Ηλίας Κουντής: «Ήθελα να σκηνοθετήσω μια κωμωδία»

«Η Αναζήτηση» στο θέατρο Πρόβα
11 Οκτωβρίου 2018
«Hotel Marina» στο Από Μηχανής Θέατρο
12 Οκτωβρίου 2018

Η Κορίνα Τριανταφύλλου και ο Στέλιος Πετράκης στην παράσταση του έργου «Το εξυπνοπούλι και η γάτα» που σκηνοθετεί ο Ηλίας Κουντής. (Φωτογραφίες: Γιώργος Γιαννίμπας).

Sharing is caring!

Τι συμβαίνει όταν δύο τελείως διαφορετικοί άνθρωποι, ο ερωτικά άβγαλτος συγγραφέας Φήλιξ και η τρελούτσικη Ντόρις αναγκάζονται να συγκατοικήσουν; Ο έρωτας είναι εφικτός ανάμεσα σε δύο αταίριαστα άτομα; Κι αν ναι, για πόσο καιρό; Ο Ηλίας Κουντής σκηνοθετεί την παράσταση του έργου «Το εξυπνοπούλι και η γάτα» του Μπιλ Μανχόφ, μια ρομαντική κομεντί που γνώρισε παγκόσμια επιτυχία τόσο στη σκηνή όσο και στον κινηματογράφο.

 

«Χρησιμοποιώ μια μετάφραση -σε διασκευή βέβαια πάντα- που είχε ανέβει στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος τη δεκαετία του 1970. Μετά το ανέβασαν αρκετοί στην Ελλάδα, νομίζω το είχε ανεβάσει και η Ζωή Λάσκαρη, έχουν γίνει και διάφορες διασκευές και μετά από χρόνια ανεβαίνει ξανά στο Λονδίνο» μου εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Στην Αμερική τον ρόλο του Φήλιξ είχε ερμηνεύσει στο θέατρο ο Άλαν Άλντα αυτός ο τρομερός κωμικός ηθοποιός, ενώ στον κινηματογράφο είχε γίνει ταινία με τη Μπάρμπρα Στράιζαντ και τον Τζορτζ Σίγκαλ, η οποία και είχε βραβευτεί με Χρυσή Σφαίρα καλύτερης κωμικού ηθοποιού και με μουσική από τους Blood, Sweat & Tears. Από το σινεμά το θυμόμουν αυτό το έργο και μετά έψαξα να βρω πως έχει γίνει στην Ελλάδα. Ήθελα να σκηνοθετήσω μια κωμωδία. Ενώ το έργο ξεκινά με πολλά φαρσικά στοιχεία και γελάς πολύ στο πρώτο μέρος, μετά βαραίνει χωρίς να γίνεται δράμα, αλλά θίγει τόσα πολλά και σοβαρά θέματα, όπως για τις “πλαστές ταυτότητες” που κουβαλάμε και πως αυτές γίνονται κομμάτι που εαυτού μας και μας εμποδίζουν να ζήσουμε κανονικά».

 

Η Ντόρις και ο Φήλιξ είναι δύο τελείως διαφορετικοί άνθρωποι που συγκατοικούν και ζουν κωμικές καταστάσεις και παρεξηγήσεις. (Φωτογραφίες: Γιώργος Γιαννίμπας).

 

«Η ηρωίδα του έργου, η Ντόρις είναι call girl και νομίζει ότι είναι μοντέλο και ο άνδρας ο Φήλιξ, θεωρεί τον εαυτό του συγγραφέα και διανοούμενο, επειδή δουλεύει σε ένα βιβλιοπωλείο. Ωστόσο, ενώ νιώθουν έλξη ο ένας για τον άλλον, ταυτόχρονα νιώθουν ότι δεν μπορούν να συνυπάρξουν επειδή είναι δύο διαφορετικοί κόσμοι» συνεχίζει ο Ηλίας Κουντής. «Στην ουσία όμως δεν υπάρχουν δύο διαφορετικοί κόσμοι και στο τέλος αναγκάζονται να συστηθούν από την αρχή και να πουν ποιος είναι και να αποκαλύψει ο καθένας την πραγματική του ταυτότητα. Έχει πολύ πλάκα γιατί αλλάζουν συνεχώς, για παράδειγμα η κοπέλα κάθε εβδομάδα αλλάζει επίθετο μήπως και κάνει καριέρα, διαλέγει συνήθως ιστορικά επίθετα όπως Ουάσιγκτον, ο δε τύπος λέγεται Φρέντερικ και έχει αλλάξει το όνομά του σε Φήλιξ κάπως λατινικό και διανοούμενο. Οι δύο αυτοί χαρακτήρες έχουν την απόλυτη αδυναμία να παραδεχτούν ποιοι πραγματικά είναι και αυτό τους μπλοκάρει σε όλα τα επίπεδα. Μάλιστα στο τέλος, όταν ο άνδρας εκμυστηρεύεται ότι είναι πραγματικά ερωτευμένος με τη Ντόρις της λέει μια ατάκα την οποία τη βρίσκω πολύ σκληρή και μου έκανε πολύ εντύπωση: “Τα τίποτα αγαπιούνται από τα τίποτα” και είναι η πιο σκληρή ερωτική εξομολόγηση που έχω ακούσει και διαβάσει. Όταν και στη ζωή μας παίζουμε ρόλους, τελικά προσαρμόζουμε τη ζωή μας σε αυτό που έχουμε επινοήσει και όχι σε αυτό που πραγματικά είμαστε. Αυτό μου κάνει εντύπωση. Με τους δύο ηθοποιούς της παράστασης, τον Στέλιο Πετράκη και την Κορίνα Τριανταφύλλου, έχω συνεργαστεί ξανά οπότε υπήρχε μια συνεννόηση. Στις πρόβες, ενώ στην αρχή γελάγαμε τελικά αυτό το οποίο προσπαθώ να περάσω είναι ότι δεν χρειάζεται ένας ηθοποιός να παίζει κωμικά, αφού η κατάσταση από μόνη της είναι κωμική. Όπως και στη ζωή πολλές φορές οι καταστάσεις είναι κωμικές, αλλά ο τρόπος με τον οποίο τις αντιμετωπίζουμε εμείς δεν είναι καθόλου κωμικός. Δεν νιώθουμε ότι γελάμε εμείς, αλλά κάποιος άλλος απ’ έξω μπορεί να γελάει. Άρα ή θα κυνηγάμε την αλήθεια αυτών των ανθρώπων έστω και τραβηγμένη φυσικά, γιατί κωμωδία είναι και αυτό το τράβηγμα, αλλά χωρίς να λέμε τώρα παίζω κωμωδία. Η Κατερίνα Μαραγκουδάκη στα φώτα και ο Κίμωνας Μαραγκουδάκης που έχει κάνει τη μουσική επιμέλεια είναι οι βασικοί συντελεστές και ενώ το έργο είναι γραμμένο στη δεκαετία του 1970 προσπαθούμε να το κάνουμε λίγο άχρονο, αλλά να κρατήσουμε αυτά τα ποπ στοιχεία, τα χρώματα και το ύφος από εκείνη τη δεκαετία. Λίγο Άντι Γουόρχολ, λίγο Ρόι Λίχτενσταϊν και οι μουσικές που έχουν επιλεγεί είναι πάνω σε αυτό».

 

Μαριλένα Θεοδωράκου

 

 

 

Πληροφορίες παράστασης

«Το εξυπνοπούλι και η γάτα» του Μπιλ Μανχόφ

Σκηνοθεσία: Ηλίας Κουντής
Διασκευή: Κορίνα Τριανταφύλλου  (βασισμένη στη μετάφραση της Στέλλας Κρανάη-Ζωγράφου)
Μουσική επιμέλεια: Κίμων Μαραγκουδάκης
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Σκηνικά: Τάσος Δημοσθένιάδης
Φωτογραφίες-Artwork: Γιώργος Γιαννίμπας
Ενδυματολόγος: Γιώργος Λαζάρου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρίζα Spirito

 

Παίζουν: Στέλιος Πετράκης και Κορίνα Τριανταφύλλου

 

Πού: θέατρο Faust, Καλαμιώτου 11 και Αθηναΐδος 12, Αθήνα, τηλ. 210 3234095

Πότε: από 13 Οκτωβρίου 2018 και κάθε Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 18.00. Έως 18 Νοεμβρίου 2018

Εισιτήρια: 12 ευρώ, 10 ευρώ (μειωμένο), 5 ευρώ (Ατέλεια για σπουδαστές Δραματικών Σχολών)

 

 

Ο σκηνοθέτης της παράστασης Ηλίας Κουντής.