Η ομάδα Coeval I μιλάει για την παράσταση «Hahnemann Vol.1»

«Juke Box» από την ομάδα Playback Ψ
26 Μαρτίου 2019
Γιάννης Καράμπαμπας: «Μία παράσταση δεν αρχίζει και δεν τελειώνει για ένα και σε ένα αποτέλεσμα»
27 Μαρτίου 2019

Η τέχνη του θεάτρου και η επιστήμη της Ομοιοπαθητικής συναντιούνται επί σκηνής στην παράσταση «Hahnemann Vol.1» που ανεβαίνει από την ομάδα Coeval I και είναι εμπνευσμένη από το «Doctor Foster» του Mike Bartlett.

Sharing is caring!

Από τη Μαριλένα Θεοδωράκου

 

Η Θεατρική ομάδα Coeval I, με την αποκλειστική Χορηγία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος παρουσιάζει στο Μπάγκειον της Ομόνοιας την παράσταση «Hahnemann Vol.1». Οι ηθοποιοί και οι συνεργάτες της ομάδας μίλησαν στο www.theatermag.gr για τις προκλήσεις, την εμπειρία, τις τεχνικές Meisner και Method Acting, τους αυτοσχεδιασμούς και τη διαδικασία της δημιουργίας αυτής της παράστασης. Πρόκειται για την πρώτη θεατρική παράσταση που ενώνει την τέχνη του θεάτρου με την επιστήμη της Ομοιοπαθητικής.

 

 

Άννα Δανέζη (σκηνοθέτις, ηθοποιός): «Κάνουμε μεταμοντέρνο σύγχρονο θέατρο με την Coeval I, με βασικό κομμάτι τον πειραματισμό, ώστε να εκφράσουμε κάτι σχετικό με τη γενιά μας. Δημιουργούμε όλοι μαζί από το τίποτα κάτι ολοκαίνουριο, το οποίο έρχεται από τις εμπειρίες και τους προβληματισμούς του καθένα από την ομάδα μας. Υπάρχουν νόμοι σε αυτό που δεν παρακάμπτουμε όπως ότι δεν κάνουμε ποτέ κάτι που έχει ξαναγίνει και ότι ακολουθούμε τεχνικές συγκεκριμένες όπως Meisner και Method Acting. Το devising είναι μία μέθοδος όπου από μια και μόνο ιδέα ακολουθεί καλλιτεχνικό μπραινστόρμινκ της ομάδας, αυτοσχεδιασμοί, κείμενα και βήμα- βήμα φτιάχνεται όλη η παράσταση. Το Hahnemann Vol.1 προέρχεται από υπέροχους καλλιτέχνες, άτομα που δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό, τις καλές αλλά κυριότερα τις δύσκολες ώρες τους. Από εκεί πιστεύω κρίνεται εάν μια ομάδα θα σταθεί μέσα στο χρόνο ή θα σπάσει. Ο Coeval είναι αυτός που μένει στην ομάδα του για το όραμα, βρέξει-χιονίσει, το πιο σπουδαίο όλων όπως ισχύει για το θέατρο, για το γάμο σου, για τη φιλία σου, για όλα».

 

Βαγγέλης Παπαδάκης (ηθοποιός): «Έχοντας την εμπειρία από το εξωτερικό, η ομάδα Coeval I παράγει τελικά ένα σκηνικό αποτέλεσμα σύγχρονο και ουσιαστικό χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες αλλά που όμως η υποκριτική προσέγγιση τους βασίζεται πάνω στις κλασσικές μεθόδους υποκριτικής (Meisner, Method Acting) και στην ομαδική διάδραση. Η δε ιδέα να στηθεί μια παράσταση όπου οι χαρακτήρες της “χτίζονται” μέσα από τα στοιχεία των ομοιοπαθητικών ιδιοσυγκρασιών, σίγουρα μου ενίσχυσε ακόμα περισσότερο την πεποίθηση ότι αυτές οι γέφυρες που συνδέουν φαινομενικά ετερόκλητα πράγματα μεταξύ τους (θέατρο – ομοιοπαθητική) γεννάνε καινούργιες φόρμες».

 

Δήμητρα Παπουρτζή (ηθοποιός): «Για μένα το Hahnemann Vol. 1 είναι ένα ταξίδι με καθημερινούς αναπάντεχους προορισμούς. Εκτός από το γεγονός ότι μέρος του έργου έχει παρουσιαστεί σε τρεις διαφορετικούς χώρους, (Tempus Verum, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Μπάγκειον), είναι ένα έργο που ο διαδραστικός και περιπατητικός του χαρακτήρας σε συνδυασμό με τη συμβολή του κόσμου, το αλλάζει και το αναδιαμορφώνει κάθε φορά απ’ την αρχή. Αυτό μας κάνει να είμαστε συνεχώς σε εγρήγορση και ετοιμότητα κι εμένα προσωπικά κάθε Δευτερότριτο μου προσφέρει μια ανυπομονησία να πάω στο Μπάγκειον για ένα ταξίδι ακόμη. Ένα ταξίδι με χορό, μπαλόνια και ευθύνη να μπορέσουμε όλοι μαζί να ξεναγήσουμε τον κόσμο στα σοκάκια της Ομοιοπαθητικής».

 

Βίκυ Μαιδάνογλου (ηθοποιός): «Το ταξίδι μου στο Hahnemann Vol.1 ξεκίνησε από τη στιγμή, που πήρα μέρος στο εργαστήρι-ακρόαση, που πραγματοποιήθηκε από τη σκηνοθέτιδα Άννα Δανέζη. Δεν είχα ξαναδουλέψει σε divised παράσταση και ομολογώ πως η εμπειρία είναι μαγική. Η διαδικασία είναι πως οι ηθοποιοί και ο εκάστοτε σκηνοθέτης συνεργάζονται και δημιουργούν το κείμενο από την αρχή. Εκτενείς αυτοσχεδιασμοί και ενεργός πειραματισμός είναι η βάση Maisner και method acting, των μεθόδων που χρησιμοποιήσαμε προκειμένου να δημιουργηθεί το υλικό. Η διαδικασία αυτή ήταν κάτι που με εξέλιξε προσωπικά και όχι μόνο στη δουλειά μου. Μου αφήνει μεγαλύτερη αμεσότητα και εγρήγορση ως ηθοποιό και ακόμη περισσότερη ανοιχτότητα ως προσωπικότητα».

 

Πάνος Ιωσηφίδης (ηθοποιός): «Είναι δώρο να σου δίνεται, ως ηθοποιός, η δυνατότητα να έρθεις σε επαφή με 45-60 θεατές και να κάνεις “κοινό”, να κοινοποιήσεις δηλαδή μία ιστορία που ξετυλίγεται σαν ένα νήμα. Ήταν πολύ σημαντική η ευκαιρία να αναμετρηθώ και να προσπαθήσω να αρθρώσω τον ποιητικό λόγο του Σαίξπηρ μέσω του 116 Σονέτου».

 

 

Κωνσταντίνα Βισβιροπούλου (σκηνογράφος): «Η εμπειρία της δουλειάς σ’ ένα τόσο ιστορικό κτήριο στην καρδιά της Αθήνας πιστεύω ότι θα την θυμάμαι για καιρό. Η οργάνωση και η παραγωγή σ’ έναν τέτοιο χώρο έγινε με πολύ αγώνα ήταν όμως ταυτόχρονα και συναρπαστικό όταν στην έρευνα για το χώρο του Μπάγκειον ανακαλύψαμε συνδέσεις, όπως δυο σημαντικά ομοιοπαθητικά φάρμακα. Η σύνδεση της Μέλανι και του Hahnemann που για πρώτη φορά ανοίγουν ένα μικρό νοσοκομείο σ’ ένα ξενοδοχείο. Παράλληλα η πρόκληση του πως θα το επικοινωνήσει η σχέση αυτή στο κοινό: του κάθε χαρακτήρα με το κάθε στοιχείο στη φύση έτσι ώστε όλοι να καταλάβουν τις διαφορετικές ιδιοσυγκρασίες της ομοιοπαθητικής και πως αυτό συνδέεται με τον ψυχικό κόσμο του καθενός».

 

 

 

Κωνσταντίνος Σειραδάκης (ηθοποιός): «Όταν καλέστηκα να ερμηνεύσω έναν άνδρα εγκλωβισμένο σ’ ένα ερωτικό τρίγωνο ανάμεσα σε δύο γυναίκες, πίστεψα ότι θα μπορούσε να λειτουργήσει και λειτούργησε για μένα κάπως καθαρκτικά. Ήταν σπουδαίο ότι μου δόθηκε η ευκαιρία να επενδύσω δικά μου πράγματα στο ρόλο, να συμβάλω ενεργά στο σχεδιασμό του, σε αυτά που λέει, σε αυτά που κάνει ο Πάνος, πάνω στη σκηνή. Το γεγονός ότι αυτά τα προσωπικά στοιχεία, σε κάθε παράσταση, καλούμαστε να τα αναπαραστήσουμε μέσα σε ένα δωμάτιο, σε απόσταση αναπνοής από τους θεατές, αποτελεί σίγουρα για μένα την πρόκληση που με κάνει να πηγαίνω στο  θέατρο με προσμονή και χαρά. Η παράσταση με έφερε σε επαφή με έναν κόσμο που δεν γνώριζα σχεδόν ποτέ, τον κόσμο των ιδιοσυγκρασιών της ομοιοπαθητικής, πράγμα που το συγκαταλέγω στα θετικά στοιχεία από αυτή τη δουλειά».

 

 

Ιωάννα Μπιτούνη (ηθοποιός): «Μη έχοντας κάποια επαφή με την ομοιοπαθητική, το “Hahnemann Vol.1” στάθηκε η αφορμή να τη γνωρίσω. Αυτός νιώθω ότι είναι και ο στόχος της παράστασης, δηλαδή να κάνει μια εισαγωγή στην ομοιοπαθητική. Και αυτό γίνεται σε ένα πολύ ιδιαίτερο χώρο, στο Μπάγκειον, ένα ιστορικό ξενοδοχείο και στέκι διανοούμενων όπου σταδιακά παρήκμασε. Είναι ευτυχής συγκυρία να παίζεις παραστάσεις σε χώρους με τόσο μεγάλη ιστορία».

 

 

 

Τάσος Κορκός (ηθοποιός): «Ότι με ξεβολεύει με ιντριγκάρει… Το Hahnemann Vol.1 ήταν και είναι μια διαρκής υπενθύμιση ότι δεν μπορώ να ελέγξω τα πάντα, συχνά μάλιστα δεν μπορώ να ελέγξω τίποτα. Μέσα από τη διαδικασία αυτής της παράστασης ξαναθυμήθηκα πως το πιο σημαντικό πράγμα κάθε βράδυ είναι οι συμπαίκτες μου και στα μάτια τους αντικατοπτρίζεται η ιερότητα που κάνει σημαντική την κάθε στιγμή. Γιατί αυτό είναι το ζητούμενο: να αμβλύνεις τον χρόνο δημιουργώντας έναν κόσμο που θα μπούμε μαζί ηθοποιοί και θεατές. Και αν πετύχουμε, θα έχουμε πετύχει μαζί. Σημαντικό είναι αυτό το μαζί…».

 

Μαίρη Φώφη Ανέστου (ηθοποιός, χορεύτρια): «H εμπειρία μου στο Hahnemann Vol.1 ξεκίνησε την περασμένη άνοιξη όταν συμμετείχα στο εργαστήρι-ακρόαση της ομάδας Coeval I Theatre Company. Η Άννα Δανέζη μου εμπιστεύτηκε γενναιόδωρα μέρος του ονείρου της μέσα από την ιδιοσυγκρασία Lachesis, την Ρέτα κι έτσι με ώθησε σε μια πολύπλευρη διεύρυνση και ανακάλυψα μέσα σε πολλά, ένα σωρό αισθήσεις και συναισθήματα που δεν είχα ιδέα πού κατοικούν. Είναι εντυπωσιακό κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες, πώς μπορεί να αντιδρά ένας χαρακτήρας. Μπήκα έκτοτε σ’ έναν κόσμο καινούριο -καθώς προέρχομαι από τον χώρο του χορού και της μουσικής- όπου μαζί με μια ενδιαφέρουσα σύνθεση ηθοποιών που με αγκάλιασε ξεκίνησε το ταξίδι στο Tempus Verum εν Αθήναις, συνεχίστηκε στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και συνεχίζει τώρα στο Μπάγκειον. Το γεγονός ότι βρισκόμαστε στο Μπάγκειον από τον Δεκέμβριο τόσες μέρες και νύχτες, με κάνει να το νιώθω πια προέκταση του σπιτιού μου και εδώ υπάρχει η αστεία σύμπτωση καθώς η γιαγιά μου η Φωφώ μπαινόβγαινε σε αυτό το ξενοδοχείο παλαιότερα όταν έρχονταν ξαδέρφια της από την επαρχία, και πολύ το καυχιόταν που πήγαινε να τους δει εκεί. Το δωμάτιο του ξενοδοχείου ως σκηνικός χώρος είναι μια ιδιαίτερη πρόκληση και αναρωτιόμουν αν στο παρελθόν έχουν ειπωθεί ξανά αυτά τα λόγια από αντίστοιχα ζευγάρια. Η σκηνοθέτις εστίασε πολύ ως δουλειά σε αυτό που συμβαίνει ανάμεσα στους ηθοποιούς, στον μαγνητισμό που δημιουργείται όταν υπάρχει συμπαγής επικοινωνία, διατηρώντας φυσικότητα στην έκφραση και με παρέσυρε σ’ έναν ορίζοντα που δεν ήξερα ότι υπήρχε και πλέον με γοητεύει. Και το γεγονός ότι επιδιώκει να είμαστε εκεί ο ένας για τον άλλον τόσο επί σκηνής όσο και εκτός με αφορά πολύ. Αισθάνομαι ευγνώμων που μου έχει δοθεί αυτή η ευκαιρία και χαρούμενη που βρίσκομαι με τους συντελεστές και ηθοποιούς της ομάδας. Στάθηκα τυχερή ως προς το ότι έχω συμπαίκτη στις σκηνές της δικής μας ιστορίας τον Τάσο Κορκό, ο οποίος καλλιέργησε ένα γόνιμο περιβάλλον και στηρίζει την πρώτη μου αυτή προσπάθεια με εμπιστοσύνη από την αρχή. Κρατάω ανεκτίμητη τη φράση της Άννα Δανέζη πριν την πρεμιέρα: Είμαι εδώ για σένα».

 

Χριστιάνα Λαδοπούλου (ηθοποιός): «Μέσα από την ομάδα Coeval και τη συνεργασία μου με την Άννα Δανέζη, μου δόθηκε η ευκαιρία να έρθω σε επαφή με ένα από τα παραμελημένα, στην Ελλάδα, θεατρικά είδη, το devised theatre. Η μελέτη της όμοιοπαθητικής αλλά και η αναγωγή αυτής της γνώση σε δραματουργία, είναι κάτι που δεν θα μπορούσε να συμβεί χωρίς την καθοδήγηση της καρδιάς της ομάδας. Αυτός ο απαιτητικός και ταυτόχρονα απελευθερωτικός τρόπος δουλειάς δημιούργησε ένα τεράστιο, όμορφο αλλά ακατέργαστο υλικό που η Άννα έπειτα επαναδόμησε και συνέταξε στην παράσταση που βλέπουν οι θεατές κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στο Μπάγκειον. Όταν ένας ηθοποιός συμμετέχει σε μια παράσταση με φρέσκους καλλιτέχνες, προσφέρει σ’ ένα σύνολο μαθαίνοντας νέες τεχνικές, πηγαίνει τον εαυτό του ένα βήμα παραπέρα ενσαρκώνοντας και εξανθρωπίζοντας μια ουσία και εξελίσσεται διαδρώντας άμεσα με το κοινό, καταλαβαίνει ότι ανήκει σ’ ένα πολύ ξεχωριστό σύνολο. Για αυτό και νιώθω μια ανάγκη μοιραστώ αυτή τη δουλειά που με τόσο κόπο και αγάπη στήσαμε».

 

 

Πληροφορίες παράστασης

«Hahnemann Vol.1»

Κείμενο: Άννα Δανέζη / Μάκης  Κατσούλης

Σκηνοθεσία: Άννα Δανέζη

Σκηνικά: Κωνσταντίνα Βισβιροπούλου

Φωτογραφία/artwork: Thierry Watrinet

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ιωάννης Καταγάς

Οργάνωσης Παραγωγής: Ορέστης Τάτσης, Λία Κίκερη

Παραγωγή: COEVAL I C.I.C Theatre Company

Digital Artist: Αλέγια Παπαγεωργίου

Χορηγός: Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

 

Παίζουν: Λουκία Μπάτση, Πάνος Ιωσηφίδης, Τάσος Κορκός, Πηνελόπη Φλουρή, Μαίρη Φώφη Ανέστου, Βαγγέλης Παπαδάκης, Βίκυ Μαιδανόγλου, Χριστιάνα Λαδοπούλου, Κωνσταντίνος Σειραδάκης, Άννα Δανέζη, Δήμητρα Παπουρτζή

 

Πού: Μπάγκειον Ξενοδοχείο, Πλατεία Ομονοίας, κρατήσεις στο 210 7709702, 6934 264797, 6985 725647

Πότε: από 21 Ιανουαρίου 2019 και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 20.00. Έως 9 Απριλίου 2019

Εισιτήρια: 12 ευρώ (γενική είσοδος), 8 ευρώ (μειωμένο)

Διάρκεια παράστασης: 200 λεπτά