Ανδρομάχη Μοντζολή: «Η καρδιά του θεατρικού παιχνιδιού χτυπάει στο Θέατρο της Ημέρας»

 Άρτεμις Λαμπίρη: «Το κυρίαρχο θέμα όπως λέει και ο τίτλος της παράστασης είναι η ελευθερία»
10 Μαΐου 2022
Αναστασία Λύρα: «”Το Όνειρο η Ζωή” ισορροπεί συνεχώς ανάμεσα στο θεατρικό και το μουσικό γεγονός»
11 Μαΐου 2022

Η Ανδρομάχη Μοντζολή σκηνοθέτις, καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου της Ημέρας και εμπνευστής του 1oυ Φεστιβάλ Θεατρικού Παιχνιδιού.

Sharing is caring!

 

Ποικίλες δράσεις, εργαστήρια, σεμινάρια και ομιλίες από ειδικούς, ενορχηστρώνονται γύρω από το θεατρικό παιχνίδι στο 1o Φεστιβάλ Θεατρικού Παιχνιδιού. Η Ανδρομάχη Μοντζολή, καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου της Ημέρας, μιλάει στο theatermag για το φεστιβάλ που παρουσιάζεται από τις 13 έως και τις 15 Μαΐου, με κύριο άξονα των παιδαγωγικών, εκπαιδευτικών και θεατρικών δραστηριοτήτων του Θεάτρου Ημέρας.
Οι συμμετέχοντες, μέσα από τις δραστηριότητες του Φεστιβάλ θα εμβαθύνουν τις γνώσεις τους για τις τάσεις και εξελίξεις στο αντικείμενο και με τα νέα ερεθίσματα θα ανατροφοδοτηθούν και θα αποκομίσουν πολύτιμες εμπειρίες.

 

«Η αλήθεια είναι ότι δεν είχαμε σκεφτεί παλαιότερα, να κάνουμε ένα φεστιβάλ θεατρικού παιχνιδιού, παρόλο που το θεατρικό παιχνίδι κλείνει σχεδόν πενήντα χρόνια ζωής και το Θέατρο της Ημέρας τριάντα» λέει η Ανδρομάχη Μοντζολή. «Πριν ιδρύσουμε με τον κύριο Λάκη Κουρετζή το Θέατρο της Ημέρας, κάναμε όλες τις δράσεις μας σαν Ομάδα Τέχνης Πάροδος. Υπήρχε μια προϊστορία από το 1976 που ξεκινήσαμε και κάποια στιγμή αποφασίσαμε να περάσουμε σε μια πιο ώριμη φάση και να ιδρύσουμε το Θέατρο της Ημέρας».

 

Τρεις ήμερες με θεατρικό παιχνίδι

«Η πρώτη επίσημη ανακοίνωση του θεατρικού παιχνιδιού, έγινε στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών το 1977 και για καθαρά συναισθηματικούς λόγους διαλέξαμε και φέτος το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών για να κάνουμε την επιστημονική ημερίδα στο αμφιθέατρό του, στα πλαίσια του Φεστιβάλ» συνεχίζει η Ανδρομάχη Μοντζολή. «Την Παρασκευή 13 Μάϊου ξεκινάμε δύο δράσεις. Η πρώτη, είναι στο Θέατρο της Ημέρας όπου όλες οι ομάδες θεατρικού παιχνιδιού που δουλεύουν όλο το χρόνο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους, στη μεγάλη αίθουσα του θεάτρου μας, ανά ηλικιακή ομάδα.

Η δεύτερη δράση, είναι μόνο για ενήλικες και θα γίνει στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών στις 18.30, όπου θα γίνει μια επιστημονική ημερίδα με πολύ σπουδαίους καθηγητές, πανεπιστημιακούς και άλλους. Εκεί θα μιλήσουν για το θεατρικό παιχνίδι, εκπρόσωποι και απεσταλμένοι του Πανεπιστημίου Αθηνών, της δημοτικής εκπαίδευσης, του θεατρολογικού τμήματος, ψυχίατροι και όλοι όσων οι ιδιότητές τους εμπλέκονται στο θεατρικό παιχνίδι. Τη δεύτερη μέρα, το Σάββατο 15 Μάϊου συνεχίζονται οι δράσεις θεατρικού παιχνιδιού για μικρούς και μεγάλους, ενώ η Κυριακή 16 Μάϊου είναι αφιερωμένη στους ενήλικες με σεμινάριο, θεατρικό δρώμενο και στρογγυλό τραπέζι με θέμα “Η παιδαγωγική θεάτρου σήμερα”.

Πρόκειται για μια μεγάλη οργάνωση, που πήρε αρκετό χρόνο για να γίνει σωστά, όμως, ένιωθα ότι ήθελα να ξεκινήσουμε κάτι τώρα, που ο κύριος Κουρετζής θα μπορεί να το δει και να το χαρεί. Φιλοδοξούμε να γίνει θεσμός και να πραγματοποιείται κάθε χρόνο. Ο σχεδιασμός για την υλοποίησή του ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια μέσα στην καραντίνα, κάναμε μια αίτηση στο υπουργείο Πολιτισμού και μας ενέκριναν την επιχορήγηση. Από τότε, πέρασαν δύο χρόνια με αναβολές και αναβολές λόγω covid. Τώρα, ήρθε η στιγμή για να γίνει».

 

 

«Αφήνω ίχνη»: το θέμα του 1oυ Φεστιβάλ Θεατρικού Παιχνιδιού

«Διάλεξα για πρώτο θέμα τον τίτλο “Αφήνω ίχνη”, καθότι είναι ένα θέμα ευρύ το οποίο μπορεί κανείς να το δει είτε είναι ομάδα για μικρά παιδιά είτε είναι παιχνίδι για μεγαλύτερα παιδιά, είτε είναι για εφήβους» εξηγεί η Ανδρομάχη Μοντζολή. «Θέλω να ελπίζω ότι και εμείς αφήνουμε τα ίχνη μας με το θεατρικό παιχνίδι. Αφήνουμε τα ίχνη μας στον παιδαγωγικό και τον θεατρικό χώρο. Το “Αφήνω ίχνη” είναι από τα πετραδάκια που έριχνε ο Κοντορεβιθούλης, στο ομώνυμο παραμύθι, για να γυρίσει σπίτι του μέχρι το μεταναστευτικό. Είναι ένα πολύ ευρύ θέμα που μπορεί κανείς να πλέξει γύρω από εκεί μια μυθοπλασία και να επεξεργαστεί ένα θέμα είτε είναι για παιδιά είτε για μεγάλους.

Το θεατρικό παιχνίδι είναι μια μέθοδος καθαρά παιδαγωγική που έχει συγκεκριμένο τρόπο. Αυτό σημαίνει ότι δεν κάνουμε τον κλόουν σε κάποια γενέθλια ή σε ένα πάρτι, αλλά έχει πολύ βαθιές και σοβαρές διαστάσεις. Είναι, λοιπόν, ένας τρόπος με τον οποίον χρησιμοποιούμε τεχνικές και εργαλεία του θεάτρου μέσα στην παιδαγωγική πράξη για να δουλέψουμε με ομάδες. Δηλαδή, να δουλέψουμε μέσα στο σχολείο, σε ένα σύλλογο ή σε μια ομάδα ενηλίκων όταν θέλουμε να τους ευαισθητοποιήσουμε για ένα θέμα όπως το περιβάλλον, οι εξαρτήσεις και ό,τι άλλο. Για κάθε θέμα, φτιάχνουμε κάποια βασικά και κομβικά σημεία που το αφορούν. Το θεατρικό παιχνίδι έχει τρεις φάσεις που δουλεύονται όλες. Η πρώτη, είναι να ευαισθητοποιήσουμε τον κόσμο, να τους κάνουμε να αποκτήσουν εμπιστοσύνη, να αναψοκοκκινίσουν, να ανέβουν οι βιορυθμοί τους. Είναι η αισθησιοκινητική δράση με διάφορα παιχνίδια και ασκήσεις που έχουν σχέση με το θέμα που θέλουμε να παρουσιάσουμε.

Προχωράμε μέχρι που η ομάδα παρουσιάζει πάντα, ένα θεατρικό δρώμενο σαν αποτέλεσμα της παραπάνω δουλειάς. Είναι μια μέθοδος επιστημονική, θεατρική και παιδαγωγική η οποία μας έχει βοηθήσει πολύ. Μια μέθοδος, που έχει ο Λάκης Κουρετζής ξεκίνησε να φτιάχνει πολύ νωρίς από τη δική του εμπειρία και τα πειράματά του Αυτή τη μορφή, πρωτοπαρουσιάσαμε πριν από σχεδόν πενήντα χρόνια και έκτοτε, την βελτιώνουμε και την εμπλουτίζουμε γιατί είναι κάτι ζωντανό. Ακόμα και ο ίδιος ο κύριος Κουρετζής, προχωράει παρακάτω τα πράγματα, μαζί του και όλοι εμείς που είμαστε κοντά του. Το Θέατρο της Ημέρας είναι ο χώρος που γίνονται όλα αυτά και όπως ο ίδιος λέει “η καρδιά του θεατρικού παιχνιδιού χτυπάει στο Θέατρο της Ημέρας”».

 

 

Πληροφορίες για το 1o Φεστιβάλ Θεατρικού Παιχνιδιού

Πού: Θέατρο της Ημέρας, Ν. Γεννηματά 20, Αμπελόκηποι, (δίπλα στο Μετρό Πανόρμου, τηλ. 210 6929090, 6974 374103

Πότε: από 13 έως 15 Μαΐου 2022

www.theatro-imeras.gr – info@theatro-imeras.gr

Αιγίδα και οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού
Αιγίδες: Υπουργείου Παιδείας, ΕΚΠΑ Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, ΕΚΠΑ Εργαστήριο Λόγου & τέχνης.

 

Ακολουθεί το αναλυτικό Πρόγραμμα του 1oυ Φεστιβάλ Θεατρικού Παιχνιδιού

 

Παρασκευή 13/5/22

17:00 – 18:30 (Θέατρο Ημέρας)
«Γωνιές» συμμετεχόντων φορέων. Υποδοχή παιδιών, εγγραφή, διανομή διακριτικών.
Οι επισκέπτες μικροί – μεγάλοι περιηγούνται στο χώρο, ενημερώνονται για τους συμμετέχοντες φορείς στις γωνιές τους, συμμετέχουν σε μικρά απρόοπτα συμβάντα και εκπλήξεις.

18:30 – 22:00 Οι ομάδες Θεατρικού Παιχνιδιού του Θεάτρου Ημέρας παρουσιάζουν δουλειά τους, στην Μπλε Σκηνή του Θεάτρου.

18:30 – 19:00 ομάδα 2,5-4 ετών, εμψυχώτρια Κυριακή Σαββουλίδη
« Ίχνη στο παραμυθόδασος». Λένε πως αν κάνεις έναν περίπατο στο δάσος όταν σουρουπώσει, την ώρα που το φεγγάρι και τα αστέρια παίρνουν το ασημί τους χρώμα μέσα στο ποτάμι, αν είσαι τυχερός, οι ήρωες των αγαπημένων σου παραμυθιών θα ζωντανέψουν! Η μικρή ομάδα του Θεάτρου Ημέρας παρουσιάζει δείγμα της ετήσιας δουλειάς της, αφήνοντας τα δικά της ίχνη στο παραμυθόδασος!

19:15 – 19:45 ομάδα 8-11 ετών, εμψυχώτρια Δήμητρα Νικολοπούλου
«Στα σταροχώραφα της διαφορετικότητας». Η ομάδα εμπνέεται από τους πίνακες του Vincent Van Gogh και τη βιογραφία του καλλιτέχνη, καλλιεργώντας αξίες όπως η ενσυναίσθηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Οι θεατές μας θα ταξιδέψουν στην Έναστρη Νύχτα, στις φιγούρες της πόλης Αρλ και στο κίτρινο δωμάτιο, όπου έζησε ο αγαπημένος καλλιτέχνης, ζωντανεύοντας εικόνες και ιστορίες με κίτρινα χρώματα!

20:00 – 20:30 ομάδα 4-7 ετών, εμψυχώτρια Κατερίνα Αλβέρτου
«Μια φορά κι ένα… Κουτί». Τί μπορεί να κρύβεται σ’ ένα κουτί; Ένας ρόλος… Μια αλήθεια… Ένας τόπος… Μια ουτοπία… Μια ιστορία… Για ν’ ακούσεις και να δεις, να κοιτάξεις, να γευτείς. Κάθε κουτί μεγάλο ή μικρό, στολισμένο ή λιτό, γεμάτο ή αδειανό, έχει μία ιστορία ν’ αφηγηθεί. Θα το ανοίξουμε… Μαζί! Τα παιδιά της ομάδας, συνθέτουν και παρουσιάζουν ένα παραστασιακό δρώμενο σε μία προσπάθεια ν’ αφήσουν το δικό τους ίχνος σε αυτήν την κοινή μας θεατρική διαδρομή.

21:15 – 22:00 ομάδα εφήβων, εμψυχώτρια Δέσποινα Μαραγκουδάκη
«Η Αγγελία». Ποιο ίχνος μας αφήνει η ομάδα; Τι συμβαίνει όταν άγνωστοι μεταξύ τους χαρακτήρες συναντιούνται με αφορμή μια Αγγελία, τη δική τους αγγελία. Τι είναι αυτό που τους ενώνει και ποιο ίχνος αφήνουν σε έναν κοινό χώρο συνάντησης, δημιουργίας και ανταλλαγής. Αφορμή η πρώτη σκηνή από το θεατρικό έργο του Ματέι Βίζνιεκ: «Ζητείται Κλόουν ηλικιωμένος».

Στα ενδιάμεσα των παρουσιάσεων δράσεις και εκπλήξεις.

 

(Μόνο για ενήλικες)

18:30 – 21:30 στο αμφιθέατρο του ΕΘΝΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΕΡΕΥΝΩΝ
Έναρξη του Φεστιβάλ – Επιστημονική Ημερίδα
Χαιρετισμοί – Σύντομες εισηγήσεις και συζήτηση με το κοινό.

Α’ μέρος. Τη συζήτηση συντονίζει ο Παναής Κασσιανός
Ομιλητές:
Ανδρομάχη (Μάγκυ) Μοντζολή (Διδάκτωρ Παν/μίου Αθηνών – Σκηνοθέτης – Θεατρολόγος – Παιδαγωγός Θεάτρου – Σκηνογράφος, Καλλιτεχνικός Διευθυντής Θεάτρου Ημέρας)
«Το Θεατρικό Παιχνίδι: παρελθόν, παρόν και μέλλον»

Λάμπρος Σταύρου, (Καθηγητής Κλινικής Ψυχολογίας Παν/μίου Ιωαννίνων, Δρ. και Καθηγητής Παν/μίου Σορβόννης) «Η θεσμική εισαγωγή του γνωστικού αντικειμένου του Θεατρικού Παιχνιδιού στην εκπαίδευση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ως έκφανση διαπραγμάτευσης της ταυτότητας της ψυχοπαιδαγωγικής και της ψυχοθεραπείας, στη συγκυρία της μεταπολιτευτικής ψυχοκοινωνικής τομής στην Ελλάδα (1974 και εντεύθεν)».

Θόδωρος Γραμματάς (Ομότιμος Καθηγητής Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Παν/μίου Αθηνών) «Θεατρικό Παιχνίδι. Από το πραγματικό στο φαντασιακό και αντίστροφα».

Μαρία Ζώρα (Επίκουρη Καθηγήτρια Παν/μίου Αθηνών, Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης) «Θεατρικό Παιχνίδι και Θέατρο για ανήλικους θεατές: μια δημιουργική σχέση».

Σύντομο διάλειμμα

Β’ μέρος. Τη συζήτηση συντονίζει η Ανδρομάχη Μοντζολή
Χαιρετισμός του Προέδρου της Κεντρικής Επιτροπής του Προγράμματος ΜΕΛΙΝΑ Τέχνη & Πολιτισμός στην Εκπαίδευση κ. Νίκου Παΐζη

Ομιλητές:
Κλειώ Φανουράκη (Επίκουρη Καθηγήτρια Θεατρολογίας – Διδακτικής του Θεάτρου: Θεωρίας και Πράξης, Σκηνοθέτις – Δραματουργός Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ )
«Το θεατρικό παιχνίδι και η εξέλιξη του θεάτρου/δράματος στην ελληνική εκπαίδευση: ρίζες, γέφυρες και προεκτάσεις».

Σοφία Βγενοπούλου, (Παιδοψυχίατρος, Σκηνοθέτις, Υπεύθυνη του «Μικρού Εθνικού», Θεατρικών & Παιδαγωγικών Δραστηριοτήτων για παιδιά του Εθνικού Θεάτρου). “ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ: Ψυχική θωράκιση και επιβίωση σε μια νέα εποχή”

Λάκης Κουρετζής, (Δημιουργός της μεθόδου του Θεατρικού Παιχνιδιού – Επίτιμος Διδάκτωρ Παν/μίου Αθηνών – Παιδαγωγός – Σκηνοθέτης – Συγγραφέας) «Το Θεατρικό παιχνίδι και οι διαστάσεις του»
21.00 – 21.30 ένα κρασί για την Καλή αρχή.

Λήξη α΄ Ημέρας

 

 

Σάββατο 14/5/22

09:30 – 21:30 (Θέατρο Ημέρας)
«Γωνιές» συμμετεχόντων φορέων. Υποδοχή παιδιών, εγγραφή, διανομή διακριτικών.
Οι επισκέπτες μικροί – μεγάλοι περιηγούνται το χώρο, ενημερώνονται για τους συμμετέχοντες φορείς στα περίπτερά τους, συμμετέχουν σε μικρά απρόοπτα συμβάντα και εκπλήξεις.
10:00 – 22:00 (Θέατρο Ημέρας & παρακείμενο πάρκο Σοφία Βέμπο)
Θεατρικά Παιχνίδια για παιδιά και εφήβους

10:00 – 11:00 Για παιδιά έως 12 ετών
ΕΚΦΡΑΣΗ-ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ (ΛΑΡΙΣΑ), εμψυχωτής: Βασιλική Καραγεώργου
«Στα ίχνη ενός μοναχικού οδοιπόρου». Το παιχνίδι έχει θέμα τη φύση που μπορούμε να συναντήσουμε και μέσα στην πόλη, αφορμή το κείμενο του Λάκη Κουρετζή «Περίπατοι με τον κύριο Ρουσσώ» που βασίζεται στο τελευταίο βιβλίο του Ζαν Ζακ Ρουσσώ «Ονειροπολήσεις ενός μοναχικού οδοιπόρου – Οι δέκα περίπατοι του Ζαν Ζακ Ρουσσώ»).

11:30 – 12:30 για παιδιά Α΄- Β΄- Γ΄ Δημοτικού
ΑΠ!ΚΟ Χώρος προσωπικής ανάπτυξης, βιωματικής μάθησης & καλλιτεχνικών αναζητήσεων, εμψυχωτές: Αριάδνη Ζωίδη, Ξένη Ασημακοπούλου, Παναγιώτα Σταθάκου.
«Ιστορίες Χωρίς Νήμα Ήρθαν». Πώς τις ανακαλύπτουμε; Με ποιους τις υφαίνουμε; Σε ποιο καμβά τις αποτυπώνουμε;

13:00 – 14:00 για παιδιά ηλικίας 4-6 ετών
Ομάδα Τέχνης ΠΑΡΟΔΟΣ, εμψυχωτές: Ηλίας Πίτσικας, Γιάννης Σφυρής, Ελένη Καλογιάννη, Λένα Καστελιώτη, Μαριάννα Ξηντάρα
«Ψάχνοντας τα ίχνη μας, μεταμορφώνουμε το χώρο μας». Τα παιδιά παίζοντας θα μεταμορφώσουν χάρτινα ανακυκλώσιμα υλικά και θα προσπαθήσουν να ανιχνεύσουν τα ίχνη τους.
Διάλειμμα

17:00 – 18:00 για παιδιά ηλικίας 6-11 ετών
Σύλλογος Ποντίων Φυλής «Η ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ», εμψυχωτές: Κυριακή Σαββουλίδη, Λένα Παγώνη, Μαρίνα Παπαδοπούλου
«Η αναζήτηση». Τα ίχνη είναι απαραίτητα για να σε οδηγήσουν εκεί που θέλεις να φτάσεις… με αφορμή το ποίημα του Κωστή Παλαμά “θέλω να χτίσω ένα σπιτάκι” η ομάδα προσπαθεί να ανακαλύψει το ίχνος εκείνο που…

18:30 – 19:30 για παιδιά ηλικίας 5-10 ετών
ΧΡΟΝΟΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, εμψυχωτής: Δέσποινα Μαραγκουδάκη
«Πατούσα εδώ, Πατούσα εκεί». Διαδρομές, ίχνη και πορείες μας οδηγούν σε φανταστικά μέρη! Παίζοντας και φτιάχνοντας τις δικές μας Πατουσοδιαδρομές, χαράζουμε πορείες μαζί με την ομάδα όπου μας περιμένουν εκπλήξεις! Θα συναντήσουμε διάσημα πρόσωπα που με την δική τους πορεία άλλαξαν την ιστορία και άφησαν το δικό τους ίχνος!

20:00 – 20.30 στην Μπλε Σκηνή του Θεάτρου για μικρούς & μεγάλους θεατές
ΛΥΡΙΚΟΣ ΜΙΚΡΟΣ  ΠΛΑΝΗΤΗΣ (με ομάδα εφήβων από τη Θεσσαλονίκη), εμψυχωτής: Σοφία Μελιγκοπούλου
«Ίχνη μέσα στην καρδιά». Δρώμενο βασισμένο στο βιβλίο του Βαγγέλη Ηλιόπουλου: «ΟΛΑ μπορείς να τα ζήσεις με ένα βιβλίο»… ίχνη που μπορεί να αφήσει ένας συγγραφέας στην ψυχή των ανθρώπων που διαβάζουν τα βιβλία του.
21:00 -22:00 Για εφήβους 12-15 ετών
ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ – ΜΙΚΡΟ ΕΘΝΙΚΟ, εμψυχωτής: Ελένη Ζαχοπούλου
«Φτιάχνοντας μια παράσταση μέσα από παιχνίδια!». Στόχος του εργαστηρίου είναι να δημιουργήσουμε μια παράσταση επινοημένου θεάτρου, χρησιμοποιώντας μόνο παιχνίδια, φαντασία και συλλογική δημιουργία! Πώς μια ομάδα φτάνει στην καλλιτεχνική δημιουργία χρησιμοποιώντας μόνο το σώμα, το χώρο και τις ιδέες της; Ελάτε να το ανακαλύψουμε παρέα!
Λήξη β΄ Ημέρας

 

Κυριακή 15/5/22

(Μόνο για ενήλικες)

09:30 – 12:00 (Θέατρο Ημέρας)
Σεμινάριο θεωρητικής και βιωματικής προσέγγισης στο Θεατρικό Παιχνίδι
«Το Θεατρικό Παιχνίδι, η μέθοδος, οι διαστάσεις του», από τον Λάκη Κουρετζή και τους βασικούς καθηγητές της Σχολής της Αθήνας. Πρόκειται για ένα βασικό σεμινάριο εισαγωγής και ευαισθητοποίησης στο Θεατρικό Παιχνίδι. Δομή, τεχνικές και εφαρμογή του. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, ξένων γλωσσών, ηθοποιούς, θεατρολόγους, ψυχολόγους, κοινωνιολόγους, γονείς, κ.α. Θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής.

12:00 – 12:45 ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΔΡΩΜΕΝΟ για ενήλικες
ΕΚΦΡΑΣΗ-ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ (ΛΑΡΙΣΑ), εμψυχωτές: Μαρία Δανιήλ, Βασιλική Καραγεώργου, Παναγιώτα Ντιβέρη, Δάφνη Δεληγιάννη, Κατερίνα Μαραγκάκη, Κατερίνα Δανιήλ, Καλλιόπη Περρή, Ιωάννα Πιτσιάβα
Περιπατητικό θέατρο που βασίζεται στο κείμενο του Λάκη Κουρετζή «Περίπατοι με τον κύριο Ρουσσώ», που αποτελεί θεατρική διασκευή του τελευταίου βιβλίου του Ζαν Ζακ Ρουσσώ με τίτλο: «Ονειροπολήσεις ενός μοναχικού οδοιπόρου-Οι δέκα περίπατοι του Ζαν Ζακ Ρουσσώ».
Διάλειμμα
13:15 – 16:00
Στρογγυλό τραπέζι με θέμα «Η παιδαγωγική θεάτρου σήμερα»
Ομιλητές:
Ευστράτιος Πάλλης (Παιδοψυχίατρος)
Δημήτρης Βιντζηλαίος (Εμψυχωτής Θεατρικού Παιχνιδιού, Drama Facilitator, Life Coach, Απόφοιτος Σχολής Θ.Π. Θεάτρου Ημέρας)
Σίμος Παπαδόπουλος (Αναπλ. Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, Εμψυχωτής Θεατρικού Παιχνιδιού Απόφοιτος Σχολής Θ.Π. Θεάτρου Ημέρας)
Μαρία Κεφαλάκη (Εκπαιδευτικός, MSc, PhD Επιστημών Αγωγής, Εμψυχώτρια-Εκπαιδεύτρια Παιδαγωγικής Θεάτρου-Θεατρικού Παιχνιδιού, Απόφοιτη Σχολής Θ.Π. Θεάτρου Ημέρας, Καθηγήτρια Σχολής Θ.Π. Κρήτης)
Ηλίας Πίτσικας (Παιδαγωγός, Εμψυχωτής Θεατρικού Παιχνιδιού, Απόφοιτος Σχολής Θ.Π. Θεάτρου Ημέρας, Καθηγητής Σχολής Θ.Π. Αθήνας)
Αφροδίτη Παρζακώνη (Παιδαγωγός Θεάτρου, Εμψυχώτρια Θεατρικού Παιχνιδιού, Νηπιαγωγός, Σκηνοθέτις, Απόφοιτη Σχολής Θ.Π. Θεάτρου Ημέρας, Καθηγήτρια Σχολής Θ.Π. Αθήνας)
Παναής Κασσιανός (Εκπαιδευτικός, Εμψυχωτής Θεατρικού Παιχνιδιού, Απόφοιτος Σχολής Θ.Π. Θεάτρου Ημέρας, Καθηγητής Σχολής Θ.Π. Αθήνας)
Αριστόκριτος Τομαζινάκης (δάσκαλος, εμψυχωτής Θ.Π, Απόφοιτος Σχολής Θ.Π. Θεάτρου Ημέρας, Καθηγητής Σχολής Θ.Π. Κρήτης)
Σύντομες τοποθετήσεις από τους συμμετέχοντες φορείς, ανταλλαγή εμπειριών, σκέψεων, προτάσεων και συζήτηση με το κοινό.

16:00 – 17:00
Λήξη του Φεστιβάλ με ένα ποτήρι κρασί για τους μεγάλους.

«Ένα Θεατρικό Παιχνίδι τελειώνει….ένα άλλο αρχίζει»

Το 1ο Φεστιβάλ Θεατρικού Παιχνιδιού επιδιώκει:

α) για τα παιδιά & τους εφήβους:
-την επαφή και εξοικείωσή τους με τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία και την πολιτισμική ποικιλομορφία στην τέχνη, ανεξαρτήτως φύλου, καταγωγής, οικογενειακής κατάστασης, θρησκεύματος.
-την καταπολέμηση των στερεοτύπων και των διακρίσεων, την αποδοχή της διαφορετικότητας, καθώς και την ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεγγύης και συνοχής μέσω της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας.
-Την ενδυνάμωση της δημιουργικότητας και της φαντασίας τους με τη συμμετοχή τους στις δράσεις μέσω του θεατρικού παιχνιδιού

β) για τους ενήλικες και τους συμμετέχοντες φορείς
-Την ενθάρρυνση φορέων – ομάδων που ασχολούνται συστηματικά με την παραγωγή πολιτιστικών – καλλιτεχνικών δράσεων που απευθύνονται σε παιδιά και εφήβους και ειδικότερα με την μέθοδο του Θ.Π.
Οι συμμετέχοντες φορείς θα έρθουν από την ελληνική περιφέρεια και όχι μόνο από την Αθήνα και τον Πειραιά. Επιστρέφοντας στις πόλεις τους θα λειτουργήσουν σαν πολλαπλασιαστές των δράσεων και εκδηλώσεων μέσα από τη «συνάντηση», γνωριμία και «αλληλεπίδραση» με τις άλλες ομάδες που συμμετέχουν στο φεστιβάλ.
Το Φεστιβάλ, αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για τους συμμετέχοντες φορείς ως προς την στήριξη ολοκληρωμένων δράσεων κοινωνικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα που στοχεύουν στη διεύρυνση και ανάπτυξη των καλλιτεχνικών δεξιοτήτων των παιδιών και των εφήβων.

Τι είναι και σε τι αποσκοπεί το Θεατρικό Παιχνίδι

Το Θεατρικό Παιχνίδι αποτελεί πρωτότυπη εκπαιδευτική και επιστημονική μέθοδο, δημιουργία και καρπό πολύχρονων μελετών και πρακτικών εφαρμογών του Λάκη Κουρετζή. Συνιστά τον κύριο άξονα της παιδαγωγικής θεατρικής έκφρασης. Μαζί με τη Μουσική και Εικαστική Αγωγή συγκροτούν το περιεχόμενο του προγράμματος Αισθητικής Αγωγής όπως καθορίζεται από το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας (Π. Δ 132/1990) αλλά και από την σύγχρονη ψυχοπαιδαγωγική επιστήμη που επιδιώκει την δια μέσου των τεχνών σύνδεση του πολιτισμού με την εκπαίδευση. Το Θ.Π. κατέχει σημαντική θέση μεταξύ των καινοτόμων δημιουργικών δράσεων πολιτισμικής και πολιτιστικής έκφρασης με στόχο την προώθηση της ενεργούς συμμετοχής των παιδιών και των εφήβων στο περιεχόμενο – περιβάλλον της τέχνης και του πολιτισμού.
Με το θεατρικό παιχνίδι το παιδί προβαίνει σε μια ελεύθερη έκφραση, ΘΕΑΣΗ και ΔΡΑΣΗ που συμβάλλει στην ανάπτυξη της δημιουργικότητάς του, της ψυχικής, πνευματικής και σωματικής του οντότητας, επικοινωνεί μέσα από συναισθήματα βελτιώνοντας τις ανθρώπινες σχέσεις και τα προβλήματά τους.