Η Ελένη Δαφνή και ο Μάνθος Καλαντζής μας μιλούν για το «The Show»

Γιώργος Σπάνιας: «Είχαμε στα χέρια μας ένα έργο που απαιτούσε και έναν σκηνοθέτη που μας προέτρεπε στην έρευνα»
30 Δεκεμβρίου 2021
Η Λίλη Τέγου μιλάει για την παράσταση «Σπουδή στον Μάκβεθ»
3 Ιανουαρίου 2022

Η Ελένη Δαφνή στην παράσταση «The Show» που ανεβαίνει στο Μπάγκειον σε σκηνοθεσία Παντελή Δεντάκη. (Φωτογραφίες: Δομνίκη Μητροπούλου).

Sharing is caring!

 

Συνέντευξη στη Μαριλένα Θεοδωράκου

 

Πρόκειται για έναν live μαραθώνιο διαγωνισμό χορού, μέχρι τελικής πτώσης ανάμεσα σε 142 ζευγάρια που διαγωνίζονται για δύο μήνες. Η Ελένη Δαφνή και ο Μάνθος Καλαντζής, ιδρυτικά μέλη της θεατρικής ομάδας «Γέφυρα» μιλούν στο theatermag για την παράσταση «The Show» η οποία παρουσιάζεται στο Μπάγκειον σε σκηνοθεσία Παντελή Δεντάκη.

 

Τι είναι το «The Show»; Μπορείτε να μας βάλετε λίγο στο κλίμα της παράστασης;

Ελένη Δαφνή: «Το “The Show” είναι ένας τηλεμαραθώνιος χορού. Ζευγάρια χορεύουν ακατάπαυστα μέχρι τελικής πτώσης ακολουθώντας πιστά τις ακραίες οδηγίες του παρουσιαστή. Κάτω από τον ήχο της εκκωφαντικής μουσικής του Mr. Killer τρώνε, πίνουν, συζητούν, τσακώνονται, ερωτεύονται, κοιμούνται, επιβιώνουν παραμένοντας πάντοτε σε κίνηση.
Νικητής, το τελευταίο ζευγάρι που θα καταφέρει να σταθεί όρθιο. Τα νούμερα τηλεθέασης του “The Show” , τί “περίεργο” αυξάνονται όσο ο εξευτελισμός των συμμετεχόντων μεγαλώνει. Το ηδονοβλεπτικό κοινό διεγείρεται από την ταπείνωση και τον έντονο σαδισμό.
Εκτονώνει τα βίαια ένστικτά του παίρνοντας το ρόλο του βιαστή, οδηγώντας έμμεσα τους συμμετέχοντες στα άκρα για να διαπιστώσει στ’ αλήθεια “Πόσο θ’αντέξουν;”»

 

 

Ποιος είναι ο ρόλος που ερμηνεύετε;

Μάνθος Καλαντζής: «Ως ηθοποιός από την αρχή μου κέντρισε το ενδιαφέρον μια τέτοια προσωπικότητα σαν αυτή του Μάριο, ενός ναυτικού που περιμένει να βγει στη σύνταξη και λαμβάνει μέρος με την σύντροφό του την Τζάκυ, στο διαγωνισμό χορού με σκοπό την διεκδίκηση του χρηματικού επάθλου, και όχι μόνο.
Ο έντονος χαρακτήρας του, το μπρίο και το ιδιαίτερο ταπεραμέντο του, τον κάνουν να ξεχωρίζει από το σύνολο αλλά και να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον του κοινού.
Ένας χαρακτήρας που προσπαθεί εναγωνίως να ξεπεράσει τα ψυχοσωματικά του όρια μέχρι τελικής πτώσεως».

 

142 ζευγάρια διαγωνίζονται για δύο μήνες σε έναν live μαραθώνιος διαγωνισμού χορού στην παράσταση «The Show». (Φωτογραφίες: Δομνίκη Μητροπούλου).

 

Πότε ξεκινήσατε πρόβες και τί χρειάστηκε να κάνετε για αυτή την παράσταση;

Ελένη Δαφνή: «Οι πρόβες ξεκίνησαν τέλη Αυγούστου, βέβαια ήταν αρκετά σποραδικές στην αρχή. Αυτό που θέλαμε ήταν να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές περιβάλλον συνεργασίας και δημιουργίας. Μία παρένθεση στην τόσο έντονα επισφαλή περίοδο που ζούμε. Δυστυχώς, δεν τα καταφέραμε όσο θα θέλαμε. Χρειάστηκε να κάνουμε μεταμεσονύχτιες πρόβες, σε δύσκολες θεατρικές συνθήκες, με αρκετές διαδικαστικές αγκυλώσεις . Αυτό όμως που καταφέραμε είναι η δημιουργία ενός θιάσου που δεν μασάει πουθενά! Είναι σπουδαίο να συνεργάζεσαι με ανθρώπους τόσο ταλαντούχους, δοτικούς, με χιούμορ που αντιμετωπίζουν τη δουλειά τους με σοβαρότητα κι επαγγελματισμό. Πήρα κάτι από τον καθένα και τους ευχαριστώ γι’αυτό».

 

Ο Μάνθος Καλαντζής στην παράσταση «The Show». (Φωτογραφίες: Δομνίκη Μητροπούλου).

 

Πώς συνεργαστήκατε με τον Παντελή Δεντάκη πάνω στη σκηνοθεσία της παράστασης;

Ελένη Δαφνή: «Προσπαθώ να βρω έναν τρόπο να ξεκινήσω να μιλώ για αυτή τη σχέση.! Σκόρπιες εικόνες μου έρχονται στο μυαλό. Η πρώτη συνάντηση στην Πλάκα με την Πιτσιρίκα, η πρώτη ανάγνωση στο ημίφως του Μπάγκειου, το πρώτο στήσιμο, που ποτέ δεν κατάλαβα πότε έγινε, οι συζητήσεις, οι συναντήσεις για τα videos, τις φωτογραφίες, τα γυρίσματα, τα ξενύχτια με τον λουκουμά με σοκολάτα, … Υπήρχε σε όλα μια αβίαστη ροή . Ακόμα κι όταν εμφανίζονταν τα προβλήματα, οι εντάσεις, που αλλοίμονο κι αν δεν έρχονταν με τόση πίεση κι αποδιοργάνωση, η ροή επανερχόταν γρήγορα, συνοδευόμενη από αρκετές δόσεις χιούμορ. Ο Παντελής δοκιμάζει, εμπνέει, εμπιστεύεται, οργανώνει, αγχώνεται, θυμώνει, ξεσπά, οραματίζεται, δίνεται, είναι παρόν. Το “the show” ήταν ένα μεγάλο ρίσκο για όλους αλλά νομίζω το αποτέλεσμα μας δικαιώνει».

 

Κίνητρο των ζευγαριών είναι το έπαθλο των 12.000 ευρώ, τα δώρα των χορηγών ή απλώς τα 7 δωρεάν γεύματα την ημέρα. (Φωτογραφίες: Δομνίκη Μητροπούλου).

 

Ποια είναι η άποψή σας σχετικά με τα αντίστοιχα τηλεπαιχνίδια που παρουσιάζονται στην ελληνική τηλεόραση;

Μάνθος Καλαντζής: «Οι ιδιαίτερες και πρωτόγνωρες συνθήκες που ζούμε όλοι εν όψει της πανδημίας, ένεκα του εγκλεισμού, μας καθιστά όλους δεινούς παρατηρητές σε μια κατάσταση που κατακλύζεται από τηλεπαιχνίδια και realities shows.
H ελληνική τηλεόραση προβάλλει καθημερινά αναρίθμητα τηλεπαιχνίδια που σχετίζονται με την real (αληθινή) ζωή των παικτών που σκοπό έχουν να εισχωρήσουν στην κλειδαρότρυπα με αντίκτυπο την υψηλή τηλεθέαση και την εφήμερη δημοτικότητα.
Εύλογο είναι, επίσης, αλλά και άξιο απορίας ταυτόχρονα, πως όλα αυτά, βρίσκουν αποδέκτες και κοινωνούς όλους εμάς, που τα στηρίζουμε και τα παρακολουθούμε με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο.
Όπως και οι χαρακτήρες του έργου μας, έτσι και στην ελληνική πραγματικότητα των realities, όλοι αυτοί, προσπαθούν αβυσσαλέα να αποκτήσουν λίγη λάμψη, να φανούν στο γυαλί, να κερδίσουν λίγα μετρητά χωρίς να υπολογίσουν το κόστος του εξευτελισμού.
Εκατομμύρια άνεργοι, υπαμειβόμενοι, υποαπασχολούμενοι, απλήρωτοι, ανίκανοι να αντιδράσουν πολίτες, πηγαινοφέρνουν τις υπάρξεις τους σε μια καθημερινότητα που υπόσχεται μόνον ακόμη περισσότερη θλίψη».

 

 

Θα θέλατε να μας πείτε λίγα για την θεατρική ομάδα «Γέφυρα»;

Μάνθος Καλαντζής: «Η Θεατρική Ομάδα Γέφυρα δημιουργήθηκε με αφορμή το αντιπολεμικό έργο του Ίρβινγκ Σόου “Θάψτε τους νεκρούς” το 2012. Η οικονομική, πολιτιστική και κυρίως ηθική κρίση μας συσπείρωσε και πήραμε τη δουλειά μας στα χέρια μας.
Ήταν και είναι για εμάς ζωτική ανάγκη να μπορούμε μέσω της τέχνης μας να πάρουμε θέση στα πράγματα που μας αφορούν, αφού για εμάς το θέατρο δεν είναι χώρος επίδειξης ταλέντου, αλλά μια συνεχόμενη προσπάθεια γεφύρωσης των ιδεών και κυρίως των προβληματισμών μας με το κοινό και το αντίστροφο.
Βασικοί μας στόχοι είναι η προσωπική και ομαδική εξέλιξη, η συνεργασία με άλλες ομάδες εγχώριες και μη, για ανταλλαγή ιδεών και θεατρικών τεχνικών και η συνεχόμενη αλληλοβοήθεια με άλλους τομείς της τέχνης (χορός, εικαστικά, μουσική, κ.τ.λ.).
Κάθε μας βήμα, κάθε μας παράσταση είναι κι ένας σταθμός στην πορεία μας αφού εμπεριέχει νέες συνεργασίες, νέες εμπειρίες. Οι “Άθαφτοι νεκροί” ήταν η αφορμή να ξεκινήσουμε. Μέσω της “Μικρασίας” μπορέσαμε να μιλήσουμε για τις χαμένες πατρίδες (τα συμφέροντα που κρύβει κάθε πόλεμος, τους νικητές και τους ηττημένους), κάναμε πολύμηνη έρευνα, συνεργαστήκαμε με το Κ.Θ.Β.Ε. κυρίως όμως αναθερμάναμε τις αναμνήσεις.
Το “Χορεύοντας στην ομίχλη” μας έφερε σε επαφή με τους φοιτητές και αποφοίτους της Σχολής Καλών Τεχνών μέσω του live drawing (οι καλλιτέχνες ζωγράφιζαν ζωντανά εν ώρα παράστασης). Ο πνιγμός των παιδιών στα παράλιά μας, μας οδήγησε συνειρμικά στον πνιγμό του “μικρού Έγιολφ” του Ίψεν.
Ακολούθησε το ισπανικό έργο: “Το Ψυγείο”, όπου ανέβηκε για δύο επιτυχημένες χρονιές. Το 2019 συνεργαστήκαμε με την κρατική ραδιοφωνία (ΕΡΤ) σε παιδικές ραδιοφωνικές παραστάσεις. Επίσης, τον ίδιο χρόνο για πρώτη φορά επιχορηγηθήκαμε για το έργο “Υβόννη”, μια παράσταση τομή στην πορεία μας.
Το 2020 επιχορηγούμαστε για το έργο “The Show…πόσο θ ’αντέξουν;”, μια προσέγγιση στο έργο του Horace Mccoy: “Σκοτώνουν τ’άλογα όταν γεράσουν”, η οποία λόγω του covid-19 ανεβαίνει με πολλές δυσκολίες αλλά και τα εχέγγυα μιας πολλά υποσχόμενης επιτυχημένης πορείας».

 

 

Πληροφορίες της παράστασης «The Show»

Κείμενο: Κατερίνα Παπαναστασάτου
Σκηνοθεσία: Παντελής Δεντάκης
Σκηνικά-Κοστούμια: Γιωργίνα Γερμανού
Επιμέλεια κίνησης: Σεσίλ Μικρούτσικου
Φωτισμοί-Videos: Αποστόλης Κουτσιανικούλης
Μουσική επιμέλεια-Sound design:Σωτήρης Καναρέλης
Φωτογραφίες: Δομνίκη Μητροπούλου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Εμμανουέλα Καμπίτση
Βοηθός ενδυματολόγου: Μαρίζα Σουλιώτη

Μια παραγωγή της Θεατρικής Ομάδας «ΓΕΦΥΡΑ»

Σε συμπαραγωγή με το Υπουργείο Πολιτισμού

Ηθοποιοί: Λεωνίδας Αργυρόπουλος, Ελένη Δαφνή, Στέλιος Δημόπουλος, Μάνθος Καλαντζής, Δημήτρης Κολλιός, Βάσια Λακουμέντα, Κατερίνα Λούβαρη-Φασόη, Γιώργος Μπουφίδης, Μαργαρίτα Σάββα

Στα videos εμφανίζονται: Πέπη Οικονομοπούλου, Κατερίνα Παπαναστασάτου

 

Πού: Θέατρο Μπάγκειον, Ξενοδοχείο Μπάγκειον, Πλατεία Ομονοίας 18, Αθήνα (Στάση Μετρό/ΗΣΑΠ Ομόνοια), τηλέφωνο κρατήσεων: 6937383530 – 6941407597

Πότε: από 13 Δεκεμβρίου 2021 και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00. Έως 1 Φεβρουαρίου 2022.

Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά

Εισιτήρια: 14 ευρώ (κανονικό), 10 ευρώ (φοιτητικό, ομαδικό), 5 ευρώ (ατέλειες-άνεργοι)

Προπώληση: ticketservices.gr