Αλέξανδρος Ζουριδάκης: «Ο Μολιέρος είναι ο σπουδαιότερος συγγραφέας της ηπειρωτικής Ευρώπης που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο γράφεται η κωμωδία»

65ο Φεστιβάλ Φιλίππων: «6 γαλάζια μολύβια για τη Σμύρνη»
2 Ιουλίου 2022
«Μικρασιάτες πρόσφυγες του 1922 στην Κεφαλονιά και στην Ιθάκη» στο Κάστρο Αγίου Γεωργίου
5 Ιουλίου 2022

Ο ηθοποιός Αλέξανδρος Ζουριδάκης ερμηνεύει τέσσερις ρόλους στην παράσταση «Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής».

Sharing is caring!

 

Συνέντευξη: Μαριλένα Θεοδωράκου

 

Είναι ο νεαρός Μολιέρος, ο φαρμακοποιός Φλεράν, ο γιατρός Πυργκόν και ο Τομά Ντιαφουαρύς στην παράσταση «Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής». Ο ηθοποιός Αλέξανδρος Ζουριδάκης, μιλάει στο theatermag για τους τέσσερις ρόλους που ερμηνεύει, τη συνεργασία του με τον σκηνοθέτη Κώστα Γάκη και τη διαχρονική κωμωδία του Μολιέρου η οποία, όπως λέει, είναι συνυφασμένη με την ανθρώπινη φύση.

 

Πώς νιώθετε που θα βρεθείτε σε καλοκαιρινή περιοδεία με την παράσταση «Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής»;

Ενθουσιασμένος για δύο βασικούς λόγους. Αφενός, είμαι περήφανος για τη συγκεκριμένη παράσταση. Περήφανος για τον τρόπο με τον οποίο δουλέψαμε (σε σκηνοθεσία, διασκευή και πρωτότυπη μουσική Κώστα Γάκη), για την χειμαρρώδη ενέργεια του θιάσου (προεξάρχοντος του πρωταγωνιστή μας, του Θανάση Τσαλταμπάση) και για το τελικό αποτέλεσμα, που πιστεύω ότι δικαίωσε τις προσδοκίες μας. Οπότε, το να βρεθώ σε περιοδεία ανά την Ελλάδα με αυτούς τους υπέροχους συνεργάτες είναι μια ιδανική συνθήκη! Αφετέρου, η παράσταση «ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής» είναι η πρώτη στο καινούργιο ξεκίνημα του ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης, με το Νίκο Ορφανό επικεφαλής, και χαίρομαι που είμαι μέρος αυτής της επανεκκίνησης.

 

Ερμηνεύετε τον Τομά Ντιαφουαρύς, καθώς και τον ίδιο τον Μολιέρο. Θα θέλατε να μας πείτε για αυτούς τους ρόλους;

Πρώτα απ’ όλα να πούμε πως στην ευφάνταστη διασκευή του σκηνοθέτη μας, του Κώστα Γάκη, βλέπουμε εκτός από το έργο του Μολιέρου και το θίασο που πρωτοανεβάζει τον Κατά Φαντασίαν Ασθενή. Εγώ, λοιπόν, στον «δικό μας» Ασθενή υποδύομαι τον ίδιο το συγγραφέα, το νεαρό Μολιέρο, ο οποίος δίνει το έργο του στη θεατρική οικογένεια των Μπεζάρ και ακολουθεί το θίασό τους στην περιοδεία του παρθενικού ανεβάσματος του Ασθενούς.

Ο Μολιέρος είναι ο σπουδαιότερος συγγραφέας της ηπειρωτικής Ευρώπης που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο γράφεται η κωμωδία. Ευφυής, ταλαντούχος, παρατηρητικός, οξύνους, εσωστρεφής, ρομαντικός και ενίοτε κοινωνικά αδέξιος (όταν για παράδειγμα βρίσκεται δίπλα στο κορίτσι που αγαπά). Τα πάντα γύρω του αποτελούν έμπνευση. Η καθημερινότητα των θεατρίνων, οι έρωτες, τα πάθη, οι δυσκολίες του θεατρικού επαγγέλματος, η αντιμετώπιση των ανθρώπων του 16ου αιώνα προς το «επονείδιστο» επάγγελμα του ηθοποιού, όλα αυτά μέσα από την πένα του μεταμορφώνονται, γίνονται κείμενο και θεατρική πράξη.Τον παρακολουθούμε να παθιάζεται, να αγωνιά, να ελπίζει, να ερωτεύεται, να εμπνέεται και να δημιουργεί.

Τώρα, εκτός από το Μολιέρο υποδύομαι τρεις ακόμα ρόλους. Τον φαρμακοποιό Φλεράν, ο οποίος εκτελεί την πληθώρα των συνταγών του Αργκάν, τον γιατρό Πυργκόν, τον προσωπικό γιατρό του Ασθενούς μας, ο οποίος τον φορτώνει με χάπια και κλύσματα και τέλος υποδύομαι και τον νεαρό Τομά Ντιαφουαρύς που προξενεύει ο Αργκάν στην μεγάλη κόρη του. Ο Τομά είναι απόφοιτος της Ιατρικής, έχει ένα πολύ ιδιαίτερο τρόπο να αντιλαμβάνεται τον κόσμο γύρω του (θα λέγαμε ότι χώνει τη μύτη του παντού), έχει μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του και παραμένοντας «πιστά προσκολλημένος στις θεωρίες των προγόνων», θεωρεί τη μέλλουσα σύζυγο του ως ιδιοκτησία του. Ευτυχώς, αυτός ο επιβεβλημένος γάμος δε γίνεται ποτέ και ο αληθινός έρωτας θριαμβεύει.

 

H Αγοραστή Αρβανίτη και o Θανάσης Τσαλταμπάσης στην παράσταση «Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής» που σκηνοθετεί ο Κώστας Γάκης.

 

Με ποιον τρόπο δουλέψατε με τον σκηνοθέτη Κώστα Γάκη;

Νιώθω πραγματικά τυχερός που δούλεψα με τον Κώστα Γάκη. Μέσα σε εντυπωσιακά σύντομο χρονικό διάστημα, με τον τρόπο δουλειάς του Κώστα, γνωρίσαμε ο ένας τον άλλον, δεθήκαμε και γίναμε ομάδα. Τις πρώτες δύο βδομάδες των προβών τις αφιερώσαμε σε παιχνίδια και αυτοσχεδιασμούς, πάνω στο έργο, τα οποία μας βοήθησαν να γνωριστούμε σκηνικά με τους συναδέλφους και να αποκτήσουμε βαθιά κατανόηση της ιστορίας που είχαμε να αφηγηθούμε.
Παράλληλα ο Κώστας, πέρα από τη σκηνοθεσία, δημιούργησε την ευφάνταστη διασκευή του έργου, καθώς και την πρωτότυπη μουσική. Είναι ένας άνθρωπος που εκτιμώ και θαυμάζω για τη δημιουργικότητα, το ταλέντο και τη δοτικότητα του. Προσωπικά, του είμαι ευγνώμων για την ασφάλεια που με έκανε να νιώσω στη συνεργασία μας, για τα σκηνικά εφόδια που μου προσέφερε αφειδώς και φυσικά για την ευκαιρία που μου έδωσε να υποδυθώ τον ίδιο το Μολιέρο! Ευγνώμων!

 

Κατά τη γνώμη σας, γιατί αυτό το έργο έχει, 350 χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση, τόσο μεγάλη απήχηση στον κόσμο;

Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής είναι μια κωμωδία συνυφασμένη με την ανθρώπινη φύση. Η διεισδυτική ματιά του Μολιέρου μας παρουσιάζει με ελαφράδα και ακρίβεια, στο πρόσωπο του Αργκάν, δύο βασικές αγωνίες της ανθρώπινης ύπαρξης. Τον φόβο του θανάτου και την ανάγκη να ελέγξουμε τι θα μας συμβεί. Πέρα από αυτά, έχω την αίσθηση πως ο Αργκάν αποζητά το νοιάξιμο και τη φροντίδα των γύρω του για να επανεπιβεβαιώσει την αγάπη τους. Και νομίζω πως όλοι μας, άλλος λιγότερο άλλος περισσότερο, μπορούμε να ταυτιστούμε μαζί του. Και αυτός, πιστεύω είναι ο βασικός λόγος που παραμένει διαχρονικό! Αν βάλουμε στην εξίσωση και το σύννεφο του Κορωνοιού που είναι πάνω απ’ τα κεφάλια μας, τα τελευταία δυόμιση χρόνια, τότε το έργο εκτός από διαχρονικό γίνεται και έντονα επίκαιρο. Ειδικά σήμερα, λοιπόν, η κωμωδία του Ασθενούς είναι μια χρυσή ευκαιρία να «ξορκίσουμε το κακό», να γελάσουμε και να φύγουμε από το θέατρο με την πεποίθηση πως στο τέλος όλα θα πάνε καλά!

 

Ο Νίκος Ορφανός είναι ο αφηγητής, ο γιατρός Ντιαφουαρύς και ο Πουντσινέλο.

 

Πληροφορίες για την παράσταση «Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής»

Σκηνοθεσία, μουσική, διασκευή και πρωτότυπο κείμενο: Κώστας Γάκης
Σκηνικά, κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Μουσική επιμέλεια και παραγωγή: Κώστας Λώλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Νατάσα Κοσμίδου

Παίζουν οι ηθοποιοί:
Αργκάν, ο κατά φαντασίαν ασθενής, Μπεζάρ ηθοποιός της εποχής: Θανάσης Τσαλταμπάσης
Τουανέτ, υπηρέτρια του Αργκάν, σύζυγος του Μπεζάρ: Νικολέτα Βλαβιανού
Γιατρός Ντιαφουαρύς, Πουντσινέλο, αφηγητής: Νίκος Ορφανός
Κλεάντ, ερωτευμένος με την Ανζελίκ, Ιππότης της Μοντένα: Ορφέας
Παπαδόπουλος
Μπεράλντ, αδερφός του Αργκάν, Φιλίπ σωματοφύλακας του Μπεζάρ: Δημήτρης Καλαντζής
Μπελίν, δεύτερη γυναίκα του Αργκάν, πρώτη κόρη του Μπεζάρ: Αγοραστή Αρβανίτη
Ανζελίκ, πρώτη κόρη του Αργκάν, δεύτερη κόρη του Μπεζάρ: Νάστια Βραχάτη
Λουϊζόν, δεύτερη κόρη του Αργκάν, τρίτη κόρη του Μπεζάρ: Στεφανία Καλομοίρη
Τομά Ντιαφουαρύς, Μολιέρος: Αλέξανδρος Ζουριδάκης
Επικοινωνία: Art Ensemble | Μαρίκα Αρβανιτοπούλου

 

Καλοκαιρινή περιοδεία 2022

26, 27, 28 Ιουνίου: Θερινό Δημοτικό Θέατρο Λαμίας
Ιούλιος
2 Ιουλίου: Δημοτικό Κηποθέατρο «Γιάννης Ρίτσος», Πρέβεζα
3 Ιουλίου: Ανοιχτό Θέατρο Πέρδικας Θεσπρωτίας
5 Ιουλίου: Υπαίθριο θέατρο ΕΗΜ – Φρόντζου, Ιωάννινα
7 Ιουλίου: Θέατρο Κάστρου Καβάλας
8 Ιουλίου: Θερινό Δημοτικό Αμφιθέατρο Ξάνθης
9 Ιουλίου: Δημοτικό Κηποθέατρο Αλεξανδρούπολης
10 Ιουλίου: Θερινό Δημοτικό Θέατρο Κομοτηνής
12, 13 Ιουλίου: Θέατρο Κήπου, Θεσσαλονίκη
15 Ιουλίου: Θερινό Δημοτικό Θέατρο Πατρέων, Πάτρα
18 Ιουλίου: Πολιτιστικό και Αθλητικό Κέντρο Νέας Μάκρης
19 Ιουλίου: Δημοτικό Θέατρο Άλσους «Δημήτρης Κιντής», Ηλιούπολη
20 Ιουλίου: Δημοτικό Κηποθέατρο Νίκαιας
27 Ιουλίου: Αρχαίο θέατρο Ήλιδας
28 Ιουλίου: Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη», Βύρωνας
29 Ιουλίου: Βεάκειο Δημοτικό Θέατρο, Πειραιάς
Αύγουστος
5 Αυγούστου: Ανοιχτό Θέατρο «Βασίλης Γεωργιάδης», Ξυλόκαστρο
6 Αυγούστου: Αμφιθέατρο – Τεχνολογικό & Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου
7 Αυγούστου: Πόρτο Ράφτη
21 Αυγούστου: Αμφιθέατρο Βασικής Βιβλιοθήκης, Καρπενήσι
22 Αυγούστου: Κηποθέατρο Αλκαζάρ, Λάρισα
23 Αυγούστου: Ανοικτό Θέατρο Συκεών «Μάνος Κατράκης»
24 Αυγούστου: Ανοιχτό Θέατρο Γιαννιτσών
25 Αυγούστου: Θερινό Δημοτικό Θέατρο Νέας Ιωνίας Μαγνησίας, Βόλος
28 Αυγούστου: Θέατρο «Αλίκη Βουγιουκλάκη» Νταμάρι, Βριλήσσια
29 Αυγούστου: Θέατρο «Αλέξης Μινωτής», Αιγάλεω
30 Αυγούστου: Ανοικτό Θέατρο Κρύας, Λιβαδειά
Σεπτέμβριος
3 Σεπτεμβρίου: Αχαρνές
4 Σεπτεμβρίου: Θέατρο Πέτρας, Πετρούπολη
6 Σεπτεμβρίου: Θέατρο Ορέστη Μακρή, Χαλκίδα
7 Σεπτεμβρίου: Κηποθέατρο Παπάγου
8 Σεπτεμβρίου: Δημοτικό ανοιχτό θέατρο «Θανάσης Βέγγος», Κορυδαλλός

Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα και 30 λεπτά

Ώρα έναρξης: 21.00

Τιμές εισιτηρίων: 15 ευρώ, 10 ευρώ
Προπώληση εισιτηρίων: www.ticketservices.gr

ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης, Υψηλάντου 17, Λαμία, τηλ: 22310 33325, email: dipether@otenet.gr

ΤΟ ΔΗΠΕΘΕ ΡΟΥΜΕΛΗΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΤΟ ΔΗΜΟ ΛΑΜΙΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.