Ο Κρητικός» του Διονυσίου Σολωμού, σε σκηνοθεσία Ναταλίας Άννας Βασιλέκα και συμπαραγωγή με το 64ο Φεστιβάλ Φιλίππων-Θάσου. Η δεύτερη, το έργο του Νικ Πέιν «Μια μέρα όταν ήμασταν νέοι», παρουσιάζει πως τα ιστορικά γεγονότα επηρεάζουν καθοριστικά τις ζωές των ανθρώπων.

 

 

Το έργο του Νικ Πέιν

Ένα νεαρό ερωτευμένο ζευγάρι, ο Λέοναρντ (Παύλος Σταυρόπουλος) και η Βάιολετ (Ναταλία Άννα Βασιλέκα), περνούν μαζί την τελευταία τους νύχτα στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου, γιατί ο Λέοναρντ θα καταταγεί και θα φύγει με τον στρατό στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Εκείνος ξυπνά με εφιάλτη, εκείνη ερωτευμένη, είναι ανήσυχη και αφοσιωμένη, του δίνει όρκους αγάπης και του υπόσχεται ότι θα τον περιμένει να γυρίσει. Η κίνηση των δύο τους είναι νεανική, κίνηση νεαρών εραστών. Μιλούν για τα όνειρά τους, τα οποία μοιράζονται μέχρι την ώρα του βομβαρδισμού, ήχοι αποχωρισμού και θανάτου, που προκαλούν τρόμο.
Περνούν είκοσι χρόνια και συναντιούνται, έχοντας διαγράψει διαφορετικές διαδρομές στη ζωή τους. Εκείνη παντρεύτηκε και έχει δύο παιδιά, ενώ εκείνος έμεινε πιστός στην ανάμνησή της και στην ηλικιωμένη μητέρα του, που τώρα πια έχει πεθάνει. Της χρεώνει ότι δεν τον περίμενε, ενώ εκείνη του περιγράφει όλη την απόγνωσή της, όταν πληροφορήθηκε ότι ήταν αιχμάλωτος των Ιαπώνων και μετά που θεωρήθηκε αγνοούμενος. Είναι και οι δύο φανερά αμήχανοι, αλλά είναι έκδηλο το ενδιαφέρον και η αγάπη του ενός για τον άλλο.

 

 

Η παράσταση

Η ερμηνεία των δυο ηθοποιών είναι πολύ λεπτή, αισθαντική και νεανική. Μια ολόκληρη ζωή τους δένει, ένα βαθύ ενδιαφέρον που ξεπερνά τις αντικειμενικές δυσκολίες, τον πόλεμο, τον ίδιο τον θάνατο.

Όταν πια σε προχωρημένη ηλικία συναντιούνται, εκείνος με απώλεια μνήμης, έχουν και οι δύο μια διαφορετική, βεβαρυμμένη κίνηση και συμπεριφορά, είναι πιο δυσκίνητοι και αρτηριοσκληρωτικοί, ενώ επαναλαμβάνουν -ειδικά εκείνος- τα ίδια πράγματα. Η Βάιολετ, λίγο πιο νέα από αυτόν, αλλά πάντα μητέρα μιας κόρης πενήντα ετών. Μιλούν με τρυφερότητα ο ένας στον άλλον. Δεν υπάρχει πια παράπονο για οτιδήποτε, υπάρχει βαθειά κατανόηση, τρυφερότητα και αγάπη.

Μια παράσταση όπου δυο άνθρωποι διατρέχουν μιαν ολόκληρη ζωή επί σκηνής, κάθε τόσο σαν leitmotiv η στιγμή σταματά, ενώ ο ήχος του ρολογιού υπενθυμίζει ότι ο χρόνος τρέχει ανενόχλητος, ό,τι και να συμβαίνει, προχωρεί χωρίς τίποτα να μπορεί να τον αναχαιτίσει. Για λίγο, ο χρόνος θεατρικά σταματά, ανάμεσα στα μεγάλα χρονικά διαλείμματα, πέφτει ο φωτισμός, δηλώνοντας το απότομο πέρασμα από τη μια χρονική περίοδο στην άλλη.

Όλοι οι παράγοντες της παράστασης, η σκηνοθεσία του Λεωνίδα Παπαδόπουλου, πλήρως ενταγμένη στο κείμενο, με καθαρές γραμμές και βαθιά κατανόηση του κειμένου, το οποίο μετέφρασε κιόλας, το ίδιο τα ευέλικτα έπιπλα και σκηνικά εποχής των Michelangelo Bevilacqua και Χάρη Ρηγάλου, καθώς και τα κοστούμια της Δομνίκης Βασιαγεώργη, που δεν ανταποκρίνονται μόνο στην εποχή, αλλά και στην ηλικία των ηρώων, στοιχεία που δηλώνουν μια ομάδα που συνεργάζεται και συνειδητά υπηρετεί το παραστασιακό κείμενο.

Η μουσική επιμέλεια της Λιάνας Τζερεφού, με κομβικά τραγούδια «one day when we were young» και το « Mr.Lonely», κάνει τον κομβικό συνδυασμό, ειδικά όταν η Βάιολετ στη φάση των γηρατειών, παίζει αργά τη μελωδία με μικρό ηλεκτρικό, ολίγον παράφωνο πιάνο, που ο Λέοναρντ δηλώνει περήφανα ότι το αγόρασε ευκαιρία στις εκπτώσεις. Ήθελε πάντα να αποκτήσει ένα πιάνο και στη δύση της ζωής του, κατόρθωσε να αποκτήσει αυτό το πιάνο, μικρό σαν παιχνίδι, εκπληρώνοντας έτσι το ανεκπλήρωτο όνειρό του. Κίνηση, που από μόνη της μιλά για την κατεστραμμένη, την βομβαρδισμένη του ζωή.
Μια παράταση συνόλου από μια ομάδα, που δείχνει να υπόσχεται πολλά.

 

 

Πληροφορίες για την παράσταση «Μια μέρα όταν ήμασταν νέοι»

Συγγραφέας: Νικ Πέιν
Μετάφραση: Λεωνίδας Παπαδόπουλος
Σκηνοθέτης: Λεωνίδας Παπαδόπουλος
Σκηνογραφία: Michelangelo Bevilacqua και Χάρης Ρηγάλος
Κοστούμια: Δομνίκη Βασιαγεώργη
Φωτισμοί: Βαγγέλης Μούντριχας
Μουσική: Λιάνα Τζερεφού (επιμέλεια)

Παίζουν: Παύλος Σταυρόπουλος και Ναταλία Άννα Βασιλέκα
Φωτογραφίες: Μαρία Τσακίρη
Κατασκευή σκηνικού: Γιώργος Μαστοράκης – Γιάννης Σταυρίδης
Μαρία

Επικοινωνία και προβολή παράστασης: Νταίζη Λεμπέση

Πού: Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, Καβάλα

Πότε: Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2022, στις 21.00

Εισιτήρια: από 8 ευρώ

 

Πού: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, (Ειδικά διαμορφωμένος υπόγειος χώρος) Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας) Ταύρος, τηλ. 210 3418550

Πότε: 10,11,12 και 13 Νοεμβρίου 2022 στις 21.30

Εισιτήρια: 12 ευρώ, 10 ευρώ (μειωμένο), 5 ευρώ (κάτοχοι κάρτας ΣΕΗ, σπουδαστές δραματικών σχολών, κάρτα συλλόγου θεατρολόγων)

Προπώληση εισιτηρίων:

⦁ Στα ταμεία του Ιδρύματος από Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 11.00 – 14.00
⦁ Στα ταμεία του Ιδρύματος μία ώρα πριν την προκαθορισμένη ώρα έναρξης
⦁ Με χρέωση πιστωτικής κάρτας μέσω του ιστότοπου του Ιδρύματος στη διεύθυνση ⦁ www⦁ .⦁ mcf⦁ .⦁ gr
⦁ Από το δίκτυο της εταιρίας ticketservices.gr