Τάνια Χαροκόπου: «Η θεματολογία του έργου μας “Take me Home” αφορά στην κλοπή των γλυπτών του Παρθενώνα»

Τέσσερις performers μας μιλούν για την παράσταση «Titin -Η ανταρσία των αγγέλων»
18 Απριλίου 2022
H Έλλη Παπακωνσταντίνου με τα «Ίχνη της Αντιγόνης» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
19 Απριλίου 2022

Οι ηθοποιοί της παράστασης «Take me Home». που ανεβαίνει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαλισσόβα.(Φωτογραφίες: Κώστας Πρόφης).

Sharing is caring!

Συνέντευξη: Μαριλένα Θεοδωράκου

 

Πρόκειται για το το πρώτο ροκ μιούζικαλ που δημιουργήθηκε για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα. Η συγγραφέας Τάνια Χαροκόπου μιλάει στο theatermag για την παράσταση «Take me Home» στην οποία υπογράφει το κείμενο μαζί με τον σκηνοθέτη Δημήτρη Μαλισσόβα. Η παράσταση ανεβαίνει στις 27 Απριλίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με ελεύθερη είσοδο.

 

Το πρώτο ροκ μιούζικαλ που δημιουργήθηκε για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα. Θα θέλατε να μας μιλήσετε για το πώς ξεκίνησε η ιδέα για την παράσταση «Take me Home»;

Το «take me home», είναι ένα κίνημα του Οίκου Μόδας Τρανούλη, για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα. Στα πλαίσια, λοιπόν, της καμπάνιας του κινήματος, ο Δημήτρης Μαλισσόβας κλήθηκε να «οραματιστεί» μια θεατρική παράσταση. Μου είπε τις σκέψεις του, μου ανέπτυξε τις ιδέες του κι εγώ έφτιαξα ένα θεατρικό έργο.

 

Πώς δουλέψατε με τον Δημήτρη Μαλισσόβα πάνω στο κείμενο της παράστασης;

Όταν ολοκλήρωσα τη δική μου μυθοπλασία πάνω στην ιστορία που μου ανέθεσε να γράψω, συμπληρώσαμε μαζί και κάποιες σκηνές, που απαιτούσε η σκηνοθετική άποψή του και η καλλιτεχνική συγκρότηση που είχε στο μυαλό του. Είναι ευλογία να δουλεύει κανείς με τον Μαλισσόβα. Είναι γεμάτος αγάπη και πάθος για αυτό που κάνει και αυτό το μεταδίδει και στους συνεργάτες του.

 

Ποιο είναι το θέμα της παράστασης;

Η θεματολογία του έργου μας «Take me Home» αφορά στην κλοπή των γλυπτών του Παρθενώνα. Είναι μια μυθοπλασία, εμπνευσμένη από τα αληθινά γεγονότα της λεηλασίας των μνημείων της Ακρόπολης, που διέπραξε ο Τόμας Μπρους, λόρδος του Έλγιν, στις αρχές του 19ου αιώνα.
Μια ληστρική επιχείρηση, που έγινε το 1802, καταφέρνοντας να αποκτήσει ο Μπρους, την εύνοια του Σουλτάνου.

 

Ποια ήταν η έρευνα που κάνατε για την παράσταση, πάνω σε ποια άλλα κείμενα βασιστήκατε;

Έκανα μια ιστορική αναζήτηση, διάβασα κάποια αποσπάσματα που βρήκα στο διαδίκτυο, διάβασα ακόμα και το κόμικ που ο Οίκος μόδας Τρανούλη έχει εκδώσει για αυτή την αποτρόπαια πράξη, και βάσει αυτών, έφτιαξα τη δική μου ιστορία. Ωστόσο μπορώ να πω, πως κύρια έμπνευση για μας τους δημιουργούς είναι η θέληση, η μεγάλη ενεργητικότητα, η αποφασιστικότητα, ο έντονος ενθουσιασμός της κυρίας Αθηνάς Τρανούλη για την επίτευξη ενός σημαντικού στόχου: την επιστροφή των κλεμμένων στο μουσείο της Ακρόπολης. Είναι τόσο μεγάλη η επιθυμία της, τόσο έντονος ο ζήλος της για αυτή την υπόθεση, που νιώθεις επιτακτική την ανάγκη να ενταχτείς στις δικές της προσπάθειες με όποιο τρόπο μπορείς.

 

 

Θα θέλατε να μας πείτε για τον σκηνικό τρόπο που θα δούμε την παράσταση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών;

Δεν θέλω να μαρτυρήσω τίποτα. Το αφήνω, για να νιώσει ο κόσμος που θα το παρακολουθήσει, αυτό το συναίσθημα του αναπάντεχου, της έκπληξης, του απρόσμενου. Αυτό που θα πω και συγχωρέσετε μου την «δόση» υπερηφάνειας, είναι πως η σύμπραξη όλων μας, έκαναν το τελικό αποτέλεσμα, μια αξιοζήλευτη Χολιγουντιανή παράσταση.

 

Πώς ήταν η συνεργασία σας με τους ηθοποιούς της παράστασης;

Ήταν άψογη. Με τους περισσότερους είχα συνεργαστεί και σε παλαιότερη παράσταση και είχα τις καλύτερες εντυπώσεις. Με πολύ αγάπη συνεργαστήκαμε. Θαυμάζω τα ταλαντούχα νέα παιδιά που δουλεύουν ακούραστα για να κάνουν πράξη τα όνειρά τους. Θα μου λείψουν οι πρόβες!

 

 

Η συγγραφέας Τάνια Χαροκόπου.

 

Κατά τη γνώμη σας, πόσο καλά γνωρίζουμε την Ιστορία της κλοπής των γλυπτών της Ακρόπολης;

Θεωρώ πως έχουμε άγνοια για τη «διαδικασία» της πράξης. Το αποτέλεσμα γνωρίζουμε μόνο και ντρέπομαι που το λέω, το έχουμε ξεχάσει. Είναι όμως μια ιστορική μνήμη, που δεν πρέπει να την αφήνουμε στο περιθώριο.

 

Τι άλλο ετοιμάζετε αυτή την περίοδο;

Έχω γράψει ένα έργο με αφορμή τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή, όπου μέσα από τις στάχτες της καμένης Ιωνικής γης, αναβιώνεται η μορφή, το έργο και το τραγικό τέλος του Αγίου Χρυσοστόμου, του τελευταίου Μητροπολίτη της Ελληνικής Σμύρνης. Έχουμε ήδη ξεκινήσει τις πρόβες.

 

 

Ο Κώστας Αρζόγλου στην παράσταση «Take me Home».

 

 

Πληροφορίες για την παράσταση «Take me Home»

Κείμενο: Τάνια Χαροκόπου – Δημήτρης Μαλισσόβας
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μαλισσόβας
Μουσική-Στίχοι-Μουσική Διεύθυνση: Ανδρέας Κουρέτας
Χορογραφία: Θοδωρής Πανάς
Σκηνογραφία: Τέλης Καρανάνος
Κοστούμια: Tranoulis Haute Couture
Φωτογραφίες: Κώστας Πρόφης
Trailer: Κωνσταντίνος Τριανταφύλλου
3D Mapping: Βαγγέλης Τσαρούμης
Βοηθοί σκηνοθέτη: Ελένη Γιουφή, Παναγιώτα Δρόσου
Styling: Λένα Χιωτέλη
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Οργάνωση Παραγωγής: Χρυσάνθη Γεωργαντίδου
Παραγωγή: Entertain.gr

Διανομή: Κώστας Αρζόγλου, Δημήτρης Μαζιώτης, Πάνος Παταγιάννης, Ραφαήλ Κριτούλης, Ελίνα Γιαννάκη, Γιώργος Ψάλτου, Ρενάτα Καπετανάκη, Βασίλης Μπατσακούτσας, Μαρία Παπαδοπούλου, Κωνσταντίνος Τσουμπάρης, Ρεβέκκα Γιαννάκη, Γιώργος Μαντάς, Κωνσταντίνος Κρομμύδας.

Παίζουν οι μουσικοί: Ανδρέας Κουρέτας: μουσική διεύθυνση – πιάνο, Αντώνης Βλάχος: ηλεκτρική κιθάρα, Ηλίας Σαμαρτζής: τύμπανα, Λουκάς Γιαννακίτσας: κόντρα μπάσο-ηλεκτρικό μπάσο.

Χορεύουν: Θοδωρής Πανάς, Κωνσταντίνος Μακρυπίδης, Δημήτρης Dwave Καραγιώργος, Κωνσταντίνος Κατσούδας, Περικλής Πετράκης, Κωνσταντίνα Κωνσταντίνου, Ελένη Δήμου, Χριστίνα Μπίτου, Ανδριάννα Στεργιούλη, Εύα Γαλάνη.

Η μίξη των προηχογραφημένων tracks της παράστασης έγινε από τον Γιώργο Παπαδόπουλο στα studios του Abbey Road Institute στο Λονδίνο.

 

Πού: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη), Βασιλίσσης. Σοφίας και Κόκκαλη, τηλ. 210 7282333

Πότε: από 27 Απριλίου 2022, στις 19.00

Διάρκεια παράστασης: 130 λεπτά

Είσοδος: Είσοδος ελεύθερη με δελτία προτεραιότητα

Η παράσταση πραγματοποιείται με την συνδιοργάνωση και τη στήριξη της Περιφέρειας Αττικής