Θέμις Μαρσέλλου: «Αντιμετώπισα το ανέβασμα της “Mαδαγασκάρης”, όπως αντιμετωπίζω όλα τα μιούζικαλ που σκηνοθετώ και όχι σαν παιδικό»

«Πολύχρωμη Μικρά Ασία» από την ομάδα Ονειρόδραμα στις 19 και 20 Ιουλίου στο Γεφύρι της ‘Αρτας
6 Ιουλίου 2022
Το 6o bio-Mechanical Festival ξεκινά το Σάββατο 9 Ιουλίου
8 Ιουλίου 2022

Η Θέμις Μαρσέλλου υπογράφει τη σκηνοθεσία και τη διασκευή της παράστασης «Μαδαγασκάρη, το μιούζικαλ» η οποία κάνει περιοδεία σ διάφορες πόλεις της Ελλάδας.

Sharing is caring!

 

Συνέντευξη στη Μαριλένα Θεοδωράκου

 

Η παράσταση «Μαδαγασκάρη, το μιούζικαλ» φτιάχνει βαλίτσες και ταξιδεύει σε δεκάδες σημεία ανά την Ελλάδα για να χαρίσει σε μικρούς και μεγάλους θεατές μια μοναδική θερινή ανάμνηση. Η σκηνοθέτις Θέμις Μαρσέλλου μιλάει στο theatermag για το μιούζικαλ, όπου τα αξιολάτρευτα και με ανθρώπινα συναισθήματα ζωάκια της Μαδαγασκάρης, αποφασίζουν να το σκάσουν από το ζωολογικό κήπο όπου ζουν, για να επιστρέψουν στην άγρια φύση, με οδηγό μία δαιμόνια συμμορία πιγκουίνων.

 

«Η “Mαδαγασκάρη”, είναι ένα μιούζικαλ που το γνωρίσαμε από την ομότιτλη κινηματογραφική ταινία της Dreamworks, η οποία αφορά και μεγαλύτερους θεατές» εξηγεί η σκηνοθέτις Θέμις Μαρσέλλου. «Σαφέστατα είναι παιδική ταινία, αλλά όταν προβλήθηκε στους κινηματογράφους, μεγάλοι και μικροί χόρευαν και τραγουδούσαν το “Γουστάρω να χορεύω” (I like to move it, move it). Αντιμετώπισα το ανέβασμα της “Mαδαγασκάρης”, όπως αντιμετωπίζω όλα τα μιούζικαλ που σκηνοθετώ και όχι σαν παιδικό. Δεν θεωρώ, ότι έπρεπε να κάνω κάτι ιδιαίτερο λόγω των παιδιών, όπως αντίστοιχα δεν έχω κάνει και στα άλλα έργα που έχω σκηνοθετήσει που είχαν θεατές και παιδιά. Με αυτό εννοώ, ότι τα παιδιά ως θεατές μαγεύονται πιο εύκολα, γιατί είναι πιο ανοιχτοί άνθρωποι συνήθως, χωρίς συμπλέγματα και υπαρξιακά θέματα. Οπότε, άμα τα κερδίσεις τα κέρδισες. Είναι και αυστηρά, οπότε αν δεν τα “πάρεις”, τότε δεν θα κρατήσουν τους τύπους και τις ευγένειες».

 

 

Η «Μαδαγασκάρη, το μιούζικαλ» σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα

«Οι παραστάσεις που έχω σκηνοθετήσει, δεν θα τις χαρακτήριζα παιδικές γιατί αφενός από πλευράς παραγωγής είχαν πάντα πολλούς συντελεστές, και αφετέρου παρουσιάζονταν καθημερινές και σαββατοκύριακα σε ώρες για ενήλικο κοινό. Φυσικά, ένα μέρος του κοινού ήταν και παιδιά. Το μιούζικαλ, ως είδος, είναι πολύ ελκυστικό για τα παιδιά και κάποια το εκτιμούν πολύ. Έχω διασκευάσει και σκηνοθετήσει παραστάσεις, όπως τα μιούζικαλ “Άννι”, η “Ματίλντα”, η “Μελωδίας της Ευτυχίας”, το “Hairspray”, στις οποίες δούλεψα τόσο με ενήλικες ηθοποιούς όσο και με παιδιά ηθοποιούς. Συνήθως, στις παραστάσεις μας έχουμε περισσότερους από είκοσι ηθοποιούς συν τους μουσικούς που παίζουν ζωντανά. Η “Μαδαγασκάρη” είναι μια παράσταση πιο μαζεμένη, καθότι ήταν προγραμματισμένη να κάνει και καλοκαιρινή περιοδεία.
Όπως και στο θέατρο Ριάλτο, που ξεκινήσαμε τις παραστάσεις την άνοιξη που μας πέρασε, έτσι και στην περιοδεία δεν υπάρχει ζωντανή ορχήστρα. Υπάρχει όμως, η μουσική από την ξένη εταιρεία, ένα ηχογραφημένο playback από μια πολύ καλή ορχήστρα που πάει πακέτο με τα δικαιώματα του έργου.

Είχαμε μια πολύ ωραία συνεργασία με όλους τους ηθοποιούς και τους συντελεστές της παράστασης. Το πρωτότυπο κείμενο, αλλά και η δική μου μετάφραση και απόδοση, δεν “μπεμπεκίζει” όπως λέμε, αλλά έχει ενήλικο χιούμορ και ενήλικους στίχους. Οπότε, ούτε σκηνοθετικά, ούτε όταν μεταφράζω ένα κείμενο στα ελληνικά προσπαθώ να αλλάξω τη μετάφραση λόγω των παιδιών.

Τα παιδιά είναι ένα ώριμο κοινό, ένα κοινό το οποίο δεν του αρέσει ούτε να το υποτιμάς, ούτε να μπεμπεκίζεις. Να σημειώσω, ότι ειδικά στη “Ματίλντα” που από γραφής ήταν ένα δύσκολο κείμενο, και ας είναι γνωστή η ταινία, το πρωτότυπο έργο που είναι το μιούζικαλ, είναι ένα δύσκολο και βαρύ έργο. Εξαιρετικό κατ’ εμέ, αλλά με μια δύσκολη γλώσσα που δεν ήταν, ωστόσο, δύσκολη ούτε στα παιδιά ηθοποιούς που χρειάστηκε να το υποστηρίξουν ούτε στους θεατές παιδιά που το παρακολούθησαν.

Η “Μαδαγασκάρη” έχει ένα ενήλικο χιούμορ, ένα χιούμορ για έξυπνους ανθρώπους με ωραία τραγούδια, μουσική, χορογραφίες, κοστούμια και σκηνικά.
Αυτό το καλοκαίρι κάνω παράλληλα το “Mamma Mia”, ενώ το χειμώνα ετοιμάζω το “Άνδρες με τα όλα τους” στο Θέατρο Βέμπο και συζητάω και άλλα πράγματα που ακόμα δεν είναι ανακοινώσιμα».

 

 

Πληροφορίες για την παράσταση «Μαδαγασκάρη, το μιούζικαλ»

Κείμενο: Kevin Del Aguila
Πρωτότυπη μουσική και στίχοι: George Noriega & Joel Someillan
Σκηνοθεσία – Απόδοση Κειμένου: Θέμις Μαρσέλλου
Σκηνογραφία: Αριστοτέλης Καρανάνος – Αλεξάνδρα Σιάφκου
Ενδυματολογία: Παναγιώτα Κοκκορού
Χορογραφίες: Μιχάλης Ποργιάζης
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Μουσική Διδασκαλία: Δημήτρης Μπουζάνης
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Βασιλάτου

Διανομή
IAN ΣTPATHΣ: AΛEΞ TO ΛIONTAPI
ΑΛΕΞΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ: MAPTY H ZEBPA
ΕΜΙΛΥ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ: ΓKΛOPIA H IΠΠOΠOTAMOΣ
APΣENIOΣ ΓABPIHΛIΔHΣ / ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ : MEΛMAN H KAMHΛOΠAPΔAΛH
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΠΑΠΙΚΙΝΟΣ: BAΣIΛIAΣ TZOYΛIAN , KOBAΛΣKI O ΠIΓKOYINOΣ
ΠETPOΣ IΩANNOY : ΣKIΠEP O ΠIΓKOYINOΣ , MΩPIΣ O ΛEMOYPIOΣ , Camera- Man , ΣEPBITOPOΣ
EΛENH ΔHMOY: ZEΛNTA , MEIΣON H MAIMOY , AΣTYNOMIKOΣ , ΛYN , ΦOYΣA , MΠPIZOΛA
EYAΓΓEΛIA ΓKOYNTIOY: ΠPAIBET O ΠIΓKOYINOΣ , MOPT O ΛEMOYPIOΣ , MΠPIZOΛA
EΛEYΘEPIA ΠAPAΣKEYA: KANTI XAMEPNOOYZ , APXHΓOΣ ΦOYΣA, PIKO O ΠIΓKOYINOΣ

ΖΕΤΑ ΞΑΦΑΚΗ: ZEKE, ΓIAΓIA, AΣTYNOMIKOΣ, KAΠETANIOΣ, ΛAPΣ, ΦOYΣA, ΣEPBITOPOΣ

Κι ύστερα πήγαν όλοι…Μαδαγασκάρη!

 

Τιμές εισιτηρίων: 15 ευρώ (παιδικό), 18 ευρώ (ενηλίκων)

Προπώληση: https://www.viva.gr/tickets/theater/madagascar-the-musical-kalokairini-periodeia-2022/

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ ΜΑΔΑΓΑΣΚΑΡΗ

ΙΟΥΝΙΟΣ
15/6 Θεσσαλονίκη
16/6 Κιλκίς
17/6 Κοζάνη
ΙΟΥΛΙΟΣ
3/7 Βεάκειο, Πειραιάς
5/7 Κατράκειο, Νίκαια
7/7 Πάτρα
8/7 Ιωάννινα
9/7 Πρέβεζα
10/7 Λευκάδα
13/7 ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΙΤΗΣ
20/7 Ασπροβάλτα
21/7 Καβάλα
22/7 Κομοτηνή
23/7 Ξάνθη
24/7 Αλεξανδρούπολη
25/7 Ορεστιάδα
26/7 Σίβηρη
27/7 Έδεσσα
30/7 Λαύριο
31/7 Σαλαμίνα
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
1/8 Πόρτο Ράφτη
2/8 Ηλιούπολη
19/8 Καλαμάτα
20/8 Καβάσιλα
21/8 Αίγιο
22/8 Χαλκίδα
25/8 Καστοριά
26/8 Βέροια
27/8 Μουδανιά
30/8 Πετρούπολη