Η Φένια Αποστόλου σκηνοθετεί «Το κάλεσμα της Λορίν»

Παντελής Δεντάκης: «Όταν σκηνοθετείς αντιλαμβάνεσαι το θέατρο επί της ουσίας»
20 Νοεμβρίου 2018
«Black Swans» από την ομάδα Almalibre.co
22 Νοεμβρίου 2018

Sharing is caring!

Η παράσταση έκανε πρεμιέρα πέρυσι τον Οκτώβριο στο A Small Argo Full of Art, πήρε τρεις συνεχόμενες παρατάσεις, παίχτηκε στο θέατρο Απόλλων στη Σύρο και στο θέατρο Επίκεντρο στην Πάτρα. Φέτος, «Το κάλεσμα της Λορίν» της πολυβραβευμένης Ισπανίδας συγγραφέως Παλόμα Πεδρέρο παίζεται στο black box του θεάτρου 104. Η σκηνοθέτρια Φένια Αποστόλου μιλάει για την παράσταση που συνεχίζει την πορεία της για δεύτερη χρονιά και για την καταπίεση που αισθάνεται ο ήρωας του έργου, ένας φυλομεταβατικός άνδρας, στην προσπάθειά του να βρει την πραγματική του ταυτότητα.

 

«Είμαι πολύ χαρούμενη για την πορεία της παράστασης, καθώς είμαι και της πολιτικής να κρατιούνται τα έργα όσο περισσότερο μπορούν εν ζωή και να κλείνουν αρκετές παραστάσεις και να περιοδεύουν» λέει η σκηνοθέτρια. «Και με τα προηγούμενα έργα που είχα σκηνοθετήσει το είχα πετύχει αυτό, αλλά δεύτερη χρονιά το πέτυχα μόνο με τη “Λορίν”. Ήθελα λόγω ιδιοσυγκρασίας να ανεβάσω ένα ισπανικό έργο. Η Μαρία Χατζηεμμανουήλ που είναι η μεταφράστρια των ισπανικών θεατρικών έργων στην Ελλάδα, είχε δει παλιότερες δουλειές μου και η ίδια μου είχε πει ότι θα μου πήγαινε πολύ το ισπανικό έργο. Μου πρότεινε δύο κείμενα. Τα διάβασα και τα δύο και αποφάσισα να κάνω το “Κάλεσμα της Λορίν” της Παλόμα Πεδρέρο».

 

 

«Πρόκειται για ένα ζευγάρι που έχουν επέτειο και ο άνδρας παίρνει πρώτη φορά στη ζωή του μια απόφαση: να ντυθεί γυναίκα. Και όχι μια οποιαδήποτε γυναίκα, αλλά τη Λορίν Μπακόλ» συνεχίζει η Φένια Αποστόλου. «Με δική του προτροπή μεταμορφώνει ο ίδιος τη γυναίκα του σε Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ για να παίξουν το μυθικό ζευγάρι του Χόλυγουντ, ως αμφίεση αρχικά. Λόγω της συνθήκης του καρναβαλιού, καθώς είναι μια βραδιά Αποκριάς, και κατά τη διάρκεια της πλοκής του έργου, ο Πέδρο μεταμφιεσμένος σε Λορίν ζητά από τη γυναίκα του Ρόζα που την έχει μεταμφιέσει σε Χάμφρεϊ, να τον φλερτάρει ως γυναίκα. Γίνεται ένα παιχνίδι ανταλλαγής σεξουαλικών ρόλων, ένα παιχνίδι ρόλων και καταστάσεων. Αυτό οδηγεί σε μια αποκάλυψη του Πέδρο, στην προσπάθειά του να βρει το πραγματικό του σώμα, να βρει την πραγματική του φύση. Ο ήρωας αυτός έχει ένα υπαρξιακό πρόβλημα με την ταυτότητα του φύλου του. Επειδή όμως σαν παιδί υπέστη μπούλινγκ από τον πατέρα του, όταν έπαιζε με την αδελφή του και ντύθηκε κάποια φορά με γυναικεία ρούχα, αυτό ποτέ δεν το εξέφρασε. Αντιθέτως, καταπιέστηκε και έμεινε στο ασυνείδητό του. Και σε μια κρίση ηλικίας των τριάντα, βγαίνει όλο αυτό ως χείμαρρος για να βρει τον εαυτό του».

 

 

«Με τους δύο ηθοποιούς της παράστασης, τον Ιωάννη Αθανασόπουλο και την Βιργινία Ταμπαροπούλου, έχουμε συνεργαστεί και στο προηγούμενο έργο που σκηνοθέτησα το “Other Side” που είχε ανέβει στο θέατρο Vault, η οποία ήταν μια από τις 16 παραστάσεις που επιλέχθηκε ανάμεσα σε 600 προτάσεις από όλο τον κόσμο και που συμμετείχε στο 9th Annual Black Box International Theatre and Dance Festival στην Φιλιππούπολη της Βουλγαρίας. Επίσης, συμμετείχε σε τρία ακόμα Διεθνή Φεστιβάλ σε Σκόπια, Σερβία και Ιταλία, και παίχτηκε στο θέατρο Απόλλων σε συνεργασία με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας. Υπάρχει ένας κώδικας μεταξύ μας πια, και αυτός ήταν και ο λόγος που επέλεξα το συγκεκριμένο έργο. Για να το ανεβάσω με αυτούς τους δύο ηθοποιούς. Οπότε κούμπωσε απόλυτα η πρόταση της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ, για ένα έργο που έχει ήρωες έναν άνδρα και μια γυναίκα. Μέσα από την πρόβα, την εξερεύνηση και τη δουλειά πάνω στον ψυχισμό του κάθε ήρωα, καθώς επίσης και από τη μεταξύ μας επικοινωνία η οποία υπάρχει ως μαγιά, το έργο αποκαλύπτεται. Με τον τρόπο που εγώ θέλω να οδηγήσω το έργο και τους ρόλους. Αυτή είναι μια μέθοδος που χρησιμοποιώ στην πρόβα,  και ακολουθώντας την πλοκή και το concept του έργου, καθοδηγώ τους συνεργάτες μου ώστε να είναι και εκείνοι πιστοί στο όραμα, αρχικά του συγγραφέα και μετά το δικό μου. Δεν μου αρέσει να κάνω διασκευές. Από όλα τα έργα που έχω ανεβάσει, μένω πιστή στο κείμενο και προσπαθώ με τη δική  μου σκηνοθετική ματιά να περάσω τα μηνύματα του έργου στο κοινό».

 

Μαριλένα Θεοδωράκου

 

 

Πληροφορίες παράστασης

«Το κάλεσμα της Λορίν» της Παλόμα Πεδρέρο

 

Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ

Σκηνοθεσία: Φένια Αποστόλου

Σκηνικά-Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου

Μουσική : Μιχάλης Τσίχλης

Σχεδιασμός Φωτισμών: Ευδοκία Βεροπούλου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Παρισσινού

Ειδικές Κατασκευές: Αλέξανδρος Λόγγος

Φωτογράφιση: Γιώργος Καλφαμανώλης

Μακιγιάζ Φωτογράφισης: Βασίλειος Πίκουλας

Φωτογραφίες από την παράσταση: Αθηνά Σαρηγιαννίδη

Video Trailer : Μιχαήλ Μαυρομούστακος

Ερμηνεύουν: Ιωάννης Αθανασόπουλος (Πέδρο), Βιργινία Ταμπαροπούλου (Ρόζα)

 

 

Πού: Θέατρο 104, Ευμολπιδών 41, Γκάζι, (πλησίον σταθμού μετρό «Κεραμεικός»), τηλ. 210 3455020

Πότε: κάθε  Σάββατο και Κυριακή στις 21.15 (έως τις 2 Δεκεμβρίου 2018)

Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Εισιτήρια:  Κανονικό: 12 ευρώ, Μειωμένο (φοιτητικό-άνω των 65 ετών-ΑΜΕΑ): 10 ευρώ, Ανέργων: 8 ευρώ, Ατέλειες ηθοποιών: 5 ευρώ

 

Η Φένια Αποστόλου σκηνοθετεί την παράσταση «Το Κάλεσμα τη Λορίν», της Ισπανίδας συγγραφέως Παλόμα Πεδρέρο.