Κωνσταντίνος Ασπιώτης: «Με αυτό το έργο, ο Καμπανέλλης προσπαθεί να δείξει ότι ο άνθρωπος αλλάζει με τον πόλεμο και ότι ο πόλεμος μαθαίνεται»

Νέες φωτογραφίες για την παράσταση «Rabbit Hole» στο θέατρο 104
3 Δεκεμβρίου 2022
Είδαμε την παράσταση «Μια μέρα όταν ήμασταν νέοι» από τη Θεατρική Oμάδα Kouinta Theatre Productions 
5 Δεκεμβρίου 2022

Ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης σκηνοθετεί την παράσταση του έργου «Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος» του Ιάκωβου Καμπανέλλη, η οποία παρουσιάζεται στη Μονή Λαζαριστών (Σκηνή Σωκράτης Καραντινός).

Sharing is caring!

 

Συνέντευξη στη Μαριλένα Θεοδωράκου

 

Υπογράφει τη σκηνοθεσία και τη δραματουργική επεξεργασία στην παράσταση «Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος». Ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης μιλάει στο theatermag για το έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη και τη συνεργασία του με τον πολυπληθή θίασο της παράστασης, που παρουσιάζεται στη Μονή Λαζαριστών- Σκηνή Σωκράτης Καραντινός.

 

«Η πρόταση για αυτή τη συνεργασία έγινε από τον Αστέριο Πελτέκη, όταν ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και φυσικά τη δέχτηκα με μεγάλη χαρά» λέει ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης. «Αποφασίσαμε από κοινού να ανεβάσουμε ένα έργο που να ήταν μέσα στην αντιπολεμική θεματική, που ο ίδιος είχε ανακοινώσει αρχικά. Επίσης, επειδή φέτος κλείνουν 100 χρόνια από την γέννηση του Ιάκωβου Καμπανέλλη, σκεφτήκαμε να ανεβάσουμε το έργο του “Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος”, το οποίο ανεβαίνει σπάνια διότι είναι ένα αρκετά δύσκολο έργο σε σχέση με την παραγωγή.

Πρώτα από όλα απαιτεί πολλούς ηθοποιούς επί σκηνής και επίσης έχει πράγματα που πρέπει να κάνει ένας σκηνοθέτης και αυτά μεταφράζονται σε χρήματα, πέρα από τη φαντασία. Τολμήσαμε να κάνουμε αυτό το εγχείρημα, γιατί πραγματικά είναι ένα έργο το οποίο απευθύνεται στο σημερινό θεατή. Βγήκε μια πολύ ωραία, κατά την άποψή μου, δουλειά για την οποία είμαι περήφανος».

 

 

 

Για την υπόθεση του έργου

«Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης, αφορμάται από το ιστορικό γεγονός της πολιορκίας της Ρόδου από τον Δημήτριο τον Πολιορκητή, το 305 π.Χ. και γράφει αυτό το έργο, μια κωμωδία εν προκειμένω, πάνω στην πολεμική κατάσταση που επικρατούσε μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο» εξηγεί ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης. «Οι Ροδίτες είναι ουδέτεροι πολιτικά, δεν παίρνουν μέρος στους καυγάδες των διαδόχων του Μεγάλου Αλεξάνδρου και γι’ αυτό ανθίζουν οικονομικά.

Οποιοσδήποτε, λοιπόν, θέλει να είναι μακριά από τον πόλεμο, πηγαίνει στο Ρόδο. Οπότε ο τουρισμός είναι στα φόρτε του και υπάρχει μια ασφάλεια, η οποία όμως, αρχίζει και απειλείται από την απόφαση του Δημήτριου του Πολιορκητή, να εφορμήσει προς τα εκεί. Και τότε πρέπει να παρθούν αποφάσεις. Κάποιοι προσπαθούν να διατηρήσουν την ουδετερότητά τους, άλλα στην πορεία βλέπουμε ότι αυτό δεν γίνεται, οπότε αρχίζουν και βάζουν σε εφαρμογή ένα σχέδιο.

Τελικά, καταφέρνουν ακριβώς το αντίθετο και αυτό δείχνει ότι δεν μπορείς να αποφύγεις τον πόλεμο, οπότε πρέπει να είσαι προετοιμασμένος και για αυτό το ενδεχόμενο. Με αυτό το έργο, ο Καμπανέλλης προσπαθεί να δείξει ότι ο άνθρωπος αλλάζει με τον πόλεμο και ότι ο πόλεμος μαθαίνεται, εξού και ο τίτλος του έργου “Ο μπαμπάς ο πόλεμος”. Ο πόλεμος, δυστυχώς, μαθαίνεται από γενιά σε γενιά, από ηγέτη σε ηγέτη, από λαό σε λαό. Είναι όπως ένα αθώο παιδί δεν έχει ιδέα από κακία, πόλεμο, μίσος, αλλά όσο μεγαλώνει τα μαθαίνει μέσα από την κοινωνία.

Άλλωστε, ο άνθρωπος είναι ένα μιμητικό ον και έτσι, βλέπουμε ότι οι άνθρωποι μαθαίνουν τον πόλεμο. Βέβαια, κάθε πόλεμος γίνεται με σκοπό το κέρδος, οπότε πίσω από κάθε πόλεμο κρύβεται ο καπιταλισμός, ο ιμπεριαλισμός και αυτή η μανία του ανθρώπου να πάρει περισσότερα και να τα αποκτήσει όλα».

 

 

Για τη συνεργασία με τους ηθοποιούς

«Είχαμε μια εξαιρετική συνεργασία με τους ηθοποιούς αυτής της παράστασης, συμπλέαμε στο ίδιο καράβι και συνεννοηθήκαμε πολύ γρήγορα. Είδαμε ότι είμαστε κοντά και ότι θέλουμε να πούμε την ίδια ιστορία» συνεχίζει ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης. «Μπορώ να πω, ότι ήταν η ιδανική συνθήκη, αυτό που θέλεις να πηγαίνεις στη δουλειά σου και να βρίσκεις ανθρώπους που δουλεύεις μαζί. Εύχομαι στον καθένα να έχει τέτοιες συνεργασίες. Μιλάμε για πολύ καλούς ηθοποιούς, εκτός από πολύ καλούς συνεργάτες. Είναι 27 άτομα, επί σκηνής, δεν είναι εύκολο να συμβεί κάτι τέτοιο, αλλά όλοι είχαν στο μυαλό τους να κάνουμε μια πολύ ωραία παράσταση, να την παραδώσουμε στο κοινό, ώστε να έρθει και να περάσει δύο ώρες διασκέδασης και πραγματικής ψυχαγωγίας. Να μπορεί να φύγει με διάφορα ερωτήματα.

Η ιδιότητα του σκηνοθέτη, έχει προκύψει από δική μου ανάγκη. Δεν θα σκηνοθετούσα, αν δεν είχα την ανάγκη να πω τη συγκεκριμένη ιστορία και δη στο ΚΘΒΕ και με τους συγκεκριμένους ανθρώπους. Οπότε έδεσε πολύ ωραία όλο αυτό. Οι δύο βασικοί ρόλοι του έργου, είναι ο Δημήτριος ο Πολιορκητής και ο Φιλόξενος, ο οποίος είναι ο Πρόεδρος των Ξενοδόχων στη Ρόδο. Είναι σα να λέμε ο Πρωθυπουργός της κατάστασης εκεί, γιατί όλοι η πολιτική τριγυρίζει γύρω από τα ξενοδοχεία και τα θέματα ανάπτυξης του τουρισμού. Πρόκειται για δύο συγκλονιστικούς ρόλους και είναι χαρά για κάθε ηθοποιό, να ερμηνεύει τέτοιους ρόλους, καθώς είναι τόσο καλογραμμένοι. Ο Καμπανέλλης, ξέρει πολύ καλά να δημιουργεί χαρακτήρες, έχει επίσης τον τρόπο να γράφει ατάκες. Γι’ αυτό είναι πραγματικά ένας πολύ σπουδαίος συγγραφέας. Τον Φιλόξενο ερμηνεύει, ο Δημήτρης Διακοσάββας και τον Δημήτριο τον Πολιορκητή, ο Ορέστης Παλιαδέλης.

Αυτή την εποχή, σκηνοθετώ στο θέατρο Βρετάνια στην Αθήνα, την παράσταση “Ο Κύκλος των χαμένων ποιητών”, με τον Άκη Σακελαρίου, τον Τάσο Χαλκιά, τον Σπύρο Τσεκούρα και μια ομάδα εκπληκτικών νέων ηθοποιών, οι οποίοι έχουν επιλεχθεί μέσα από μια μεγάλη διαδικασία οντοσιόν που κάναμε. Τη μουσική υπογράφει η Μαρίζα Ρίζου και έχουμε φτιάξει μια ομάδα και σε αυτή την παράσταση, όπου είναι ευτυχής συγκυρία και αν όλα πάνε καλά θα έχουμε άλλη μια ωραία ιστορία να θυμόμαστε».

 

 

Πληροφορίες για την παράσταση «Ο μπαμπάς ο πόλεμος» του Ιάκωβου Καμπανέλλη

Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία: Κωνσταντίνος Ασπιώτης
Σκηνικά – Σχεδιασμός φωτισμών: Ζωή Μολυβδά Φαμέλη
Κοστούμια: Σοφία Τσιριγώτη
Μουσική: Γιώργος Χριστιανάκης
Κίνηση: Αναστασία Κελέση
Βοηθός σκηνοθέτη: Νατάσα Πετροπούλου
Βοηθός σκηνοθέτης – εκμάθηση tae kwon do: Γιάννης Τσεμπερλίδης
Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Μαρία Όσσα
Βοηθός σκηνογράφου: Κατερίνα Μπούσια- Αλεξάκη
Οδηγός σκηνής: Πέτρος Κοκόζης
Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη

Παίζουν: Πάρης Αλεξανδρόπουλος (Φρίξος), Χαρά Γιώτα (Ουρανία), Δημήτρης Διακοσάββας (Φιλόξενος), Άννα Ευθυμίου (Λάμια), Αλέξανδρος Ζαφειριάδης (Άγνωστος έμπορος όπλων, Χιλίαρχος), Πάνος Καμμένος (Καλλικράτης), Κωνσταντίνος Καπελλίδης (Δίδυμος), Νίκος Καπέλιος (Πάμφιλος), Δημήτρης Καρτόκης (Χάρης ο Λίνδιος), Άννα Λουϊζίδη (Κορνηλία, κόρη του Λούκιου), Νίκος Μήλιας (Νεοκλής), Δημήτρης Μορφακίδης (Ευελπίδης), Χρυσή Μπαχτσεβάνη (Βουτία), Ορέστης Παλιαδέλης (Δημήτριος), Παναγιώτης Παπαϊωάννου (Μέντης), Στέφανος Πίττας (Δημάδης), Θανάσης Ρέστας (Πυθίας), Σπύρος Σιδέρης (Λούκιος Τερέντιος Πίκουλος), Κωνσταντίνος Χειλάς (Δίδυμος), Γλυκερία Ψαρρού (Ποππαία, κόρη του Λούκιου)

Συμμετέχουν επίσης: Χρήστος Γκρόζος, Ηλέκτρα Καζάκου, Νίκος Μανωλάς, Βασίλης Μπόγδανος, Στέλλα Παπανικολάου, Ελίζα Χαραλαμπογιάννη (Παραθεριστές, Φρουροί, Αιχμάλωτοι, Ροδίτες), Δέσποινα Ντικούλη (Ειρήνη)

 

Πού: Μονή Λαζαριστών- Σκηνή Σωκράτης Καραντινός, Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη, Θεσσαλονίκη

Πότε: από 7 Οκτωβρίου 2022 και κάθε Τετάρτη στις 19.00, Πέμπτη-Παρασκευή στις 21.00, Σάββατο στις 18.00 και στις 21.00, Κυριακή στις 19.00

Διάρκεια παράστασης: 2 ώρες και 20 λεπτά, με το διάλειμμα.

Προπώληση: ntng.gr |viva.gr | 11876 |wind| public | mediamarkt

Πληροφορίες – κρατήσεις: τηλ. 2315 200 200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ

Ωράριο Λειτουργίας Ταμείων
Βασιλικό Θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου):
Δευτέρα – Κυριακή, 08:30 – 21:30
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Εθνικής Αμύνης 2):
Τετάρτη – Κυριακή, 14:00 – 21:30
Θέατρο της Μονής Λαζαριστών (Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη):
Παρασκευή – Κυριακή, 14:00 – 21:30, τις ημέρες παραστάσεων και από 01/10:
Τετάρτη – Κυριακή, 14:00- 21:30
Πλατεία Αριστοτέλους:
Τρίτη – Σάββατο, 11:00 – 19:00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
ΤΕΤΑΡΤΗ στις 19:00
Γενική είσοδος: 12€
Εκπτωτικό Εισιτήριο: 10€ (πολύτεκνοι, Άνω των 65, Ομαδικό, Εκπαιδευτικών)
Φοιτητικό – Μαθητικό: 8€

ΠΕΜΠΤΗ ΛΑΪΚΗ (για όλες τις σκηνές) στις 21:00
Γενική είσοδος: 10€
Εκπτωτικό Εισιτήριο: 8€ (Φοιτητικό- Μαθητικό, πολύτεκνοι, Άνω των 65, Ομαδικό, Εκπαιδευτικών)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ & ΣΑΒΒΑΤΟ 21:00 / ΚΥΡΙΑΚΗ 19:00
ΖΩΝΕΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΜΕ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΗ στις ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
20€, 18€, 15€, 13€ και περιορισμένος αριθμός θέσεων 7€  & random
Εκπτωτικό Εισιτήριο: 13€ (Φοιτητικό – Μαθητικό, πολύτεκνοι, Άνω των 65, Ομαδικό, Εκπαιδευτικών)

ΣΑΒΒΑΤΟ 18:00
Γενική είσοδος: 12€
Εκπτωτικό Εισιτήριο: 10€ (πολύτεκνοι, Άνω των 65, Ομαδικό, Εκπαιδευτικών)
Φοιτητικό- Μαθητικό: 8€

ΕΙΔΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ (κατά τις ημέρες ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ / ΣΑΒΒΑΤΟ 21:00 / ΚΥΡΙΑΚΗ 19:00  στις μεγάλες σκηνές  οι ειδικές τιμές ισχύουν για τις επιλεγμένες των 13€)
ΑΜΕΑ: Δωρεάν
Μέλη του Συλ. Υπαλ. Υπουργείου Πολιτισμού Β. Ελλάδος: 5€

ΑΤΕΛΕΙΕΣ: Δωρεάν 10 θέσεις ανά ημέρα παράστασης (ΕΜΣ ΒΑΣΙΛΙΚΟ – ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ) & 5 θέσεις ανά ημέρα παράστασης (ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ – ΦΟΥΑΓΙΕ ΜΕΣ) ισχύουν ατέλειες ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΗΕΑ, ΣΕΗ, Τμημάτων Θεάτρου, Δραματικών Σχολών, Σκηνοθετών. Κατόπιν της εξαντλήσεως των θέσεων τιμή εισιτήριου 5€

ΑΝΕΡΓΩΝ: Δωρεάν 10 θέσεις ανά ημέρα παράστασης (ΕΜΣ ΒΑΣΙΛΙΚΟ – ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ) & 5 θέσεις ανά ημέρα παράστασης (ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ – ΦΟΥΑΓΙΕ ΜΕΣ) ισχύουν ατέλειες ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΗΕΑ, ΣΕΗ, Τμημάτων Θεάτρου, Δραματικών Σχολών, Σκηνοθετών. Κατόπιν της εξαντλήσεως των θέσεων τιμή εισιτήριου 5€

Προσφέρεται «Εισιτήριο της παρέας»  για 3 άτομα 25€ και 4 άτομα 30€
(απαιτείται  η  αγορά των εισιτηρίων από τα ταμεία του ΚΘΒΕ και όχι ηλεκτρονικά)
Ειδικές τιμές στο Φοιτητικό
Φοιτητικό από 3 έως 6 άτομα τιμή 7€
Φοιτητικό άνω των 10 ατόμων τιμή 5€

Ομαδικές κρατήσεις (άνω των 10 ατόμων): 2315 200 011 & 2315 200 012