Αντίνοος Αλμπάνης: «Το σημαντικό πάνω στη σκηνή είναι ο άλλος και όχι ο εαυτός μας»

Η Κατερίνα Δαμβόγλου, ο Φελίνι και το «La Strada»
2 Φεβρουαρίου 2019
«Motel Sub Rosa» στο θέατρο Faust
5 Φεβρουαρίου 2019

Ο Αντίνοος Αλμπάνης ερμηνεύει τον μονόλογο του Βασίλη Ρίσβα με τίτλο «Το Φινιστρίνι». (Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας).

 

 

Συνέντευξη: Μαριλένα Θεοδωράκου

 

Πρόκειται για έναν μονόλογο που γράφτηκε ειδικά για το θέατρο από τον Βασίλη Ρίσβα. Η παράσταση του έργου «Το Φινιστρίνι» ανεβαίνει στο Από Μηχανής Θέατρο σε σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη, με τον Αντίνοο Αλμπάνη να ερμηνεύει το ρόλο ενός σύγχρονου άνδρα, ο οποίος αποσύρεται στο μικρό προσωπικό του σύμπαν, καθώς αδυνατεί να διαχειριστεί τους φόβους, τις ανασφάλειες, την κατάθλιψη και την επικοινωνία με τους άλλους. Ο ηθοποιός, μιλάει για τον ήρωα που ερμηνεύει ο οποίος κάνει μια βουτιά απελευθέρωσης από το παρελθόν, προσπαθώντας να φτάσει και να ξεπεράσει το μέλλον.

 

«Μιλάμε για ένα νέο, σύγχρονο άνθρωπο στην Αθήνα της κρίσης, ο οποίος μέσα σε όλα αυτά τα οποία γίνονται γύρω του, που τον έχουν καταρρακώσει και τον έχουν οδηγήσει σε σκοτεινά μονοπάτια στο μυαλό και την ψυχή του, έχει επιλέξει να απομονωθεί, να κλειστεί στο σπίτι του και να αποκοπεί τελείως από το κοινωνικό σύνολο» λέει ο ηθοποιός. «Ο ίδιος, λοιπόν, μέσα σε αυτή τη διαδρομή που περνάει στο “κελί” του, προσπαθώντας να κάνει έναν απολογισμό της ίδιας του της ζωής, ανατρέχει στο παρελθόν του, σε μνήμες, σε πρόσωπα, σε καταστάσεις, στους ανθρώπους της οικογένειάς του και της δουλειάς του. Κάνει μια μεγάλη διαδρομή για να καταλήξει ότι τελικά το πρόβλημά του, δεν είναι τίποτα από όλα αυτά τα οποία νομίζει, αλλά είναι ο ίδιος του ο εαυτός. Και είναι αυτό που στο τέλος με πολύ μεγάλη επιμονή θα καταφέρει. Να μπορέσει, δηλαδή, να βρει το κουράγιο για να βγει από το σπίτι του, να ανοίξει ένα φινιστρίνι μέσα σε αυτό το σπίτι και να μπορέσει να δει τον ουρανό, ξανά».

 

Ο Πέτρος Φιλιππίδης σκηνοθετεί τον Αντίνοο Αλμπάνη στην παράσταση του έργου «Το Φινιστρίνι». (Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας).

«Με τον Βασίλη Ρίσβα γνωριζόμαστε πολλά χρόνια, καθώς έχω παίξει σε πολλές σειρές στην τηλεόραση, όπου εκείνος έχει γράψει το σενάριο» συνεχίζει ο Αντίνοος Αλμπάνης. «Ο ίδιος με κάλεσε και μου είπε για το κείμενο που είχε γράψει και μαζί με τον Πέτρο Φιλιππίδη που έχει κάνει τη σκηνοθεσία, σκέφτηκαν να το κάνουν παράσταση. Έτσι, ήρθαμε σε επαφή, και οι τρεις μας συμφωνήσαμε ότι είμαστε στην ίδια σελίδα, ότι διαβάζουμε με τον ίδιο τρόπο το κείμενο, ότι μας αφορά εξίσου, ότι μιλάει για πράγματα τα οποία θέλουμε να πούμε και εμείς, και έτσι προχωρήσαμε στη συνεργασία. Πρόκειται για έναν μονόλογο, που έγραψε ο Βασίλης (Ρίσβας) ειδικά για το θέατρο και είναι η πρώτη φορά που γίνεται παράσταση. Ξεκινώντας τη διαδικασία αυτή, το είχα στο μυαλό μου σαν έναν τεράστιο Γολγοθά που θα έπρεπε να ανέβω. Όσο περνούσε ο καιρός, αυτό που συνειδητοποίησα είναι ότι στο μυαλό μας είναι αυτοί οι τίτλοι και όχι στην ουσία τους. Θέλω να πω, ότι για έναν ηθοποιό που παίζει σε μια παράσταση είτε είναι πολυπρόσωπη είτε είναι ένας μονόλογος, τις ίδιες δυσκολίες καλείται να αντιμετωπίσει και με τα ίδια τέρατα καλείται να παλέψει. Συνεπώς, αυτό το οποίο αποκόμισα από την όλη διαδικασία, είναι ότι το μοναδικό διαφορετικό πράγμα στην περίπτωση ενός μονολόγου είναι το θέμα της μοναξιάς που καλείσαι να διαχειριστείς. Το γεγονός ότι δεν υπάρχει ένα συναδελφικό βλέμμα πάνω στη σκηνή, που να μπορείς να ακουμπήσεις και να προχωρήσεις την ιστορία. Γιατί αυτό που λέμε και ξαναλέμε εμείς οι ηθοποιοί που έχουμε μάθει να δουλεύουμε συλλογικά, έχουμε μάθει να δουλεύουμε σε ομάδες και σε θιάσους, είναι ότι πάντοτε το σημαντικό πάνω στη σκηνή είναι ο άλλος και όχι ο εαυτός μας. Οπότε, όταν στερούμαστε από την παρουσία του άλλου και μένουμε μόνοι μας, πρέπει να το χειριστούμε τελείως διαφορετικά και τις ενέργειές μας και τα εκφραστικά μας μέσα. Η ατάκα με την οποία κλείνει το έργο, νομίζω, είναι η πιο χαρακτηριστική και η πιο σημαντική για εμένα. Συγκεκριμένα, ο ήρωας αναφέρει ότι τα ταξίδια του μυαλού είναι πολύ επικίνδυνα αν δεν ξέρεις πως και πότε πρέπει να φρενάρεις».

 

 

Πληροφορίες παράστασης

«Το Φινιστρίνι»

Κείμενο: Βασίλης Ρίσβας

Σκηνοθεσία: Πέτρος Φιλιππίδης

Σκηνικά κοστούμια: Δέσποινα Βολίδη

Μουσική επιμέλεια: Ιάκωβος Δρόσος

Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης

Βοηθoί Σκηνοθέτη: Χάρης Χιώτης, Ζαχαρένια Φραγκιαδάκη

Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας

 

Ερμηνεύει ο Αντίνοος Αλμπάνης

 

Πότε: από 4 Φεβρουαρίου 2019  και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00

Πού: Από Μηχανής Θέατρο (Κάτω σκηνή), Ακαδήμου 13, Αθήνα, τηλ. 210 5232097 www.amtheater.gr

Εισιτήρια: 13 ευρώ (κανονικό), 10  ευρώ (φοιτητικό/ανέργων/ ΑμέΑ /Άνω των 65), 5 ευρώ (ατέλεια)