Ελπίδα Αμίτση: «”Ο κύκλος που δεν κλείνει” είναι ένα καθαρόαιμο θεατρικό έργο που κρατάει το κοινό στην κόψη του ξυραφιού»

Κατερίνα Λούβαρη-Φασόη: «Πρόκειται για μια πολυμεσική παράσταση, μια σύμπραξη πολλών τεχνών, όπου βασικός συντελεστής είναι ο θεατής»
19 Φεβρουαρίου 2022
Η Αγγελική Παπούλια και ο Χρήστος Πασσαλής σκηνοθετούν την «Έκλειψη»
21 Φεβρουαρίου 2022

Η Ελπίδα Αμίτση σκηνοθετεί και ερμηνεύει στην παράσταση του έργου «Ο κύκλος που δεν κλείνει...» του Αλέξανδρου Αδαμόπουλου. (Φωτογραφία: Γιώργος Κλήμης).

Sharing is caring!

Συνέντευξη: Μαριλένα Θεοδωράκου

 

Ερμηνεύει έναν μονόλογο γεμάτο γεγονότα, αισθήματα και δράση. Η Ελπίδα Αμίτση μας μιλάει για την παράσταση του έργου «Ο κύκλος που δεν κλείνει…» του Αλέξανδρου Αδαμόπουλου στην οποία σκηνοθετεί και ερμηνεύει.

 

 

Τι σας κέντρισε το ενδιαφέρον στο έργο του Αλέξανδρου Αδαμόπουλου;

Μου κέντρισε το ενδιαφέρον ολόκληρο το τελευταίο βιβλίο του Αλέξανδρου Αδαμόπουλου «Ο Αδάμ και το μήλο», το οποίο αν και εκδόθηκε πρόσφατα βρίσκεται κιόλας στην 4η έκδοσή του. Μόλις το διάβασα ήταν για μένα μια αποκάλυψη! Το βιβλίο περιέχει μικρά διηγήματα, όπου με απέραντη σαφήνεια και με μια σπάνια αμεσότητα εκφράζει πράγματα που αγγίζουν τον καθένα μας· από τα πιο «ιδιωτικά», μέχρι τα πιο «δημόσια» τα πιο «πολιτικά», θα έλεγα, θέματα.

Πραγματικά είναι ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο, που αν και δεν ήταν εξ αρχής ένα θεατρικό έργο -όπως είναι ο κλασικός πια και πολυπαιγμένος, αριστουργηματικός «Σιμιγδαλένιος» του ίδιου συγγραφέα- έχει μια τρομερή θεατρικότητα σε κάθε φράση του. Και μάλιστα, καθώς ο ίδιος ο συγγραφέας, έφτιαξε ειδικά για την παράστασή μας μια καινούργια καθαρά θεατρική εκδοχή, αφαιρώντας εδώ κι εκεί κάποια σημεία, προσθέτοντας αλλού διαλόγους και μονολόγους, και γενικά προσαρμόζοντας όλο το κείμενο στη σκηνή. «Ο κύκλος που δεν κλείνει» είναι ένα καθαρόαιμο θεατρικό έργο που κρατάει το κοινό στην κόψη του ξυραφιού, με κομμένη την ανάσα, απ’ την αρχή ως το τέλος, για ενενήντα συνεχόμενα λεπτά!

 

Πώς αποφασίσατε να το σκηνοθετήσετε;

Μα, ακριβώς γι’ αυτό που είπα πριν. Για τη θεατρικότητα! Και βέβαια διότι ορισμένα από τα «πολιτικά», τα «δημόσια» διηγήματα του βιβλίου, έχουν τέτοιαν ένταση, τόσο πυκνά και σημαντικά μηνύματα, που μόλις τα διάβασα, ένιωσα την ανάγκη να τα επικοινωνήσω και να τα φωνάξω σε όλον τον κόσμο.
Είναι κείμενα που δείχνουν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο και με σπαρακτική αμεσότητα τη σημερινή γενική κακή κατάσταση της χώρας μας, που όλοι βλέπουμε γύρω μας και τη ζούμε στο πετσί μας, αλλά κανείς δεν τολμάει να πει. Είναι πραγματικά μανιφέστα αλήθειας και εθνικής συνείδησης, που πρέπει -και μακάρι- να μπορούσε να τα διαβάσει, να τ’ ακούσει, να τα νιώσει ο καθένας και να τα βροντοφωνάξουμε επιτέλους όλοι μαζί!

 

 

Τι σημαίνει ο τίτλος της παράστασης «Ο κύκλος που δεν κλείνει…»;

Δεν τον διάλεξα εγώ τον τίτλο της παράστασης: «Ο κύκλος που δεν κλείνει…» είναι κι αυτό ένα από τα διηγήματα του βιβλίου του Αλέξανδρου Αδαμόπουλου. Και μάλιστα είναι ένα διήγημα που έχει εκδοθεί αρκετές φορές. Είναι ένα συγκλονιστικό κομμάτι που περιγράφει με ανατριχιαστική ακρίβεια μέσα σε δυο – τρεις σελίδες, τι συμβαίνει στη χώρα μας από τότε που έπεσε η χούντα μέχρι σήμερα. Κι αντί επιτέλους να καταφέρουμε να ορθοποδήσουμε και να ζήσουμε σωστά, δυστυχώς πάμε απ’ το κακό στο χειρότερο, τριγυρνώντας διαρκώς μέσα στον ίδιο φαύλο κύκλο που δεν κλείνει.

 

Ποια είναι η ηρωίδα που ερμηνεύετε; Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια;

Δεν είναι μία ηρωίδα, είναι πολλές, είναι όλες: Γίνομαι κοριτσάκι, παιδί, αφηγητής. Παρατηρώ με θλίψη την περιφορά του Επιταφίου που καταντάει πανηγύρι δίχως καμιά θρησκευτικότητα. Γίνομαι δυτική, Βελγίδα μορφωμένη, που ενώ αγαπάει και θαυμάζει την Ελλάδα, τελικά μισεί τους Έλληνες.
Γίνομαι Έλλην πολίτης που παρατηρεί, υποφέρει και εξανίσταται. Γίνομαι φωνή, η φωνή του ίδιου του συγγραφέα, που μας μιλάει έτσι άμεσα και ζωντανά και μας λέει τόσο σημαντικά πράγματα που θα έπρεπε να τα συνειδητοποιήσουμε και να φωνάξουμε όλοι μαζί.

 

 

Πώς θα σας δούμε επί σκηνής, μπορείτε να μας δώσετε μια εικόνα;

Το έργο του Αλέξανδρου Αδαμόπουλου θα μπορούσε να γίνει μια υπερπαραγωγή, με όλα όσα σημαίνει η λέξη, πράγμα που δυστυχώς είναι εντελώς αδύνατο πια στις μέρες μας. Το κείμενο όμως του συγγραφέα είναι τόσο έντονο και τόσο δυνατό μέσα στη λιτή του απλότητα, που σκέφτηκα πως αυτό και μόνο -το κείμενο- μπορεί να πάρει πάνω του όλο το βάρος της παράστασης και πραγματικά να μαγνητίσει τον θεατή.
Είναι απίστευτο τι λέει εκεί μέσα με τον πιο απλό τρόπο ο Αδαμόπουλος! Άρα στην παράσταση, μέσα από όλους τους ρόλους που σας είπα πριν, εγώ έχω την ευθύνη να ζωντανέψω και να μεταφέρω όσο μπορώ πιο εκφραστικά και πιο αληθινά, αυτό το υπέροχο κείμενο στο κοινό. Και έχω την εντύπωση πως λειτουργεί μαγικά.

 

Υπάρχει κάποια φράση της ηρωίδας που ξεχωρίζετε;

Έχω εργαστεί τόσο πολύ, περισσότερο από ένα χρόνο, πάνω σ’ αυτό το κείμενο, που ξέρω πια όλο το βιβλίο απ’ έξω. Το έχω όλο μέσα μου το κείμενο αυτό. Τι να ξεχωρίσω, δεν μπορώ! Κάθε παράγραφος, κάθε του φράση, κάθε λέξη λέει τόσα πολλά και εννοεί ακόμα περισσότερα. Δεν έχετε παρά να το διαβάσετε. Κι ακούγοντάς το στην παράσταση, είμαι σίγουρη πως θα συμφωνήσετε μαζί μου.

 

 

Πληροφορίες για την παράσταση «Ο κύκλος που δεν κλείνει»

Σκηνοθεσία: Ελπίδα Αμίτση
Μουσική: Δημήτρης Παριανός
Φωτογραφία, Video: Γιώργος Κλήμης
Κοστούμια: Νίκη Ελευθερίου
Φωτισμός: Άρτεμις Λογαρά
Σκηνικά: Κωνσταντίνος Μουσίκας
Επιμέλεια trailer: Δημήτρης Παριανός
Κομμώσεις: Χριστόφορος Δουκουμόπουλος, Αναστασία Καντζούρη
Μακιγιάζ: Αμαλία Αυγουστάκη
Φροντιστής: Αναστασία Ζογκόκη
Υπεύθυνος Επικοινωνίας: Αντώνης Κοκολάκης

Ερμηνεία: Ελπίδα Αμίτση
Στα βίντεο συμμετέχουν: Θωμάς Μαυρογόνατος και η μικρή Αγγελική Δουκουμοπούλου

 

Πού: Θέατρο ΕΝ-Α, Σουρή και Μαλαγαρδή 95, Κορυδαλλός (Μετρό Κορυδαλλός -έξοδος πλατεία Ελευθερίας), τηλ. 6987 154814

Πότε: από 29 Ιανουαρίου 2022 και κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00

Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ (γενική είσοδος), 8 ευρώ (φοιτητές – άνεργοι)

Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα και 30 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

 

Κατά την είσοδο των θεατών στον χώρο του θεάτρου, θα γίνεται έλεγχος του πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης.
Η χρήση προστατευτικής μάσκας είναι υποχρεωτική σε όλους τους χώρους του θεάτρου και κατά την διάρκεια της παράστασης.