Νικόλ Δημητρακοπούλου: «Η παράσταση “Μάγισσες” μέρος 3ο _Επιδόρπιο, έχει ως στόχο να αναδείξει την έμφυλη βία, το ζήτημα της κακοποίησης του γυναικείου σώματος, από την αρχαιότητα έως και σήμερα»

Νέα εκδοχή για παιδιά και εφήβους για «Το γεφύρι της Άρτας και τις Λυγερές του Κάτω Κόσμου»
1 Νοεμβρίου 2022
Ο «Mισάνθρωπος» στο Θέατρο Θησείον
1 Νοεμβρίου 2022

Η Νικόλ Δημητρακοπούλου ερμηνεύει στην παράσταση «Μάγισσες» μέρος 3ο _Επιδόρπιο, η οποία παρουσιάζεται από τις 14 Νοεμβρίου στο Βιομηχανικό Πάρκο Πλύφα.

Sharing is caring!

 

Συνέντευξη στη Μαριλένα Θεοδωράκου

 

Μετά από δύο μοναδικές παραστάσεις, μία στην υπαίθρια γλυπτοθήκη Ζογγολόπουλου τον Δεκέμβριο του 2021 και μία στα Δημοτικά Σφαγεία Ταύρου τον Μάιο του 2022, οι «Μάγισσες» ξανασυναντούν το κοινό τους με νέα μορφή και περιεχόμενο. H ηθοποιός Νικόλ Δημητρακοπούλου μιλάει στο theatermag για την παράσταση «Μάγισσες» μέρος 3ο _Επιδόρπιο, η οποία παρουσιάζεται από τις 14 Νοεμβρίου και αυτή τη φορά σε έναν χώρο με ιδιαίτερο χαρακτήρα και παρελθόν, στο Βιομηχανικό Πάρκο Πλύφα (πρώην Πλεκτήρια-Υφαντήρια Αθηνών). Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Θανάσης Δόβρης.

 

Ποια θέματα αναδεικνύει η παράσταση;

Η παράσταση έχει ως στόχο να αναδείξει την έμφυλη βία, το ζήτημα της κακοποίησης του γυναικείου σώματος, από την αρχαιότητα έως και σήμερα. Ταυτόχρονα όμως, θα έλεγα, πως αναδεικνύει και το ζήτημα της κακοποίησης του αδύναμου. Είναι έντονα συνδεδεμένη με την απόγνωση που μας κυριεύει όλο και περισσότερο, προσπαθώντας να επιβιώσουμε σε μια πραγματικότητα που συνομιλεί καθημερινά με το φόβο.

 

 

Πώς θα σας δούμε επί σκηνής; Θα θέλατε να μας μιλήσετε για το ρόλο που ερμηνεύετε;

Ερμηνεύω το ρόλο της γυναίκας σε απελπισία, που μπορεί να πάρει πολλές μορφές. Στο πρώτο μέρος, ενσαρκώνω μία μητέρα που προετοιμάζει την κόρη της για έναν αναγκαστικό βιασμό. Στο δεύτερο μέρος, μία αστυνομικό που αμφισβητεί τη θυσία της γυναίκας, στο όνομα του χτισίματος ενός γεφυριού (συνομιλώντας με τον μύθο του γεφυριού της Άρτας). Στο τέλος, παρουσιάζουμε τις μεθόδους του Ιπποκράτη για τη θεραπεία των γυναικών, προκειμένου να μπορούν να συνεχίσουν τα συζυγικά τους καθήκοντα. Ο ρόλος αυτός, είναι ένας διαρκής και ιδιαίτερος μετασχηματισμός, από τη μια ιδιότητα της γυναίκας στην άλλη. Ένας διαρκής μόχθος.

 

Πώς ήταν η συνεργασία σας με τον σκηνοθέτη Θανάση Δόβρη;

Ήταν μια συνεργασία δώρο και μαθητεία. Ο Θανάσης, είναι ένας εξαιρετικός ηθοποιός και ένας πολύ γενναιόδωρος σκηνοθέτης. Μέσα στις πρόβες ασκήθηκα ως ηθοποιός. Βούτηξα στην απόλαυση της ανεξάντλητης πρόβας και της ανάγκης για να μιλήσουμε, μέσω της παράστασης αυτής, για την απελπισία της ανθρώπινης ύπαρξης. Ο Θανάσης, δημιούργησε αυτή τη σκηνική σύνθεση, με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο, συνθέτοντας το κείμενο με τις μουσικές και το χώρο, δημιουργώντας την τελική αφήγηση της ήττας.

 

 

Οι «Μάγισσες» είναι μία παράσταση εν εξελίξει, που ακροβατεί ανάμεσα στη σκηνική σύνθεση και τη λυρική περφόρμανς. Θα θέλατε να μας μιλήσετε για αυτό;

Οι «Μάγισσες», ξεκίνησαν το Νοέμβρη του 2021, στην υπαίθρια γλυπτοθήκη Ζογγολόπουλου, ανήμερα της ημέρας κατά της βίας των γυναικών, με μουσικούς την Αναστασία Κότσαλη στη φωνή και τον Κώστα Ζιγκερίδη στο ακορντεόν. Η παράσταση στήθηκε, έτσι ώστε να συνομιλεί με τον μοναδικό αυτό χώρο. Στη συνέχεια, η παράσταση μεταφέρθηκε στα Σφαγεία του Ταύρου, που άνοιξαν μόνο για την ημέρα της παράστασης. Ήταν η Ημέρα της μητέρας τον Μάιο του 2022. Η παράσταση στήθηκε χρησιμοποιώντας την αισθητική, τη νοηματοδότηση που δίνει ο ίδιος ο χώρος, ακόμη και τα αντικείμενα που ήταν εκεί ξεχασμένα από το παρελθόν. Το ίδιο συμβαίνει και σε αυτό το ανέβασμα, το πρώτο ανέβασμα της παράστασης σε κλειστό χώρο. Με έντονο το στοιχείο του εγκλεισμού και με μια νέα μουσική συνεργασία με την Ειρήνη Μπιλίνη Μωραΐτη και τη χρήση μεσαιωνικής βιέλας. Προσπαθήσαμε σε κάθε χώρο, να χρησιμοποιούμε την συγκεκριμένη ιστορία, την φόρτιση του χώρου και την αισθητική του. Μπορούμε να πούμε, ότι το κείμενο, η μουσική, ο χώρος και η σκηνοθεσία συνθέτουν το ίδιο το έργο. Θα μπορούσαμε να πούμε, επίσης, πως η παράσταση είναι μία συνομιλία ανάμεσα στη θεατρική δράση και στη μουσική. Η παράσταση, εξελίσσεται σταδιακά σε κάτι πιο σκοτεινό στο πέρασμα του χρόνου, όπως και ο φόβος που σταδιακά μάς κυριεύει όλο και περισσότερο.

 

Ποια ήταν η υποδοχή του κοινού στις δύο προηγούμενες παραστάσεις σας;

Ο κόσμος αγκάλιασε πολύ τις δουλειές αυτές και γι’ αυτό άλλωστε, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε και αυτό το 3ο μέρος, σε μια εποχή, όπου η ανάγκη να μιλήσουμε για το ζήτημα αυτό είναι μεγάλη. Είναι μια παράσταση, που επιζητά την ενεργή συμμετοχή του κοινού, κυρίως με την έννοια της αντιμετώπισης της τρομακτικής γύμνιας της ανθρώπινης φύσης, του προβληματισμού γύρω από τη συνθήκη αυτή και τελικά την προσωπική δέσμευση ενάντια σε αυτή.

 

 

Πληροφορίες για την παράσταση «Μάγισσες» μέρος 3ο _Επιδόρπιο

Πρωτότυπα κείμενα, επιλογή κειμένων: Νατάσα Σίδερη
Σκηνοθεσία: Θανάσης Δόβρης
Ερμηνεία: Νικόλ Δημητρακοπούλου
Συμμετέχει ο Στέλιος Χατζηγεωργίου
Μεσαιωνική βιέλα – Φωνή: Ειρήνη Μπιλίνη-Μωραΐτη
Φωτογραφίες: Χάρης Γερμανίδης
Βοηθός παραγωγής: Αλεξάνδρα Παππά
Παραγωγή: Ομάδα Fail Better

 

Πού: Βιομηχανικό Πάρκο Πλύφα, Κορυτσάς 39

Πότε: από 14 Νοεμβρίου 2022 και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00, για 8 παραστάσεις

Διάρκεια παράστασης: 50 λεπτά

Εισιτήρια: 12 ευρώ (γενική είσοδος), 10 ευρώ (φοιτητικό, νέοι έως 18 ετών, ΑμεΑ, άνεργοι), 5 ευρώ (ατέλεια μόνο στο ταμείο του θεάτρου)

Προπώληση: Μάγισσες | μέρος 3ο: Επιδόρπιο :: Υπηρεσία Εισιτηρίων – TicketServices.gr

Υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων