
Η Ελεονώρα Ηλία παρουσιάζει το «Form.at»
2 Ιουνίου 2018
Η Φένια Παπαδόδημα και ο Γιώργος Παλαμιώτης μιλάνε για το ElaiΩnas Festival
12 Ιουνίου 2018Αποσπάσματα από πέντε εμβληματικά έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου παρουσιάζουν οι τριτοετείς σπουδαστές Υποκριτικής της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών στη θεατρική παράσταση με τίτλο «Όλο το θέατρο (σε πέντε σκηνές και δέκα παραλλαγές)». Φέτος, με τη συμβολή των φοιτητών αρχιτεκτόνων που παρακολουθούν το μάθημα των Μεταμορφώσεων του θεατρικού χώρου του Σταύρου Γυφτόπουλου στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και με τη σκηνοθετική συμμετοχή πολλών καθηγητών της Δραματικής Σχολής, η συγκεκριμένη άσκηση αναβαθμίζεται σε ολοκληρωμένη θεατρική εμπειρία.
Το πρόγραμμα της παράστασης περιλαμβάνει αποσπάσματα, στην πρωτότυπη μορφή τους, από τα έργα «Βάκχες» του Ευριπίδη, «Κρίμα που είναι πόρνη» του Τζων Φορντ, «Βικτόρ ή τα παιδιά στην εξουσία» του Ροζέ Βιτράκ, «Κεκλεισμένων των θυρών» του Ζαν Πωλ Σαρτρ και «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μύλλερ. Tα αποσπάσματα αυτά συνοδεύονται το καθένα από δύο παραλλαγές, έτσι όπως θα τις φαντάζονταν άλλοι δραματουργοί (Σαίξπηρ, Ρέιβενχιλ, Ουάιλντ, Πίντερ, Μπρεχτ, Μπέκετ, Μονζεαμόν) ή σχήματα (Compagnia degli Stolti, Peeping Tom, Trio Fratellini) ανά τους αιώνες.

Oι τριτοετείς σπουδαστές Υποκριτικής της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών παρουσιάζουν τη θεατρική παράσταση με τίτλο «Όλο το θέατρο (σε πέντε σκηνές και δέκα παραλλαγές)». (Φωτογραφίες: Thephilos Tsimas).
Ο Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης που υπογράφει τη σκηνοθεσία σημειώνει: «Είναι φυσικό, απ’ τη μια, οι νέοι άνθρωποι να μπαίνουν στο θέατρο με τα μάτια γεμάτα εικόνες πώς οι ίδιοι θα το έκαναν αλλιώς. Η πείρα, απ’ την άλλη, διδάσκει εμάς, τους δάσκαλους, ότι η εκπαίδευση πρέπει να ξεκινάει απ’ την ανάγκη να μάθουν να σκέφτονται απλά. Γι’ αυτό και δουλεύουμε πάνω στην απλούστατη αρχή ότι το θέατρο είναι αφήγηση. Το πρώτο ερώτημα που θέτουμε είναι Ποια ιστορία αφηγείται το έργο; Και στη συνέχεια ρωτάμε Αν την ίδια αυτή ιστορία την έλεγε κάποιος άλλος κάπου αλλού κάποτε άλλοτε, πώς θα την έλεγε; Το κέρδος είναι διπλό: αφενός πάμε στην καρδιά του μύθου, αφετέρου, προβάλλοντας τα χαρακτηριστικά του κάθε συγγραφέα στο ίδιο φόντο, βλέπουμε ξεκάθαρα τι καθιστά το ύφος του μοναδικό. Το bonus είναι ότι από αυτή την “άσκηση” προκύπτει μια συναρπαστική για τους θεατές εμπειρία –που φέτος αποφασίσαμε να μοιραστούμε με το ευρύ κοινό. Πέντε σκηνές από το παγκόσμιο ρεπερτόριο θα παρουσιαστούν στην “πρωτότυπη” μορφή τους (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό) και κατόπιν σε δύο παραλλαγές. Αρχίζοντας από τον Ευριπίδη, θα κάνουμε μια στάση στον Σαίξπηρ, πριν φτάσουμε στον Ρέιβενχιλ, και με όχημα τον Χάινερ Μύλλερ θα γυρίσουμε το χρόνο πίσω, όχι για να συναντήσουμε την πηγή του, τον Λακλό, αλλά για να δούμε πώς είναι ν’ αφηγείσαι μια ιστορία ζήλιας με κιμονό».
Info
«Όλο το θέατρο (σε πέντε σκηνές και δέκα παραλλαγές)»
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης
Σκηνοθετική επιμέλεια: Αντώνης Γαλέος, Βίκυ Γεωργιάδου, Γιώργος Ζαμπουλάκης, Μενέλαος Καραντζάς, Ηλίας Κουνέλας, Θάνος Λέκκας, Αργύρης Ξάφης
Σκηνογραφική-ενδυματολογική εποπτεία: Αντώνης Βολανάκης, Σταύρος Γυφτόπουλος
Επιμέλεια κίνησης: Γιώργος Ανδρουλάκης, Θάνος Δερμάτης, Γιώργος Μιχελάκης, Αμάλια Μπένετ, Καμίλο Μπετανκόρ
Με τη συμμετοχή τριτοετών σπουδαστών της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών
Σε συνεργασία με τη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών – Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας
Βασ. Σοφίας και Κόκκαλη, Αθήνα, τηλ. 210 7282333
Τετάρτη 6 και Πέμπτη 7 Ιουνίου 2018, στις 21.00
Συμπαραγωγή Ωδείο Αθηνών – Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στο πλαίσιο του κύκλου Θέατρο στο Μέγαρο
Εισιτήρια: 7 ευρώ (φοιτητές, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, ΑΜΕΑ), 10 και 15 ευρώ