Καλλιρρόη Βελέντζα: «Είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να διδάσκονται θέατρο»
27 Νοεμβρίου 2019
«Ανάβρα» από την ομάδα Όχι Παίζουμε/UrbanDig Project
27 Νοεμβρίου 2019

 

Συνέντευξη: Μαριλένα Θεοδωράκου

 

 

Οι χορευτές κρέμονται πάνω σε μια κατασκευή που θυμίζει έναν μίνιμαλ δράκο στην παράσταση χορού με στοιχεία ακροβασίας «Το Δρακοδόντι». Πρόκειται για τη νέα συνεργασία των Χαΐνηδων με την ομάδα «Κι όμΩς κινείται» που παρουσιάζεται στο Θέατρο Ροές. Η παράσταση συνδυάζει χορό, μουσική και ακροβασία και είναι βασισμένη στο έργο «Δρακοδόντι» από τη δισκογραφία των Χαΐνηδων, σε στίχους του Δημήτρη Αποστολάκη. Η χορογράφος Χριστίνα Σουγιουλτζή μιλάει για το έμμετρο παραμύθι που είναι χωρισμένο σε αφηγηματικά μέρη, τραγούδια και οργανικά μέρη.

 

 

«Η πρώτη συνάντηση των Χαΐνηδων με την ομάδα “Κι όμΩς κινείται”  ήταν την Πρωτοχρονιά του 2008 σε μια μουσική παράσταση στο Κύτταρο, όπου η ομάδα μας συμμετείχε με μια θεατρική performance για τη συναυλία τους» λέει η Χριστίνα Σουγιουλτζή που υπογράφει τη σκηνοθεσία και τη χορογραφία της παράστασης. «Με αρχή αυτό το συναυλιακό περιβάλλον σκεφτήκαμε να τους καλέσουμε στο δικό μας θεατρικό περιβάλλον την εποχή που κάναμε  το Purqatorio. Έκτοτε κάναμε το “Σωματίδιο του Θεού”  που ήταν η πιο επιτυχημένη μας παράσταση με τον Δημήτρη Αποστολάκη να λέει για την ανακάλυψη ενός νέου σωματιδίου που εικάζεται ότι είναι το μποζόνιο, φυσικά τον “Ερωτόκριτο” του Βιτσέντζου Κορνάρου, μετά την “Εκδίκηση του πυριτίου” που ήταν πάλι σε κείμενο του Δημήτρη Αποστολάκη και μουσική του Μιχάλη Σιγανίδη και τώρα παρουσιάζουμε “Το Δρακοδόντι”. Το έργο είναι από τη δισκογραφία των Χαΐνηδων , από έναν δίσκο που είχαν βγάλει με τίτλο “Ο Γητευτής και το Δρακοδόντι”, που ήταν η πρώτη απόπειρα του Δημήτρη να φτιάξει έναν δίσκο με αρχή, μέση και τέλος. Το Δρακοδόντι είναι ένα αφήγημα δηλαδή περιγράφει μια ιστορία και μέσα σε αυτή την ιστορία υπάρχει ο λόγος με συνοδεία μουσικής και τραγουδιών. Υπάρχει μια αφήγηση, είτε με λόγο και μουσική είτε με τραγούδια, την οποία ως ομάδα “Κι όμΩς κινείται” την ακολουθούμε από την αρχή μέχρι το τέλος. Δεν έχει νόημα να είναι αποκομμένο το ένα μέρος από το άλλο, αλλά να είναι μια σειρά λόγου και μουσικής η οποία να βγάζει νόημα».

 

 

«Το παραμύθι μιλάει για έναν ήρωα που τάζει στην αγαπημένη του το δόντι του δράκου και ψάχνει να βρει το δράκο» συνεχίζει η Χριστίνα Σουγιουλτζή. «Περνάει από σκοτεινές περιπέτειες και ανακαλύπτει ότι όλη η ανθρωπότητα αναπνέει και ζει πάνω στη ράχη του δράκου και είναι καταδικασμένη να ζει και να πεθαίνει φτιάχνοντας δρακολέπια. Αυτή είναι η μοίρα του ανθρώπου. Μετά ο δράκος επιτίθεται στον εαυτό του, διαλύει τα πάντα και την ανθρωπότητα μαζί. Υπάρχει ένα μεταφυσικό τέλος όπου ο ήρωας απομακρύνεται από τη γη και τα βλέπει όλα από μακριά, βγαίνει από τον εφιάλτη και καταλαβαίνει ότι θεός και άνθρωπος είναι το ίδιο πράγμα. Ότι ο άνθρωπος, δηλαδή, μπορεί να είναι και δράκος και θεός και ανά περιόδους σκοτώνει τον εαυτό του και αναγεννιέται. Είναι πολύ ωραίο και πολύ ποιητικό το αφήγημα. Δεν είναι χαοτική ποίηση που δεν την καταλαβαίνει κανείς, αλλά το ακολουθεί η λογική και το συναίσθημα. Πάνω σε αυτό το αφήγημα, ως ομάδα “Κι όμΩς κινείται”  προσπαθούμε να τονίσουμε την αφήγηση, να δώσουμε το χώρο στο λόγο ώστε να γίνει κατανοητός και σε άλλα σημεία να χορέψουμε με τη μουσική και με τη δόνηση της μουσικής. Έχουμε δώσει προτεραιότητα στο να γίνει κατανοητό το κείμενο, σίγουρα μας ενδιαφέρει να γίνει αυτό».

 

 

«Μετά τον “Ερωτόκριτο” πήραμε ως ομάδα την απόφαση να μην ξαναχρησιμοποιήσουμε σκέτα τα ακροβατικά όργανα. Δηλαδή να μην έχουμε μόνο σχοινιά, πανιά και στεφάνια έτσι όπως γίνονται στο τσίρκο σαν νούμερα.Προσπαθήσουμε να τα εντάξουμε σε κάποιες κατασκευές οι οποίες να εξυπηρετούν και τη σκηνική αφήγηση. Για τη συγκεκριμένη παράσταση αυτή η κατασκευή είναι ένας μίνιμαλ δράκος, έτσι όπως τον φαντάστηκε ο Camilo Bentancor ο οποίος είναι συνιδρυτής της ομάδας «Κι όμΩς κινείται» και πολύ καλός ακροβάτης. Ο Camilo μάς έβαλε σ’ αυτή την τέχνη όπου έφτιαξε αυτές τις κατασκευές που θα επιτρέψουν να καταλάβουμε ότι είναι ένας δράκος και να βοηθήσουν στην κατανόηση της αφήγησης ότι ο δράκος διαλύεται και ότι δεν είναι εκεί διαρκώς. Να βοηθήσει και τους χορευτές να κάνουν τα ακροβατικά τους και όλη την κινησιολογία τους πάνω σε αυτό το όργανο, χωρίς όμως να βλέπουμε ακροβατικά νούμερα σε πανιά, σκοινί και στεφάνι».

 

 

Πληροφορίες παράστασης

«Το Δρακοδόντι»

Μουσική σύνθεση: Δημήτρης Αποστολάκης- Χαΐνηδες

Στίχοι: Δημήτρης Αποστολάκης

Σκηνοθεσία- Χορογραφία: Κι όμΩς κινείται- Χριστίνα Σουγιουλτζή

Φωτισμοί: Μαρία Αθανασοπούλου

Σκηνικός χώρος- κατασκευές: Camilo Bentancor

Κοστούμια: Αγγελική Μάνεση – Φανή Μουζάκη

 

το μουσικό σχήμα Χαΐνηδες 

Δημήτρης Αποστολάκης – λύρα, τραγούδι
Δημήτρης Ζαχαριουδάκης – κιθάρα, τραγούδι
Peter Jacques – τρομπέτα, φλικόρνο, κλαρίνο, νέι
Τάκης Κανέλλος – τύμπανα
Σπυριδούλα Μπάκα – τραγούδι
Μιχάλης Νικόπουλος – λαούτο, μαντολίνο, μπουζούκι, τραγούδι
Γιάννης Νόνης – μπάσο

 

η ομάδα κι όμως κινείται 

Μάλκομ Γεωργούλης

Νώντας Δαμόπουλος

Χριστόφορος Μακατσώρης

Αλέξανδρος Νούσκας -Βαρελάς

Χριστίνα Σουγιουλτζή

Λία Χαμηλοθώρη

 

 

 

Πού: Θέατρο Ροές, Ιάκχου 16, Γκάζι, τηλ. 210 3474312

Πότε: από 23 Νοεμβρίου 2019 και κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 21.00

Εισιτήρια: 15 ευρώ (κανονικό), 13 ευρώ (μειωμένο, άνεργοι, φοιτητές, παιδιά, ΑΜΕΑ)