Αγνή Χιώτη: «Το θέμα του έργου “Ο κος Κόλπερτ” αφορά πολύ στη βία και στο πόσο οι άνθρωποι έχουν εξοικειωθεί με αυτήν»

Σταύρος Σαλαμπασόπουλος: «Στη μουσική δεν υπάρχουν σύνορα και αν υπάρχουν είναι για να παραβιάζονται»
29 Μαρτίου 2022
Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου για το 2022
29 Μαρτίου 2022

H Αγνή Χιώτη σκηνοθετεί την παράσταση του έργου «Ο κος Κόλπερτ» του Νταβίντ Γκήζελμαν.

Sharing is caring!

Συνέντευξη: Μαριλένα Θεοδωράκου

 

Μια βραδιά με επιτραπέζια παιχνίδια, δύο οικοδεσπότες, δύο καλεσμένους, έναν διανομέα και ένα μπαούλο! Αυτό είναι περίπου «Ο κος Κόλπερτ», η παράσταση που σκηνοθετεί η Αγνή Χιώτη στο θέατρο μικρό Αργώ. Η σκηνοθέτις μιλάει στο theatermag για το θέμα του έργου, στο οποίο η μοναξιά μετατρέπει τους ανθρώπους σε θηρία που ο ένας θέλει να κατασπαράξει τον άλλον.

 

 

«Το έργο “Ο κος Κόλπερτ” του Νταβίντ Γκήζελμαν, το γνωρίζω χρόνια και ήθελα να το σκηνοθετήσω.  Η πρώτη μου σκέψη ήταν πριν από τέσσερα χρόνια, αλλά δεν είχαν ευδοκιμήσει οι συνθήκες» εξηγεί η σκηνοθέτις Αγνή Χιώτη. «Κάποια στιγμή προ καραντίνας, είχαμε μιλήσει με τον Κυριάκο Μαρκάτο ο οποίος είναι ηθοποιός στην παράσταση και επίσης κάνει την παραγωγή. Μου είχε πει να συνεργαστούμε και έτσι του πρότεινα τον “Κύριο Κόλπερτ”. Ξεκινήσαμε να το σκεφτόμαστε, κάπως πλατωνικά θα έλεγα, ωστόσο όταν πέρυσι τελείωσε η πρώτη καραντίνα είπαμε να το ανεβάσουμε. Ο Κυριάκος διάβασε το έργο, του άρεσε πολύ και έτσι αποφασίσαμε να μπούμε στη διαδικασία να το κάνουμε παράσταση».

 

Οι ηθοποιοί Καλή Δάβρη, Θεόφιλος Μανόλογλου, Ευγενία Παναγοπούλου και Κυριάκος Μαρκάτος στην παράσταση «Ο κος Κόλπερτ» που σκηνοθετεί η Αγνή Χιώτη.

 

«Η αλήθεια είναι πως όταν το είχα πρωτοδιαβάσει δεν ήταν τόσο εμφανή τα σημάδια βίας γύρω μας» συνεχίζει η Αγνή Χιώτη. «Εννοώ ότι τα ψυχανεμιζόμασταν, τα αντιλαμβανόμασταν αλλά δεν είχαμε τόσο πολύ μπροστά στα μάτια μας όσα γίνονται πίσω από κλειστές πόρτες. Τώρα συνειδητοποιούμε ότι μας αφορά πολύ. Το θέμα του έργου “Ο κος Κόλπερτ” αφορά πολύ στη βία και στο πόσο οι άνθρωποι έχουν εξοικειωθεί με αυτήν. Στο πόσο ο άνθρωπος από ανία, από βαρεμάρα, από μοναξιά, από απελπισία ή δεν ξέρω από τι άλλο, καταλήγει να γίνεται κακοποιητικός και πολλές φορές να φτάνει σε οριακά σημεία.
Στο έργο του Νταβίντ Γκήζελμαν υπάρχουν δύο ζευγάρια. Η Σάρα και ο Ραλφ, που ερμηνεύουν η Καλή Δάβρη και ο Κυριάκος Μαρκάτος και η Έντιτ και ο Μπάστιαν που υποδύονται η Ευγενία Παναγοπούλου και ο Θεόφιλος Μανόλογλου.

Το πρώτο ζευγάρι καλεί το δεύτερο στο σπίτι του, με αφορμή να διασκεδάσουν και να περάσουν καλά. Όσο περνάει η βραδιά ξεκινάει μια φάρσα, όπου το πρώτο ζευγάρι λέει ότι οι δύο τους έχουν σκοτώσει τον κύριο Κόλπερτ, το αφεντικό των δύο γυναικών. Τους λένε επίσης ότι τον έχουν βάλει μέσα στο μπαούλο. Στη συνέχεια, ανακαλύπτουμε αν αυτό είναι φάρσα ή όχι. Η Σάρα και ο Ραλφ, προσπαθώντας να βρουν το νόημα που έχουν χάσει παίζουν ένα παιχνίδι θανάτου. Μέσα από αστείες και αμήχανες στιγμές, με πιόνια – μαριονέτες τους καλεσμένους τους Εντιτ και Μπάστιαν σκηνοθετούν μια νύχτα που καταλήγει να εξισώνει τη βία με εξαγνισμό ψυχής. Υπάρχει και η είσοδος ενός πιτσαδόρου, τον οποίον ερμηνεύει ο Σταμάτης Μπάκνης, καθώς τα δύο ζευγάρια παραγγέλνουν πίτσες, η οποία παίζει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας.

Παρακολουθούμε τέσσερις ανθρώπους οι οποίοι, μέσα σε ένα βράδυ, βγάζουν όλο τον σκοταδισμό και την αρρώστια τους στη φόρα. Υπάρχουν κάποιες φράσεις στην παράσταση που μου αρέσουν πολύ. Για παράδειγμα, η Σάρα λέει ότι “ίσως να έχουμε αλλάξει τόσο πολύ που να θεωρούμε φυσιολογικό πλέον το να σκοτώνεις κάποιον”. Μια ακόμα φράση που λέει “οτιδήποτε θεωρείται φυσιολογικό εμπεριέχει κάτι αφύσικο”. Επίσης, μου αρέσουν και οι σκηνές οι οποίες με έναν τρόπο καλύπτουν την αρρώστια των τεσσάρων αυτών ανθρώπων. Ενώ έχει γίνει ένας χαμός, ξαφνικά λένε πράγματα σα να μην έχει γίνει τίποτα, όπως για τι πίτσα θα παραγγείλουν ή πώς ήταν η ταινία που είδαν το προηγούμενο βράδυ. Αυτά τα σημεία που έρχονται σε μεγάλη αντίθεση και το μέσα των ρόλων με αυτό που συμβαίνει απ’ έξω, μου δημιουργούν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον».

Η Καλή Δάβρη, ο Σταμάτης Μπάκνης, ο Θεόφιλος Μανόλογλου και η Ευγενία Παναγοπούλου στην παράσταση «Ο κος Κόλπερτ» που παρουσιάζεται στο θέατρο μικρό Αργώ.

 

 

Πληροφορίες για την παράσταση «Ο κος Κόλπερτ»

Κείμενο: Νταβίντ Γκήζελμαν
Μετάφραση: Αλέξανδρος Κοέν
Σκηνοθεσία: Αγνή Χιώτη
Σκηνογράφος: Μαρία Φιλίππου
Σχεδιασμός φωτισμών: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Ενδυματολογική επιμέλεια: Νικόλ Παναγιώτου
Ενδυματολόγος: Στεφανία Λυμπεροπούλου
Επιμέλεια κίνησης: Μαρία Δελετζέ
Μουσική επιμέλεια: Αναστασία Μανιάτη
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελένη Τσακιλτζή
Graphic Designer: Ιάσονας Καστόρης
Οργάνωση Παραγωγής: Κέφαλος
Εκτέλεση παραγωγής: Repente Arts
Επικοινωνία: Αγλαΐα Παγώνα

Ηθοποιοί (με σειρά εμφάνισης): Καλή Δάβρη, Κυριάκος Μαρκάτος, Ευγενία Παναγοπούλου, Θεόφιλος Μανόλογλου, Σταμάτης Μπάκνης

 

Πού: Θέατρο μικρό Αργώ, Ελευσινίων 13-15, Αθήνα, τηλ. 210 5201684

Πότε: από 7 Μαρτίου 2022 και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00

Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά

Τιμή εισιτηρίου: 13 ευρώ

Προπώληση: viva.gr