Τέσσερις performers μας μιλούν για την παράσταση «Titin -Η ανταρσία των αγγέλων»

«Ιφιγένεια εν Αυλίδι» στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στις 19 και 20 Αυγούστου
18 Απριλίου 2022
Τάνια Χαροκόπου: «Η θεματολογία του έργου μας “Take me Home” αφορά στην κλοπή των γλυπτών του Παρθενώνα»
19 Απριλίου 2022

H ομάδα ακροβατών και χορευτών «κι όμΩς κινείται» παρουσιάζει την παράσταση «Titin - Η ανταρσία των αγγέλων» στο Θέατρο Ροές.

Sharing is caring!

 

Με αφορμή το μυθιστόρημα του Ανατόλ Φρανς, η ομάδα ακροβατών και χορευτών «κι όμΩς κινείται» παρουσιάζει την παράσταση «Titin – Η ανταρσία των αγγέλων». Οι performers Αντιγόνη Λινάρδου, Νώντας Δαμόπουλος, Αλέξανδρος Νούσκας Βαρελάς και Λία Χαμηλοθώρη μιλούν στο theatermag για την παράσταση που ανεβαίνει στο θέατρο Ροές, τη συνεργασία τους με τη Χριστίνα Σουγιουλτζή καθώς και για τους ρόλους που ερμηνεύουν.

 

 

Τι σημαίνει ο τίτλος «Titin – Η ανταρσία των αγγέλων»;

Αντιγόνη Λινάρδου: «”Η Ανταρσία των Αγγέλων”, μια παρωδία για τη φώτιση και για τις στιγμές εκείνες, της αμφισβήτησης του ρόλου που έχει δώσει ο καθένας στον εαυτό του, προς έκπληξη όλων, ακόμα και οι Άγγελοι επαναστατούν και παρατούν τα φτερά τους. Ο άνθρωπος σκέφτηκε κάποια στιγμή ότι ήθελε να πετάξει. Και πέταξε…και με πείσμα προχωρά και στηρίζει την καινούρια του πορεία, με κάθε θυσία».

 

Μιλήστε μας για τη σχέση σας με την ομάδα κι όμΩς κινείται.

Αλέξανδρος Νούσκας -Βαρελάς: «Ξεκίνησα να δουλεύω με τα παιδιά από το 2018 αφού τελείωσα τη σχολή. Ξέρω ότι για τη Χριστίνα Σουγιουλτζή, η διαδικασία ένταξης νέων μελών στην ομάδα είναι μια πολύ σημαντική διαδικασία και καταλαβαίνω πολύ καλά το γιατί.
Σέβομαι που δεν παραμένει η ομάδα ένας κλειστός κύκλος ανθρώπων και βρίσκω πολύ όμορφο που υπάρχει εμπιστοσύνη και άνοιγμα σε άλλους ανθρώπους και πόσω μάλλον, όταν αυτοί οι άνθρωποι είναι στο ξεκίνημα της επαγγελματικής τους πορείας.

Στην ομάδα υπάρχουν οικογενειακές σχέσεις, γεροί φιλικοί δεσμοί και η επικοινωνία που έχει χτιστεί είναι βαθιά και ουσιώδης. Αυτό δημιουργεί ένα πολύ γόνιμο περιβάλλον για έναν νέο συνεργάτη να ενταχθεί και να νιώσει ασφάλεια και αποδοχή. Και έχω βιώσει ακριβώς αυτό, εμπιστοσύνη, στήριξη, ασφάλεια, αποδοχή και ουσιαστική ένταξη, πράγμα υπέροχο όταν το βρίσκει κανείς στο επαγγελματικό του περιβάλλον.

Λία Χαμηλοθώρη: Ξεκίνησα να ασχολούμαι με το χορό σε μεγάλη ηλικία, μετρώντας ήδη πολλά χρόνια ως αθλήτρια της ακροβατικής γυμναστικής. Πολύ σύντομα μου μίλησαν για τους “Κι όμως Κινείται” σαν τη μοναδική ομάδα που συνδυάζει χορό κι ακροβασία κι έσπευσα να τους δω το 2006 στην παράστασή τους “Inferno στον Κρατήρα”.

Η συγκίνηση εκείνης της βραδιάς, σε συνδυασμό με το θαυμασμό και την ταύτισή μου σε θέματα αισθητικής, τοποθέτησε αμέσως την ομάδα μέσα μου σε ξεχωριστή θέση. Χρόνια αργότερα, το 2013 επιστρέφοντας από το Βέλγιο, ξεκίνησα να παρακολουθώ μαθήματα της ομάδας και πολύ σύντομα κατέστησα σαφές το ενδιαφέρον μου και την επιθυμία μου να σχετιστώ ακόμα πιο άμεσα με τους ανθρώπους και το έργο της.
Προς μεγάλη μου έκπληξη η ομάδα με εμπιστεύτηκε και μου έδωσε την ευκαιρία να ξεκινήσω μαζί της το νέο της έργο, τον “Ερωτόκριτο”. Ακολούθησαν δύο ακόμα συνεργασίες με την ομάδα και το σημαντικότερο είναι ότι ο χρόνος κι η εμπιστοσύνη έδεσαν τη σχέση μου με τους ανθρώπους της. Είτε μέσα είτε έξω από τα έργα, νιώθω πάντοτε με έναν τρόπο κομμάτι αυτής της ομάδας ή ακόμα καλύτερα νιώθω αυτούς τους συγκεκριμένους ανθρώπους ως ένα κομμάτι δικό μου που φέρω μέσα μου παντού και πάντα».

 

 

Ποια θέματα φωτίζονται σε αυτή η παράσταση;

Αλέξανδρος Νούσκας -Βαρελάς: «Για μένα, γιατί ο καθένας βλέπει και άλλα, η παράσταση μιλά για τη μετάβαση. Μιλά για τη ζωή, το θάνατο, το χρόνο, για τα σημεία στο ενδιάμεσο. Εγώ βιώνω ένα πέρασμα μέσα στην παράσταση, βιώνω μια διάθεση για να βρεθώ κάπου αλλού, ώστε να αποδεχτώ τελικά ότι μπορώ να είμαι μονάχα εδώ. Μιλά για την προσπάθεια να πετάξουμε, ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό, τη βία της πτώσης, αλλά και την απελευθέρωση που προσφέρει το να αφήνεσαι. Η παράσταση εμπεριέχει τόσο το υλικό όσο και το άυλο, είναι αέρας που μπορεί να σε πάει από την μια εικόνα στην άλλη, σε όλες μαζί, σε καμία, δημιουργεί και καταστρέφει και σίγουρα αυτοσαρκάζεται».

Λία Χαμηλοθώρη: «Η παράσταση εύστοχα περιγράφεται ως μια παρωδία για τη φώτιση, καθώς αποτυπώνει με γλαφυρή μελαγχολία την αγωνία της απελπισίας που κατακλύζει την ανθρώπινη ύπαρξη.
Με αφορμή το έργο του Ανατόλ Φρανς “Η Ανταρσία των Αγγέλων”, ξεκινάμε μια ακαθόριστη διαδρομή ανάμεσα από το πραγματικό και το φαντασιακό, το ανθρώπινο και το μη ανθρώπινο, το επίγειο και το ουράνιο, το τελετουργικό και το άναρχο. Κατά τη διαδρομή αυτή, το έργο ακολουθεί χαρακτήρες που βάλλονται από την ίδια τους την ύπαρξη και φυσικά από την ύπαρξη των άλλων.
Φιγούρες που μάταια προσπαθούν να έρθουν σε επαφή με το μέγα και το επουράνιο και ποτέ δεν τα καταφέρνουν, είτε γιατί δεν μπορούν είτε γιατί πολύ απλώς δε θέλουν. Θύματα της ίδιας τους της μεγαλομανίας που τους κατακλύζει το είναι. Οι ήχοι, η μουσική, τα λόγια, τα φώτα, οι σκιές και η ύλη, συνοδοιπόροι στο φαύλο κύκλο της επίμονης τους προσπάθειας. Συναντήσεις άδειες και ηχηρές, συνέργειες ελπιδοφόρες και ανασταλτικές, διαδρομές φωτισμένες και ασαφείς με μία μοναδική κατεύθυνση κι ένα μονάχα προορισμό….».

 

 

Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για το ρόλο που ερμηνεύετε;

Αλέξανδρος Νούσκας -Βαρελάς: «Δεν νιώθω ότι υπάρχει ακριβώς η έννοια του ρόλου μέσα μου, με τη λογική ότι υπηρετώ κάτι συγκεκριμένο με πιο θεατρικούς όρους. Ωστόσο, νιώθω πως ο χαρακτήρας που ερμηνεύω είναι νεκρός. Όμως δεν το έχει καταλάβει, ίσως μόλις πέθανε, εκεί μπροστά στους θεατές, μια ανάσα πριν ήταν ζωντανός και έτσι δεν έχει προλάβει ακόμα να συνειδητοποιήσει τι έχει συμβεί. Κάτι ψάχνει, γιατί κάτι δεν καταλαβαίνει, θέλει, μα δεν μπορεί. Έχει βρεθεί σε έναν νέο τόπο, σε ένα μέρος γεμάτο άλλους χαρακτήρες που ίσως βρίσκονται εκεί, σε αυτό το σπίτι στο πουθενά, για αιώνες. Ίσως τους ξέρει όλους και όλα, όμως συνέχεια τα ξεχνά. Πάντως, νομίζω κάθε φορά στο τέλος, καταλαβαίνει πως έχει πεθάνει και πιστεύω ότι είναι καλά μ’ αυτό. Γιατί στην τελική δεν βαριέσαι, ο άνθρωπος παρέρχεται, που λέει και ο Καρούζος».

Λία Χαμηλοθώρη: «Πρόκειται για ένα ακόμα θύμα της ίδιας του της ύπαρξης. Υπάρχει, προσπαθεί, αποτυγχάνει, εκτονώνεται και ξεκινά πάλι από την αρχή. Μια φιγούρα που λαχταρά να υπάρχει, όπως έχει φανταστεί μα πάντα κάτι της χαλάει τα σχέδια. Είναι μονίμως εκεί, με την παρουσία της και την απουσία της και δε θα ήταν τίποτα το ίδιο σε αυτή αν δεν υπήρχαν “οι άλλοι”.
Είναι η παρουσία εκείνων “των άλλων” που της ανακόπτει συνεχώς την πορεία και την ίδια στιγμή, γίνεται το δεκανίκι της για να πάει παρακάτω. Βιώνει κι αυτή, όπως όλοι/ες, τη βαθιά απογοήτευση ενός τέλους που είναι πάντοτε παρόν και δε σταματά να παίζει με αυτό και να το προκαλεί. Αναζητά στιγμές ξεκούρασης κι αφήνεται να υπάρχει. Φαντάζει μοναχική κι ανεξάρτητη, όπως κι οι υπόλοιποι ρόλοι, μα η συνύπαρξη και η σύγκρουση με αυτούς, της δίνει πνοή κι επιμονή για νέα φτερουγίσματα. Προσπαθεί να γκρεμίσει κάθε επίγεια και ουράνια δέσμευση, για ατενίσει ελεύθερη στο αβέβαιο τέλος του διαδρόμου απογείωσης».

 

Πώς δουλέψατε πάνω στη χορογραφία της παράστασης;

Αλέξανδρος Νούσκας -Βαρελάς: «Η Χριστίνα συνήθως έχει κάποια πράγματα που έχει σκεφτεί και φανταστεί, εικόνες, καταστάσεις, σωματικότητες, διάφορα κάθε φορά. Στο συγκεκριμένο έργο, ασχοληθήκαμε πολύ με την έννοια της πτήσης και της πτώσης και με τρόπους με τους οποίους μπορούμε να σωματικοποιήσουμε καταστάσεις επιθυμίας και ματαιότητάς της. Υπάρχουν πράγματα που συνδημιουργούμε και προτείνουμε όλοι και μέσω αυτοσχεδιασμών και σιγά σιγά επιλέγονται πράγματα, ώστε να γίνει ένα μοντάζ σκηνών που θα εξυπηρετεί την αφήγηση και τη δραματουργία του έργου, όπως την έχει φανταστεί η Χριστίνα».

Νώντας Δαμόπουλος: «Με αφορμή την “Ανταρσία των Αγγέλων” Ανατόλ Φρανς, βρεθήκαμε με την Αντιγόνη, τον Κλέωνα τον Αλέξανδρο, τη Χριστίνα, τη Λία, τον Πάνο, τη Μαρία, τον Φεδερίκο να κάνουμε πρόβα. Κινητικά μιλώντας, υπήρξαν αρκετές απόπειρες πτήσης κατά τη διάρκεια των προβών. Προσπαθήσαμε να παρατείνουμε τη διάρκεια της αιώρησης και πέσαμε. Έτσι, εμφανίστηκε ο\ η συνάδελφός και μας έφερε στην κανονική μας θέση. Η ανάταση ήταν και αυτή μια κινητική διέξοδος από την “κανονική” μας θέση, που τόσο πολύ θέλουμε να βγούμε.
Τα όρνια, επίσης, αποτέλεσαν μια κεντρική κινητική επιρροή. Πέρα από το βλέμμα τους και το ήρεμο πέταγμά τους, η κακή φήμη τους στο ζωικό βασίλειο γοήτευσε την πρόβα, όπως ο Εωσφόρος τον Ανατόλ Φρανς. Αυτά και πολλά ακόμα που δεν λέγονται, συνυπήρχαν στην πρόβα και ως χορογραφικά εργαλεία ανέπτυξαν σταδιακά τη δομή και το περιεχόμενο της και με τη σειρά τους μας οδήγησαν στην παράσταση».

 

Πώς λειτουργεί η ζωντανή μουσική του Κλέωνα Αντωνίου;

Αλέξανδρος Νούσκας -Βαρελάς: «Νομίζω είναι πολύ βασικό συστατικό της παράστασης. Η μουσική με το χορό είναι παλιόφιλοι φυσικά και το να υπάρχει ζωντανή μουσική στη σκηνή δίνει απίστευτα στον περφόρμερ, αλλά και στους θεατές. Συνήθως αυτή είναι μια πολυτέλεια που παρέχουν οι όπερες και τα μπαλέτα, αλλά πέρα απ’ αυτό, με τον τρόπο που είναι δομημένο το έργο, ο Κλέωνας δεν υπηρετεί απλά μια μουσική συνύπαρξη με τη δράση, είναι κομμάτι της δράσης, υπάρχει αλληλεπίδραση και συμπερίληψη και από μας προς εκείνον και από εκείνον προς εμάς. Δημιουργείται μια πολύ ωραία αλληλεπίδραση και για μένα πολύ ενδιαφέρουσα επίσης. Είναι ένας ακόμα χαρακτήρας με πολύ ενεργή σωματικότητα κιόλας, απλώς με άλλα χαρακτηριστικά».

 

 

Πληροφορίες για την παράσταση «Titin – Η ανταρσία των αγγέλων»

Χορογραφία – Δημιουργία: κι όμΩς κινείται
Πρωτότυπη μουσική: Κλέων Αντωνίου και η ομάδα
Σχεδιασμός και κατασκευή σκηνικών: Σταύρος Μάνεσης
Κοστούμια: Φανή Μουζάκη και η ομάδα
Φωτισμοί: Μαρία Αθανασοπούλου
Βίντεο: Μαρία Αθανασοπούλου
Γραφιστικά: Μυρτώ Αλτάνη

Ερμηνεύουν: Νώντας Δαμόπουλος, Αντιγόνη Λινάρδου, Αλέξανδρος Νούσκας -Βαρελάς, Χριστίνα Σουγιουλτζή, Λία Χαμηλοθώρη, Πάνος Σολδάτος

Μουσικός επί σκηνής: Κλέων Αντωνίου
Συντονισμός – Εκτέλεση παραγωγής: Delta Pi

 

Πού: Θέατρο Ροές, Ιάκχου 16, Γκάζι

Πότε: από 11 Μαρτίου 2022 και κάθε κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 22.00 και Κυριακή στις 21.00. Έως 30 Απριλίου 2022

Εισιτήρια: 12 ευρώ (κανονικό), 10 ευρώ (μειωμένα: άνεργοι, φοιτητές, ΑμεΑ, παιδιά)

Προπώληση:
Ticket services
– εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39, Στοά Πεσμαζόγλου
– τηλεφωνικά: 2107234567
– online: https://www.ticketservices.gr/event/titin-i-antarsia-ton-aggelon/?lang=el