«Αντιγόνη, μια Ύβρις» από την Ομάδα7 στο Booze Cooperativa

«Ο θρύλος του 1900» στο Θησείον
18 Οκτωβρίου 2019
Παναγιώτης Αδάμ: «Τις παραστάσεις μας είναι εύκολο να τις παρακολουθήσουν και μεγάλοι»
18 Οκτωβρίου 2019

Οι τρεις ηθοποιοί της multimedia performance «Αντιγόνη, μια Ύβρις» Έλσα Λουμπαρδιά, Ελένη Μπαμπασάκη και Ευαγγελή Φίλη.

Sharing is caring!

 

Μετά τη συμμετοχή της στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου της Στοκχόλμης (Stockholm Fringe Festival) το Σεπτέμβριο του 2019, η multimedia performance «Αντιγόνη, μια Ύβρις» επιστρέφει στο Booze Cooperativa στην παρούσα εκδοχή της, για τέσσερις ακόμα παραστάσεις. Με όχημα τη σοφόκλεια τραγωδία, τις σκέψεις του Κορνήλιου Καστοριάδη και υλικά του θεάτρου της επινόησης, η Ομάδα7 ξαναδιαβάζει ένα κλασσικό έργο. Στο κέντρο μιας σκηνικής εγκατάστασης θεμελιωμένης σε οπτικοακουστικά μέσα, τρεις γυναίκες ερμηνεύτριες μοιράζονται όλους τους ρόλους, παρεμβάλλουν τις προσωπικές τους απόψεις και εμπειρίες και επεμβαίνουν στη σκηνική δράση. Σ’ αυτόν τον κλειστό κύκλο ενός σάπιου οικονομικού κέντρου εξουσίας, τα δεκαπέντε πρόσωπα του Χορού μπορούν να φτάσουν μόνο διαμεσολαβημένα, μέσα από μια οθόνη, για να διαπραγματευτούν, να διεκδικήσουν ή να αρνηθούν τη δική τους ατομική ευθύνη.

Η παράσταση συνδιαλέγεται με τη διαχρονική τραγικότητα του «δεινότερου» απ’ όλα τα πλάσματα, του Ανθρώπου και θέτει ερωτήματα: είναι ηθικό χρέος του ανθρώπου να αντιστέκεται στην ύβρη της εξουσίας; Η αντίσταση μπορεί να γίνει ύβρις; Είμαστε σε θέση να ακούσουμε πραγματικά τη διαφορετική γνώμη, τον διαφορετικό άνθρωπο; Τι υπάρχει πριν τις αμετάκλητες αποφάσεις; Έχουμε δίκιο μόνο εμείς;

«…η Αντιγόνη του Σοφοκλή είναι μια κορυφή της δημοκρατικής πολιτικής σκέψης και στάσης, που αποκλείει και καταδικάζει το μόνος φρονείν, το οποίο αναγνωρίζει την έμφυτη ύβρη των ανθρώπων, και απαντά σε τούτη με τη φρόνηση» Κορνήλιος Καστοριάδης

Ο πρώτος κύκλος παραστάσεων «Αντιγόνη, μια Ύβρις» πραγματοποιήθηκε στο Booze Cooperativa τον Νοέμβριο-Δεκέμβριο του 2018. Στο Stockholm Fringe Festival παρουσιάστηκε στις 4 και 5 Σεπτεμβρίου 2019 στο Teater 3, σε νέα μετάφραση και διασκευή. Το Stockholm Fringe Festival αποτελεί την τρίτη συμμετοχή της ομάδας σε διεθνή διοργάνωση, μετά το Διεθνές Φεστιβάλ Πειραματικού Θεάτρου του Καΐρου, το 2010, και τη Διεθνή Έκθεση Σκηνογραφίας και Θεατρικής Αρχιτεκτονικής της Πράγας (The Prague Quadrennial of Performance Design and Space, PQ 2015).

 

 

 

Πληροφορίες παράστασης

«Αντιγόνη, μια Ύβρις»

Μετάφραση/Διασκευή: Βίκυ Μαστρογιάννη-Ομάδα7

Δραματουργία/Επιμέλεια κειμένου: Ευδοκία Δεληπέτρου

Βοηθός Σκηνοθέτη/Μετάφραση στα αγγλικά: Γιώργος Ανδράκης

Σχεδιασμός φωτισμού/Φωτογραφία/Video: Γιώργος Ζαφειρίου

Σκηνικά/Κοστούμια: Δάφνη Αηδόνη

Πρωτότυπη Μουσική: Μάριος Τσάγκαρης

Ηθοποιοί: Έλσα Λουμπαρδιά, Ελένη Μπαμπασάκη, Ευαγγελή Φίλη

Χορός Video: Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Δάφνη Αηδόνη, Γιώργος Ανδράκης, Μυρσίνη Γεωργάκη, Ευδοκία Δεληπέτρου, Γιώργος Ζαφειρίου, Αλκιβιάδης Ζούπας, Σοφία Λιάκου, Βαγγέλης Παπαδάκης, Μάνος Παπαδάς, Βασιλική Σκευοφύλαξ, Θοδωρής Σκυφτούλης, Γιάννης Τζέμης, Μάριος Τσάγκαρης, Ραφαήλ-Ανάργυρος Τσάντες, Μαίρη Λούση, Δανάη Σπηλιώτη.

 

 

Πού: Booze Cooperativa, Κολοκοτρώνη 57, Αθήνα. τηλέφωνο κρατήσεων: 6984 168592

Πότε: Τρίτη 22 και 29 Οκτωβρίου στις 21.00 και Κυριακή 27 Οκτωβρίου και 3 Νοεμβρίου στις 20.00

Εισιτήρια: 10 ευρώ, 8 ευρώ (φοιτητικό ), 5 ευρώ(ανεργίας, κάρτες ΣΕΗ, ΣΕΧΩΧΟ)

Προπώληση: Viva.gr & στα σημεία προπώλησης Viva

Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά

 

 

 

Η Ομάδα7

Η Αστική Μη Κερδοσκοπική Ομάδα Θεάτρου Επτά (Ομάδα7) αποτελεί μια καλλιτεχνική κολεκτίβα που διερευνά τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες της χώρας σ’ ένα διάλογο με τις φόρμες και τις μεθόδους του μεταμοντέρνου θεάτρου. Σχηματίστηκε το 2003 και απέκτησε νομική μορφή το 2006. Έχει στο ενεργητικό της είκοσι δύο παραγωγές μέχρι τώρα, στις οποίες συμμετέχουν κάθε φορά τουλάχιστον 15 καλλιτέχνες και εθελοντές.

 

Δομικά στοιχεία λειτουργίας της Ομάδας7 είναι:

– η δημιουργική συνδιαλλαγή διαφορετικών αισθητικών μέσα από την προσωπική έκφραση του κάθε συνεργάτη

-η χρήση και διαχείριση του χώρου (δημόσιου ή ιδιωτικού) ως εικαστικό περιβάλλον

– η αξιοποίηση ποικίλου οπτικοακουστικού υλικού

-η επεξεργασία των κειμένων ως μέρος ενός διαλόγου με τη σύγχρονη δραματουργία

-ο ρόλος και η θέση του ερευνητικού θεάτρου στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα

– η αλληλεπίδραση και η συνδιαλλαγή με το ευρύτερο περιβάλλον της διεθνούς σκηνής