«Το Σκλαβί» ανεβαίνει ξανά στο θέατρο Πόρτα
24 Νοεμβρίου 2018
Η Εύα Πυρνοκόκη στο MIR Festival 2018
26 Νοεμβρίου 2018

Η Αναστασία Γκολέμα ερμηνεύει το ρόλο της Κούλας στην παράσταση του έργου "Η Κούλα του Βαγγέλη" της Λένας Τερκεσίδου.

Sharing is caring!

Συνέντευξη: Μαριλένα Θεοδωράκου

 

Επί μιάμιση ώρα η Αναστασία Γκολέμα βρίσκεται στη σκηνή του θεάτρου Άβατον, όπου ερμηνεύει το ρόλο της Κούλας στην παράσταση του έργου «Η Κούλα του Βαγγέλη» που έγραψε η Λένα Τερκεσίδου. Η ηθοποιός και η συγγραφέας μιλάνε στο theatermag.gr για το έργο, την περσόνα της πολίτισσας μάνας Κούλας και τη διαδραστική παράσταση όπου το γέλιο διαδέχεται  τη συγκίνηση, η κωμωδία το δράμα και το όνειρο την πραγματικότητα.

 

Η υπόθεση. Η Κούλα του Βαγγέλη είναι η Μάνα κάθε οικογένειας, η Μάνα της γειτονιάς, η Μάνα της διπλανής πόρτας. Η πολίτισσα Κούλα, γνωστή ως «Ψυχολόγος του έρωτα» είναι προσκεκλημένη στην εκπομπή «Το κουτί της Πανδώρας» για να ψάξει, μαζί με την παρουσιάστρια αλλά και το κοινό, ένα ιδιαίτερα σημαντικό πρόσωπο της ζωής της που έχει να το συναντήσει πολύ καιρό. Αφηγούμενη  το προσωπικό της δράμα, μας ενθουσιάζει με τη διόρασή της και μας διασκεδάζει με το ταλέντο της στη μελλοντολογία.

 

«Είναι κωμωδία, αλλά είναι ένα ιδιαίτερο έργο, που εναλλάσσεται η κωμωδία με το δράμα. Είναι διαδραστικό της ηθοποιού Αναστασίας Γκολέμα, που παίζει την Κούλα, με το κοινό» εξηγεί η συγγραφέας του έργου Λένα Τερκεσίδου. «Επίσης, υπάρχουν και άλλα στοιχεία μέσα στην πλοκή και την παρουσίαση του θεατρικού έργου, που είναι μια ευχάριστη έκπληξη, θεωρώ, για τους θεατρόφιλους που θα δουν την παράσταση. Είναι μεν μονόλογος, αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι, γιατί υπάρχουν και άλλοι χαρακτήρες που επικοινωνούν με την πρωταγωνίστρια. Και επίσης και άλλοι ηθοποιοί που εμφανίζονται με ευγενική συμμετοχή όπως η Μαίρη Σαουσοπούλου, η Δέσποινα Ρεντούμη και η Ελένη Κρίτα που ερμηνεύει την παρουσιάστρια μια τηλεοπτικής εκπομπής στην οποία έχει πάει η Κούλα. Μέσα από αυτή την τηλεοπτική εκπομπή συμβαίνουν τα δρώμενα και η ζωή της Κούλας η οποία έχει ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς περιμένει να έρθει και να γνωρίσει την κόρη της, με την οποία έχει θέματα, όπως και με άλλα μέλη της οικογένειας».

 

«Η Κούλα είναι μια λαϊκή γυναίκα, η οποία θα μπορούσε να είναι μια οποιαδήποτε μάνα ή οποιαδήποτε γυναίκα που έχει υποφέρει και κακοποιηθεί μέσα στην κοινωνία» λέει η ηθοποιός Αναστασία Γκολέμα για το ρόλο που ερμηνεύει. «Έχει υποφέρει μέσα στη συζυγική της σχέση και της αρέσει να κάνει αυτοκριτική και αυτό κάνει επί σκηνής. Σαν περσόνα, εμένα προσωπικά, με γοητεύει αν και φαίνεται ακόμα και από τον τίτλο κάτι πολύ λαϊκό, πολύ απλό. Κάθε άλλο. Η δική μου προσέγγιση έχει μεγάλη συγκίνηση, γιατί βρίσκω σε αυτήν ένα κράμα από τις γιαγιάδες μου. Η μια μου γιαγιά ήταν πολίτισσα και η άλλη πόντια και είναι ακριβώς αυτός ο συνδυασμός που έχω κάνει μέσα σε αυτή την περσόνα. Είναι πρόσφυγας η Κούλα λοιπόν, είχε έναν κακό γάμο, έχει αρκετή μισανδρία, που νομίζω είχαν αρκετές προγονές μου, γιατί έζησαν σε κοινωνίες ανδροκρατούμενες. Δεν είχαν λόγο για τίποτα, υπήρξαν θύματα και δεν μπόρεσαν ποτέ, μέχρι το τέλος της ζωής τους, ούτε να το αναγνωρίσουν, ούτε να βγουν από αυτό. Έτσι με συγκινεί ιδιαίτερα, γιατί και σε προσωπικό επίπεδο και σαν θεραπεύτρια, έχω τελειώσει ψυχόδραμα, θέλω να επηρεάσω τις γυναίκες να σταματήσουν να είναι σε τέτοιους ρόλους και στο δίπολο θύμα-θύτης».

 

 

«Χαίρομαι ιδιαίτερα που μέσα από αυτή την περσόνα της Κούλας,  υπάρχουν στιγμές έκλαμψης επί σκηνής, όπου βλέποντας τα χάλια της ζωής της, λέει μήπως τελικά έφταιξε και εκείνη» συνεχίζει η ηθοποιός. «Γιατί είναι μια γυναίκα που δεν την έχει μάθει κανένας να παίρνει την ευθύνη, είναι μια γυναίκα που ερωτεύτηκε τον άνδρα της αδελφής της και πήγε με το ένστικτο. Τον παντρεύτηκε και έκανε παιδιά μαζί του. Με γοητεύει πολύ το επίπεδο, να φεύγουμε οι άνθρωποι ή πώς φεύγουμε οι άνθρωποι από το ενστικτώδες, από το ζωώδες, από όλο αυτό που θα κάναμε αν δεν είχαμε τη συνείδηση. Και πως πηγαίνουμε στη συνείδηση. Νομίζω ότι σε αυτή την ενσάρκωση που ζω εγώ, σαν καλλιτέχνις και θεραπεύτρια, το λέω και ξανά και ξανά, γιατί είναι έτσι και γιατί δεν βρίσκω διαφορά ανάμεσα στα δύο. Νομίζω ότι κάνω επί σκηνής ότι θα έκανα και με τις ψυχοδραματικές ομάδες που συντονίζω. Είμαι πολύ σε αυτό σημείο, του να επηρεάσω τους ανθρώπους και τον εαυτό μου, να πάει στο επίπεδο της συνείδησης. Δηλαδή να γίνω άνθρωπος. Και νομίζω η Κούλα είναι ακριβώς σε αυτό το σημείο. Είναι στην προβληματική, είναι στη διαλεκτική με τον εαυτό της, να γίνει άνθρωπος. Και αυτό εμένα με γοητεύει πολύ. Μέσα από τη διάλεκτο και μέσα από την περσόνα αυτή, ξαναβιώνω τις μνήμες μου, γιατί μεγάλωσα σε οικογένεια προσφύγων από την Πόλη, τον  Πόντο και την Ανατολική Ρωμυλία. Συγχρόνως, λέω κάτι που μπορεί να πιάσει τόπο στις ανθρώπινες ψυχές. Και αυτό με κάνει να λέω κάθε πρωί που ξυπνάω, ότι αξίζει τους κόπους, γιατί υπήρξε πολύς κόπος για να ανέβει αυτή η παράσταση. Επί μιάμιση ώρα μιλάω επί σκηνής. Μάλιστα στην πρεμιέρα, ένιωσα πραγματικά ηθοποιός γιατί ήταν κάτι που μας το δίδασκαν στη Γαλλία – όταν μετά τις σπουδές μου στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, πήγα στο Παρίσι όπου έκανα εξειδίκευση στη  σχολή Μιμικής και θεάτρου του Ζακ Λεκόκ- και σχεδόν το είχα καταλάβει όλα αυτά τα χρόνια παίζοντας μικρότερους ρόλους. Νομίζω ότι χρειάζεσαι τελικά έναν μεγάλο σε διάρκεια ρόλο για να καταλάβεις, τι σημαίνει διαφάνεια. Μας έλεγαν όλα αυτά τα κάνουμε, για να γίνετε διαφανείς και ήμουν αρκετά μικρή τότε για να το κατανοήσω. Γιατί αυτό έχει να κάνει με ένα βίωμα. Ένιωσα πως είναι να σβήνω εγώ, μέσα σε όλο το εγώ μου ή μέσα σε όλα αυτά που έπρεπε να συντονίσω επί σκηνής και να έρχεται η Κούλα. Και να ξεχνάω τόσο πολύ τον εαυτό μου και να με κατοικεί αυτή η οντότητα, αυτό το πνεύμα. Και αυτό είναι τρομερό όταν το βιώνει ένας ηθοποιός επί σκηνής, είμαι πολύ ευγνώμων που είχα τέτοιες στιγμές επί σκηνής. Είμαι ευγνώμων και στον σκηνοθέτη Θανάση Θεολόγη και στη συγγραφέα Λένα Τερκεσίδου».

 

 

Πληροφορίες παράστασης

«Η Κούλα του Βαγγέλη»

Κείμενο: Λένα Τερκεσίδου

Σκηνοθεσία: Θανάσης Θεολόγης

Σκηνικά Κοστούμια:  Άννα Χρυσοχέρα

Μουσική επιμέλεια:  Νίκος Κωφός

Γραφιστικά: Μάριλυ Ιωακειμίδου

Φωτογράφιση:  STUDIO MATH

Φωτισμοί: Βασίλης Αβραμάκος

Video/Montage: Κοσμάς Φιλιούσης

 

Στο ρόλο της Κούλας: Αναστασία Γκολέμα

Ευγενική συμμετοχή: Ελένη Κρίτα, Μαίρη Σαουσοπούλου, Δέσποινα Ρεντούμη

 

Πού: Θέατρο Άβατον, Ευπατριδών 3, Κεραμεικός, τηλ.  210 3412689

Πότε:  Κάθε Σάββατο στις 21.00

Εισιτήρια: 12 ευρώ (κανονικό), 8 ευρώ (φοιτητών, ανέργων)

Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά

 

 

Info

Η Λένα Τερκεσίδου είναι διαιτολόγος-διατροφολόγος και σύμβουλος ψυχικής υγείας. Ως συγγραφέας, έχει γράψει 28 βιβλία για παιδιά και για ενήλικες. Το πρώτο της θεατρικό έργο για παιδιά ήταν «Οι σωματοφύλακες της κατσαρόλας» που ανέβηκε από το θέατρο της Ημέρας και παίχτηκε για πέντε σεζόν. «Η Κούλα του Βαγγέλη» είναι το πρώτο θεατρικό έργο της για ενήλικες. Έχει γράψει πολλά παιδικά βιβλία (Ο Σάκης Γαλατάκης σε επικίνδυνη αποστολή, Ο Χρυσοψαρένιος, Η επανάσταση της Ντένιας Ντοματένιας, κ.ά.), βιβλία για διατροφή, καθώς και μυθιστορήματα (Goodbye, Κύριε Φρόυντ, Έρωτας με την πρώτη μπουκιά, κ.ά.). Το τελευταίο της μυθιστόρημα έχει τον τίτλο «Θέλεις να πούμε αλήθειες» από τις εκδόσεις Κέδρος. Έχει βραβευτεί για το βιβλίο της «Πολύτιμες Αρχαίες Αφροδισιακές Συνταγές» που κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Καστανιώτη, με το  Παγκόσμιο Βραβείο Ιστορικού Βιβλίου Διατροφής.

 

Η Αναστασία Γκολέμα είναι απόφοιτος του Κρατικού θεάτρου Βορείου Ελλάδος και της διεθνούς σχολής Μιμικής και θεάτρου Jacques Lecoq. Απο το 1999 παίζει, δημιουργεί και σκηνοθετεί στη σκηνή και στη ζωή. Το 2005 οργανώνει την ομάδα «Σελάνα» όπου ερευνά, χαίρεται, γράφει και συντονίζει μέχρι σήμερα. Διδάσκει μιμική, κίνηση και υποκριτική σε αυτόνομα σεμινάρια και σε δραματικές σχολές εντός κι εκτός Ελλάδος. Το 2008 αναζητά εναλλακτικές θεραπείες και γίνεται εισηγήτρια της «Satyananda Yoga». Τότε ξεκινά και τις σπουδές της στο Ψυχόδραμα. Το 2016 παίρνει την πιστοποίηση της  από το «Ψυχοδραματικό Κέντρο Ανάπτυξης της Προσωπικότητας» (Πιστοποιημένο μέλος της  FEPTO). Αγαπάει το να δημιουργεί ομάδες τόσο θεατρικές όσο και  ψυχοδραματικές, εντός κι εκτός σκηνής και να συναντά τους ανθρώπους με τον εαυτό τους αλλά και με τους άλλους.