Μαρία Μπρανίδου: «Στο θέατρο πιστεύω ότι το σημαντικότερο είναι να έχεις ένα καλογραμμένο έργο»

«Ο Θεός της σφαγής» επιστρέφει στο θέατρο Αθηνά
7 Φεβρουαρίου 2022
«Μένγκελε, όνειρο για δύο πρόσωπα σε ένα βαγόνι» στο θέατρο Φούρνος
8 Φεβρουαρίου 2022

Η ηθοποιός Μαρία Μπρανίδου. (Φωτογραφία: Νίκος Μπρανίδης).

Sharing is caring!

Συνέντευξη: Μαριλένα Θεοδωράκου

 

Ερμηνεύει το ρόλο της Τζόντυ η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη με την πιο δύσκολη απόφαση της ζωής της. Η ηθοποιός Μαρία Μπρανίδου μας μιλάει για την παράσταση του έργου «Πώς να νικήσεις την μοναξιά» του Νήλ Λαμπιούτ η οποία ανεβαίνει στον Πολυχώρο Vault Theatre Plus σε σκηνοθεσία Χρήστου Λύγκα.

 

Ποιες ήταν οι σκέψεις σας όταν διαβάσατε το έργο «Πώς να νικήσεις την μοναξιά» του Νήλ Λαμπιούτ;

Μου άρεσε πολύ. Είναι ένα καλό έργο, ενός σύγχρονου, σημαντικού Αμερικανού συγγραφέα γραμμένο πολύ πρόσφατα, το 2017. Ο Λαμπιούτ δεν διστάζει να θίγει θέματα για τα οποία δύσκολα μιλάει κανείς και να λέει αλήθειες σκληρές χωρίς να φοβάται να γίνει ενοχλητικός. Στο θέατρο πιστεύω ότι το σημαντικότερο είναι να έχεις ένα καλογραμμένο έργο. Κι αυτό είναι, γιατί έχει ωραία πλοκή με απρόσμενη εξέλιξη και τρεις πολυδιάστατους χαρακτήρες που ξεδιπλώνονται με τρόπο αριστοτεχνικό μέσα από αποκαλύψεις, εξομολογήσεις και υπερβάσεις. Ο συγγραφέας έγραψε αυτό το έργο ορμώμενος από προσωπικά του βιώματα -την αρρώστια και τον θάνατο της μητέρας του- γι’ αυτό πιστεύω είναι τόσο αληθινό και δυνατό.

 

Τι ήταν αυτό που σας κέντρισε το ενδιαφέρον σε αυτό το έργο;

Η πλοκή του, τα θέματα που πραγματεύεται, οι χαρακτήρες. Όσο διάβαζα το έργο τόσο μου αποκαλυπτόταν και συνεχίζει να μου αποκαλύπτεται. Όλοι οι ήρωες έχουν την σκοτεινή τους πλευρά, τίποτα δεν είναι προφανές. Λιγότερο ή περισσότερο ταυτίστηκα με όλους γιατί όλοι πασχίζουν να αγαπηθούν, να κρατηθούν από κάτι, να νοηματοδοτήσουν την ύπαρξή τους. Είναι ένα έργο που σε χτυπάει στο κέντρο. Με συγκίνησε πολύ από την αρχή, από την πρώτη ανάγνωση.

 

Τι σημαίνει ο τίτλος της παράστασης;

Ο τίτλος αναφέρεται στη βαθιά μοναξιά των τριών προσώπων του έργου. Μ’ αυτή την ανελέητη μοναξιά έρχονται αντιμέτωποι μη ξέροντας ποιο είναι το κλειδί για να την αντιμετωπίσουν. Προς το τέλος του έργου ο ένας εκ των τριών αναρωτιέται: αυτή την απαίσια αίσθηση της μοναξιάς, πώς την πολεμάς; Πιστεύω ότι αυτό είναι το ερώτημα που θέτει το έργο.

 

 

Ποια είναι τα θέματα που θίγονται στο έργο;

Τα θέματα που θίγει το έργο είναι πολλά. Τα όρια της αγάπης, η εξιλέωση, η ευθύνη, η ευθανασία. Το σημαντικότερο όμως, όπως είπα και πριν, είναι η μοναξιά. Οι τρεις ήρωες του έργου, δυο άντρες και μια γυναίκα, βρίσκονται αντιμέτωποι με αποφάσεις που πρέπει να πάρουν μόνοι τους. Ο καθένας, σύμφωνα με το δικό του αξιολογικό σύμπαν, έχει να αναμετρηθεί με το τι θεωρεί σημαντικότερο και, μέσα από μια σειρά εξωτερικών και εσωτερικών συγκρούσεων, καλείται να βρει τη δύναμη να πορευτεί μόνος του. Αυτό είναι που μ’ αγγίζει και μένα προσωπικά, η μοναξιά. Ειδικά σ’ αυτή την δύσκολη εποχή που διανύουμε, νιώθω ότι όλο και περισσότερο είμαστε μόνοι, κλεισμένοι στο μικρό, αυτοαναφορικό κόσμο μας.

 

Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για το ρόλο που ερμηνεύετε;

Ερμηνεύω την Τζόντυ, μια γυναίκα μέσης ηλικίας που λόγω της ασθένειάς της έρχεται αντιμέτωπη με μια σειρά από ερωτήματα και αποφάσεις που πρέπει να πάρει. Μέχρι πού αντέχει κανείς τον πόνο; Μπορεί ο άλλος -ακόμη και ο πιο αγαπημένος- να νιώσει πώς είναι να βασανίζεσαι σωματικά και ψυχικά; Θα πρέπει να ζούμε για τον εαυτό μας ή για τους άλλους; Μπορεί κανείς να επιλέξει πότε και πώς θα πεθάνει;
Δύσκολα ερωτήματα και δύσκολες απαντήσεις… Η Τζόντυ, λόγω της οριακής κατάστασης στην οποία βρίσκεται, αναμοχλεύει τα πάντα μέσα της. Τη σχέση με τον άντρα της, την επιθυμία της να κάνει ένα παιδί, τα όνειρα που είχε πιο νέα, τις ματαιώσεις, τη μοναξιά της αλλά και την επιθυμία της να πιαστεί από κάπου και να βιώσει, έστω και στο τέλος, την ομορφιά της ζωής. Είναι ένας ρόλος που δεν παίζεται, αν δεν σκάψεις πολύ βαθιά μέσα σου. Αυτό προσπάθησα να κάνω. Ήταν επίπονο, καθόλου εύκολο. Λίγο πριν την πρεμιέρα έχω αγωνία αν θα καταφέρω να σταθώ στο ύψος αυτού του πολύ ωραίου, αλλά δύσκολου ρόλου.

 

Πώς δουλέψατε με τον σκηνοθέτη Χρήστο Λύγκα;

Με τον Χρήστο γνωριζόμαστε από παλιά. Είχαμε ξαναδουλέψει και πρόσφατα μαζί σε ένα έργο που λόγω του lockdown παίχτηκε για δύο μόνο παραστάσεις· εύχομαι να το επιτρέψουν οι συνθήκες και να το παρουσιάσουμε ξανά.
Αυτό που μου αρέσει στον Χρήστο είναι ότι επιλέγει έργα καλογραμμένα, σύγχρονα, που καταπιάνονται με δύσκολα θέματα, όπως η κακοποίηση, ο εκφοβισμός, η ευθανασία κ.ά. Έργα που θέτουν ηθικά διλήμματα και φωτίζουν τη σκοτεινή πλευρά του ανθρώπου. Σαν σκηνοθέτης έχει μεγάλο πάθος και πίστη για την δουλειά του, δουλεύει εντατικά και ακούραστα, έχει μέθοδο και αγαπάει πολύ τους ηθοποιούς του.

 

 

Πληροφορίες για την παράσταση «Πώς Να Νικήσεις Την Μοναξιά»

Συγγραφέας: Νήλ Λαμπιούτ
Μετάφραση: Χριστίνα Μπάμπου – Παγκουρέλη
Σκηνοθεσία: Χρήστος Λύγκας
Δραματουργική Επιμέλεια: Τόρστεν Ίσραελ
Εικαστικό Περιβάλλον: Γιάννης Μετζικώφ – Πρώτες Ύλες
Μουσική: Γιώργος Κουμεντάκης
Μουσική Επιμέλεια: Νίκος Τριβουλίδης
Σχεδιασμός φωτισμού: Πρώτες Ύλες
Φωτογραφίες: Νάσια Στουραΐτη
Γραφιστικά: Γιώργος Κτενίδης
Επικοινωνία/ Δημόσιες Σχέσεις: Χρύσα Ματσαγκάνη
Παραγωγή: Θεατρικός Οργανισμός «Πρώτες Ύλες»

Ερμηνεύουν: Μαρία Μπρανίδου, Χρήστος Λύγκας, Γεράσιμος Μαύρος

 

Πού: Πολυχώρος Vault Theatre Plus, Μελενίκου 26 Γκάζι, Βοτανικός (πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός, 8′ περίπου με τα πόδια), πληροφορίες: 213 0356472, 6951 832070 (11.00 – 14.00 και 17.00 – 21.00)

Πότε: από Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2022 και κάθε Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 19.00

Τιμές εισιτηρίων: 13 ευρώ (γενική είσοδος), 10 ευρώ (μειωμένο), 8 ευρώ (ατέλειες)

Διάρκεια παράστασης: 100 λεπτά

Προπώληση εισιτηρίων
TICKETSERVICES
Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσμαζόγλου)
Τηλεφωνικά: 210 7234567
Online

*ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ

*Κατά την είσοδό τους στο θέατρο οι θεατές οφείλουν να επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης, καθώς και πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης). Στη παράσταση θα τηρηθούν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας από τον Covid-19.