Αλέξανδρος Βάρθης: «Ο τρόπος γραφής των “Αστερισμών” με έκανε να δω το ρόλο σαν μια υποκριτική πρόκληση»

Η νέα παράσταση των Ginger Creepers Theater Band στην Παρένθεση
12 Μαρτίου 2022
Ο Τάσος Πυργιέρης σκηνοθετεί το «Blink» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
13 Μαρτίου 2022

Ο Αλέξανδρος Βάρθης ερμηνεύει τον Ρόλαντ στην παράσταση «Αστερισμοί» που σκηνοθετεί η Αικατερίνη Παπαγεωργίου.(Φωτογραφία: Μιχάλης Γκούμας).

Sharing is caring!

Συνέντευξη στη Μαριλένα Θεοδωράκου

 

Ερμηνεύει τον Ρόλαντ στην παράσταση «Αστερισμοί» που παρουσιάζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο θέατρο μικρό Άνεσις. Ο ηθοποιός Αλέξανδρος Βάρθης μιλάει στο theatermag για την παράσταση που σκηνοθετεί η Αικατερίνη Παπαγεωργίου και για το πολυβραβευμένο έργο του βρετανού συγγραφέα Νικ Πέιν.

 

«Η αλήθεια είναι ότι στην αρχή φοβήθηκα λίγο, σχεδόν τρόμαξα, γιατί πρόκειται για ένα δύσκολο κείμενο που φαντάζει λίγο στριφνό, επειδή μοιάζει σα να μην υπάρχει μια συνέχεια στις σκηνές και αυτό κάπως εμποδίζει την εξέλιξη των χαρακτήρων» εξηγεί ο ηθοποιός Αλέξανδρος Βάρθης.
«Αυτή ήταν η αρχική αίσθηση που είχα, την πρώτη φορά που διάβασα τους “Αστερισμούς” του Νικ Πέιν. Τη δεύτερη φορά, άρχισα να ανακαλύπτω διάφορα σημεία στο κείμενο που μου αποκάλυπταν το ακριβώς αντίθετο. Ότι, δηλαδή, υπήρχε βαθιά εξέλιξη και στους δύο χαρακτήρες που ερμηνεύουμε η Ελίζα Σκολίδη και εγώ, οι οποίοι έδειχναν να ωριμάζουν με το πέρασμα του χρόνου και του χώρου. Να σημειώσω ότι πρόκειται για μια ιστορία ανάμεσα σε δύο ανθρώπους που δεν έχουν τίποτα κοινό μεταξύ τους, εκτός από το ότι θέλουν να είναι μαζί.

Ο τρόπος γραφής των “Αστερισμών” με έκανε να δω το ρόλο σαν μια υποκριτική πρόκληση, γιατί δεν είχα ασχοληθεί ξανά με τέτοιου είδους κείμενο. Τελικά, νομίζω ότι το αποτέλεσμα μας δικαίωσε και είναι καλύτερο από ό,τι περίμενα. Οι θεατές μας έχουν πει ότι στην αρχή τους ξενίζει και τους παραξενεύει το ίδιο το κείμενο, γιατί από γραφής δεν είναι κάτι σύνηθες. Για παράδειγμα, υπάρχει μια κίνηση στην αρχή της ίδιας σκηνής που τελικά εξελίσσεται διαφορετικά, αλλά μετά από τα 2-3 πρώτα λεπτά, οι θεατές καταλαβαίνουν τι συμβαίνει. Αυτό τραβάει το ενδιαφέρον του θεατή, γιατί είναι κάτι που δεν έχουν συνηθίσει να βλέπουν».

 

 

Οι παύσεις του λόγου ανάμεσα στις σκηνές

«Το πιο δύσκολο κομμάτι της δουλειάς μας ήταν ο τρόπος που η Ελίζα Σκολίδη και εγώ, θα είμασταν έτοιμοι από μια έντονη συναισθηματικά σκηνή, να μεταπηδήσουμε σε μια πιο ανάλαφρη ή μια ακόμα πιο έντονη σκηνή» συνεχίζει ο Αλέξανδρος Βάρθης.
«Έχουμε κάποιες σκηνές που, ως Μάριαν και Ρόλαντ, τσακωνόμαστε για άσχετα θέματα και μετά έρχεται μια βαριά σκηνή που έχει να κάνει με την ασθένεια της ηρωίδας. Ακόμα πιο δύσκολο, είναι μια σκηνή όπου γελάμε και χαιρόμαστε και η επόμενη είναι μια πολύ βαριά και συναισθηματική σκηνή. Αυτή ήταν η πρόκληση στην οποία, όπως είπα και πριν, έπρεπε να ανταποκριθούμε: στο πόσο γρήγορα μπορείς σαν ηθοποιός να μετακυλήσεις από τη μια συναισθηματική κατάσταση στην άλλη.

Μέσα από τις πρόβες που κάναμε με την Ελίζα Σκολίδη βρήκαμε πολύ καλούς κώδικες επικοινωνίας και με μαέστρο τη σκηνοθέτιδα Αικατερίνη Παπαγεωργίου, η οποία μας βοήθησε πολύ από την αρχή, τα καταφέραμε. Οι παύσεις του λόγου που γίνονται ανάμεσα στις σκηνές είναι πολύ σημαντικές. Η Αικατερίνη Παπαγεωργίου, επέλεξε να μπουν κάποια μουσικά θέματα ενδιάμεσα στις σκηνές, ώστε να μπορέσει και ο θεατής να αντιληφθεί καλύτερα την αλλαγή του χωροχρόνου. Την πρωτότυπη μουσική έχει κάνει ο Γιάννης Χριστοδουλόπουλος.

Στις πρώτες πρόβες μας, δεν είχαμε αυτή τη μουσική οπότε έπρεπε να γίνει όλο τεχνικά και να είμαστε προετοιμασμένοι νοητικά, ώστε να πάμε από τη μια κατάσταση στην άλλη. Η μουσική δεν βοηθά μόνο τον θεατή, βοηθά και εμάς τους ηθοποιούς, γιατί πλέον έχουμε συνηθίσει να την ακούμε και ξέρουμε τη διαδρομή που πρέπει να κάνουμε σαν χαρακτήρες του έργου.

Η Αικατερίνη Παπαγεωργίου και η Ελίζα Σκολίδη είναι δύο υπέροχοι άνθρωποι, που δεν δυσκολέψαμε ο ένας τον άλλο. Βασικό ρόλο σε αυτό, ήταν ότι τα πράγματα ήταν από την αρχή αρκετά σαφή από την πλευρά της Αικατερίνης, η οποία ήξερε τι ήθελε και τι ζητούσε. Από την πλευρά μας, ως ηθοποιοί, ψάχναμε να βρούμε τα όρια και η δουλειά μας έγινε πολύ πιο εύκολη από ό,τι φανταζόμουν όταν διάβαζα το κείμενο στην αρχή. Αρκετοί άνθρωποι μας έχουν πει, ότι με την Ελίζα είναι σα να γνωριζόμαστε χρόνια, σα να έχουμε παίξει μαζί πολλές φορές και γι’ αυτό νομίζω ότι ταιριάξαμε πολύ καλά».

 

 

«Κολεξιόν», «Αυλή των θαυμάτων», «Αστερισμοί», «Σκοτεινή θάλασσα» και bookvoice.gr

«Μετά από απραξία λόγω του κορωνοιού και της καραντίνας, είχα την τύχη να δουλέψω στην παράσταση “Κολεξιόν” του Χάρολντ Πίντερ που ανέβηκε τον Οκτώβριο στο θέατρο Faust σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη. Παράλληλα, έκανα πρόβες για την “Αυλή των Θαυμάτων- το μιούζικαλ” του Ιάκωβου Καμπανέλλη που παρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σε σκηνοθεσία Χρήστου Σουγάρη, μια παράσταση που πήγε ανέλπιστα καλά. Είμαστε σε συζητήσεις να ξανανέβει, γιατί ήταν πραγματικά μια μεγάλη προσπάθεια, με έναν μεγάλο θίασο ηθοποιών και συντελεστών.

Παράλληλα με τους “Αστερισμούς” στο θέατρο μικρό Άνεσις, έκανα γυρίσματα για την τηλεοπτική σειρά “Σκοτεινή θάλασσα” στο Mega. Μέσα σε όλα αυτά, κάνω κάποιες ηχογραφήσεις βιβλίων για την πλατφόρμα bookvoice.gr, όπου μπορεί κανείς να έχει πρόσβαση σε audio books, σε όλους τους τύπους των βιβλίων. Από επιστημονικά συγγράμματα μέχρι μυθιστορήματα και βιβλία αυτοβελτίωσης.

Είναι κάτι που με ευχαριστεί πολύ, γιατί με αυτόν τον τρόπο διαβάζω και εγώ βιβλία που δεν είχα διαβάσει. Επίσης, νομίζω ότι είναι πολύ ωραία η πρωτοβουλία της δημιουργίας αυτής της πλατφόρμας, καθώς εξυπηρετεί και ανθρώπους που έχουν προβλήματα όρασης ή όσους δεν έχουν χρόνο να διαβάσουν ένα βιβλίο στο σπίτι τους και μπορεί να το ακούν όταν γυμνάζονται, όταν οδηγούν ή όταν κάνουν παράλληλα άλλες δουλειές».

 

Πληροφορίες για την παράσταση «Αστερισμοί»

Σκηνοθεσία: Αικατερίνη Παπαγεωργίου
Μετάφραση: Λητώ Τριανταφυλλίδου
Εικαστικό περιβάλλον και Κουστούμια: Μάριος Ράμμος

Πρωτότυπη μουσική: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος
Χορογραφία: Εύη Σούλη
Φωτισμός: Μελίνα Μάσχα
Φωτογραφίες: Ελίνα Γουνανλή
Γραφιστική επιμέλεια: Άρης Απαρτιάν
Οργάνωση παραγωγής Ναυσικά Παπαδασκαλοπούλου
Παραγωγή: Olympia Culture

Πρωταγωνιστούν: Αλέξανδρος Βάρθης, Ελίζα Σκολίδη

 

Πού: Μικρό Άνεσις, Λεωφ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι, τηλ. 210 7718943

Πότε: από 22 Φεβρουαρίου 2022 και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00

Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά χωρίς διάλειμμα

Εισιτήρια: 15 ευρώ (γενική είσοδος), 12 ευρώ (προπώληση), 12 ευρώ (μειωμένο)